› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hur kan JRM Racing skriva deras trimkit ger så mycket HP ?
- Detta ämne har 60 svar, 5,794 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
14 mars, 2007 kl. 09:02 #60370
SecretAgentMan
DeltagareFrågan är VAD du frågat på, mappningen är det intressanta – och där är priset ~samma-lika.
Är det ytterligare prylar inblandade så kommer det diffa då det är olika märken och inköpskanaler…det löser man enklast genom att jaga rätt på själv och få monterat på hemmaplan (avgassystem och liknande klarar vilken glad förstör-det-självare som helst av).
/J
14 mars, 2007 kl. 11:12 #60409nukem
Deltagaredom sade det var krångligare med gamla WRX som jag har för du måste skruva av turbon för att sätta dit vissa delar av avgassystemet.
Men man kanske kan se vad de kostar att köpa allt löst och sen fråga vad dom tar för eventuell montering.
Själva mappningen kostar ju samma. Det är delarna och monteringen som skiljer som fan i pris.
14 mars, 2007 kl. 11:39 #60421Niklas
DeltagareKan jag tänka mig, Trollspeed håller väl inte främst på med styling och tuning av streetracebilar vilket JRM nischat in sig på. Trollspeeds största kundkrets är väl proffisionella team inom banracing och rally…om jag förstått det rätt.
Köp själv, montera själv, mappa hos Trollspeed. Då blir det nog billigast och du blir mest nöjd om man skall lyssna till de som har erfarenhet.
14 mars, 2007 kl. 12:22 #60371SecretAgentMan
DeltagareÄljen går från klarhet till klarhet (med tillfälliga dippar på snygga florhandskar :D)!
Uppipen byts vanligtvis på wrx, och det är lite pyssel – som Äljen säger är inte korvkioskräsers den normala kundkretsen, ägare till rallycross-skodor med wm-titlar i bagaget har helt andra budgetar. 😉
/J
14 mars, 2007 kl. 12:26 #60387STIred
Deltagaresom Äljen säger är inte korvkioskräsers den normala kundkretsen, ägare till rallycross-skodor med wm-titlar i bagaget har helt andra budgetar. ;)/J
Om jag inte minns helt fel så skruva även SGMraccing med korvmojsrejsers }( 😉 :*
Edit: sorry OT mannen igång igen 😀
14 mars, 2007 kl. 12:28 #60422Niklas
Deltagareägare till rallycross-skodor med wm-titlar i bagaget har helt andra budgetar. 😉
Nu kan man tolka det till att Trollspeed tar mer betalt för jobbet de gör vilket de ifs kanske gör med all rätt då de är bäst men tex JRM har lyckats bygga ihop ett trevligt lager med prylar och är återförsäljare för tex HKS så självklart är de bra på sånna saker. Det jag menar är att Trollspeed inte är den bästa importören av prylar om du ser till priset. Men det beror på att de inte är intresserade av att få en hel hög med nyblivna körkortsägare som vill köpa en högljudande dumpventil som inte tvunget är bättre än original, ett avgassystem som låter bra och lite kromade stylingdetaljer med fake kolfiberinslag. 🙂
Trollspeed bygger bilen så den håller på banan, i skogen hela vägen upp till översta platsen på pallen. Funkar det för dem så funkar det för oss. Men vill du komma billigt undan så gör du grovjobbet själv eller på annat håll och låter dem justera prylarna så att det fungerar perfekt.
14 mars, 2007 kl. 12:30 #60423Niklas
Deltagaresom Äljen säger är inte korvkioskräsers den normala kundkretsen, ägare till rallycross-skodor med wm-titlar i bagaget har helt andra budgetar. ;)/J
Om jag inte minns helt fel så skruva även SGMraccing med korvmojsrejsers
Man tar vad man har. Skall killen behöva svälta? 😛
/N – som en gång var på väg att montera dekaler på en firmabil åt ett Nannyföretag 😉
14 mars, 2007 kl. 12:43 #60372SecretAgentMan
Deltagare*asg*
…jag har inga wrc-kokare att skruva på, men känner du någon, skicka dem åt mitt håll så skall det bytas delar…*ahem* servas. 😉 😀
/J
14 mars, 2007 kl. 12:45 #60373SecretAgentMan
DeltagareTrollspeed är garanterat dyrare på rent mekjobb, det har jag inget som helst tvivel på, men de är relativt tungt belagda med jobb som ger klirr i kassan (väldigt säsongsberoende dock i och med att det är motorsportbilar som ligger i kärnverksamheten).
Som sagt, mecka själv, eller lämna till någon lokal skruvare, och låt Trollspeed eller JRM svänga ihop en mapp – allt efter eget smak och tycke.
/J
14 mars, 2007 kl. 21:37 #60410nukem
Deltagarejaa ska se vad ja kan komma över prylarna för. Sen höra med en snubbe jag vet e grym som bytte kamrem i min 744 gl när den small och spika fast min (?) avgasrör för 600:- (material ingick). Om han kan smälla ihopa det billigare 🙂
kan trollspeed få mappa det sen i dom småländska skogarna 😀
15 mars, 2007 kl. 06:28 #60424Niklas
Deltagarenukem: I de smålänska skogarna vaddå? Har Trollspeed flyttat eller tror du de gör hembesök? 🙂
15 mars, 2007 kl. 07:26 #60380simo
DeltagareEfter att ha sett Per i både Svenska Rallyt o andra tävlingar skulle jag inte vilja låna ut kokaren till honom i några skogar alls… 😉
/U
15 mars, 2007 kl. 16:54 #60411nukem
DeltagareJag trodde Trollspeed låg i småland ? Och det är väll bara skog ? hehe
15 mars, 2007 kl. 17:03 #60374SecretAgentMan
DeltagareDe ligger i Trollhättan, därav namnet, mao Västergötland. 🙂
/J
15 mars, 2007 kl. 18:04 #60412nukem
Deltagarehehe vetifan varför ja fått för mig att trollhättan låg i småland =P
menmen ovanför göteborg är närma nog =)
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.