SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hur kan JRM Racing skriva deras trimkit ger så mycket HP ?

Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 61 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #60417
    nukem
    Deltagare

      haha.

      jag har en wrx 01 2.0 liters… då borde väl en laddtrycksmätare med 2 räcka ?

      #60392
      STIred
      Deltagare

        Du lär ju knappast ladda 2 bar på originalbottendel oavsett om det är 2.5a eller 2.0a lär inte hålla så jättelänge då.
        Så skala upp till 2 bar räcker gott och väl.

        Tar semester från denna tråden nu 😉

        #60375
        SecretAgentMan
        Deltagare

          Effektangivelser från de flesta trimfirmorna är alltid i överkant, siffror säljer.Senare WRX har 2,5-liters motor, och även om jag inte vet, så antar jag att det sitter en något större turbo än på gamla 2-litersmodellen, vore kul att få reda på exakt vad det är för snurra de kör med. :)Men det är inte ovanligt att diverse firmor specar upp mot 300 hk på gamla standard TD04:an, vilket är ren BS../J

          Exakt samma snurra i tvåochenhalvlitarn 😉 Fullt ladd (1.3 bar) vid 2400rpm, men efter 5000rpm börjar laddet dala. Vid varvstoppet orkar det inte över ~0.8bar 🙁 Hmmm, trodde inte jag hade så mycket effekt i bilen, men nu kan man väl skryta med 320hkr då 😉 😛

          Intressant att subaru inte satte dit en lite mer gedigen snurra – men massor med botten är kul skit! 😀

          Tack för infon! 🙂

          /J

          #60418
          nukem
          Deltagare

            bugar och tackar för mig

            #60398
            RallyThozze
            Deltagare

              http://www.jrm-racing.se/p7242/p_frame_framesetpage_swe.phpca: 320 HK på EcuTek Fas 1.1 WRX EJ25 (årsmod. 2006> 2.5L)det låter helt orimligt ?

              Ni alla som har all erfarenhet av subaru och effekt.
              Jag är lite nyfiken på vad en STI-japanmotor från 2002
              (2,0l hoppas jag) kan ge för effekt med 34 mm restriktor,
              mycket soppa typ V-power och med 1,6 i laddtryck och ett
              Autronic SM-4??
              Rätt mappad (hoppas jag)

              Vridmoment?
              🙁
              Hästkrafter?

              #60382
              Kvarnis
              Deltagare

                Med race soppa så kan du väl se fram i mot ca 500-600Nm, effekt tja 270-300Bhp.

                PÅ Vpower ca 10% mindre vrid och kanske 5% mindre toppeffekt, men har inte provat så noga…

                Är det en grupp N-bil eftersom du har restriktor ?

                Om det är grupp-N, bygg om för E85 😀

                #60399
                RallyThozze
                Deltagare

                  Nej det är en grupp-A

                  #60383
                  Kvarnis
                  Deltagare

                    Ah ännu bättre 🙂

                    Nu kan jag iofs inte regelrna ang bränsle etc inom alla Rally klasser, men om det är tillåtet att köra E85, så ändra för det.

                    Du kommer som sagt att käna väldigt mycket på det vs Vs 99 oktan

                    E85 funkar lika bra som ren race soppa 🙂

                    #60403
                    Moller
                    Deltagare

                      Vad händer med bilen fabriksgarantin om något skulle hända?

                      #60400
                      RallyThozze
                      Deltagare

                        Måste nog byta spridare först men funderingarna finns.

                        #60427
                        Niklas
                        Deltagare

                          Vad händer med bilen fabriksgarantin om något skulle hända?

                          Syftar du på trimning i allmänt eller för RallyThozze? Rent allmänt så ryker egentligen garantin på en helbilsgodkänd kärra så fort du byter något från det som satt på när bilen lämnade fabrik. Det som är poängen med helbilsgodkännandet. Sen är det inte alla som bryr sig om det ifs…lyckligtvis. Men du kan glömma maskinförsäkringen om motorn ryker efter en trimning.

                          #60401
                          RallyThozze
                          Deltagare

                            Vad händer med bilen fabriksgarantin om något skulle hända?

                            Syftar du på trimning i allmänt eller för RallyThozze? Rent allmänt så ryker egentligen garantin på en helbilsgodkänd kärra så fort du byter något från det som satt på när bilen lämnade fabrik. Det som är poängen med helbilsgodkännandet. Sen är det inte alla som bryr sig om det ifs…lyckligtvis. Men du kan glömma maskinförsäkringen om motorn ryker efter en trimning.

                            Ja jag skiter i garantin iallafall hehe…

                            #60384
                            Kvarnis
                            Deltagare

                              Måste nog byta spridare först men funderingarna finns.

                              Gör det, du kommer ångra dig annars, dumt att låta folk ha 10% mer effekten en dig själv bara för nått dom har i tanken :D, iofs så kan du spetsa din 99 med säg 10%> metanol i tanken oxå..men det är väl tyvärr fusk 😉

                              byta spridare är inte dyrt om man säger så :), blir det trollspeed som mappar eller ?

                              #60402
                              RallyThozze
                              Deltagare

                                Nä det blir en Johan från Ljusterö……

                                #60376
                                Subarumicke
                                Deltagare

                                  Nä det blir en Johan från Ljusterö……

                                  Hmm B20mannen typ… 😉

                                Visar 15 inlägg - 46 till 60 (av 61 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.