› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hur kan JRM Racing skriva deras trimkit ger så mycket HP ?
- Detta ämne har 60 svar, 5,794 deltagare, och uppdaterades senast för 17 år, 11 månader sedan av
b20mannen.
-
FörfattareInlägg
-
17 mars, 2007 kl. 18:12 #60417
nukem
Deltagarehaha.
jag har en wrx 01 2.0 liters… då borde väl en laddtrycksmätare med 2 räcka ?
17 mars, 2007 kl. 19:08 #60392STIred
DeltagareDu lär ju knappast ladda 2 bar på originalbottendel oavsett om det är 2.5a eller 2.0a lär inte hålla så jättelänge då.
Så skala upp till 2 bar räcker gott och väl.Tar semester från denna tråden nu 😉
17 mars, 2007 kl. 19:58 #60375SecretAgentMan
DeltagareEffektangivelser från de flesta trimfirmorna är alltid i överkant, siffror säljer.Senare WRX har 2,5-liters motor, och även om jag inte vet, så antar jag att det sitter en något större turbo än på gamla 2-litersmodellen, vore kul att få reda på exakt vad det är för snurra de kör med. :)Men det är inte ovanligt att diverse firmor specar upp mot 300 hk på gamla standard TD04:an, vilket är ren BS../J
Exakt samma snurra i tvåochenhalvlitarn 😉 Fullt ladd (1.3 bar) vid 2400rpm, men efter 5000rpm börjar laddet dala. Vid varvstoppet orkar det inte över ~0.8bar 🙁 Hmmm, trodde inte jag hade så mycket effekt i bilen, men nu kan man väl skryta med 320hkr då 😉 😛
Intressant att subaru inte satte dit en lite mer gedigen snurra – men massor med botten är kul skit! 😀
Tack för infon! 🙂
/J
17 mars, 2007 kl. 20:45 #60418nukem
Deltagarebugar och tackar för mig
28 mars, 2007 kl. 22:01 #60398RallyThozze
Deltagarehttp://www.jrm-racing.se/p7242/p_frame_framesetpage_swe.phpca: 320 HK på EcuTek Fas 1.1 WRX EJ25 (årsmod. 2006> 2.5L)det låter helt orimligt ?
Ni alla som har all erfarenhet av subaru och effekt.
Jag är lite nyfiken på vad en STI-japanmotor från 2002
(2,0l hoppas jag) kan ge för effekt med 34 mm restriktor,
mycket soppa typ V-power och med 1,6 i laddtryck och ett
Autronic SM-4??
Rätt mappad (hoppas jag)Vridmoment?
🙁
Hästkrafter?29 mars, 2007 kl. 18:41 #60382Kvarnis
DeltagareMed race soppa så kan du väl se fram i mot ca 500-600Nm, effekt tja 270-300Bhp.
PÅ Vpower ca 10% mindre vrid och kanske 5% mindre toppeffekt, men har inte provat så noga…
Är det en grupp N-bil eftersom du har restriktor ?
Om det är grupp-N, bygg om för E85 😀
29 mars, 2007 kl. 21:56 #60399RallyThozze
DeltagareNej det är en grupp-A
30 mars, 2007 kl. 08:11 #60383Kvarnis
DeltagareAh ännu bättre 🙂
Nu kan jag iofs inte regelrna ang bränsle etc inom alla Rally klasser, men om det är tillåtet att köra E85, så ändra för det.
Du kommer som sagt att käna väldigt mycket på det vs Vs 99 oktan
E85 funkar lika bra som ren race soppa 🙂
30 mars, 2007 kl. 09:38 #60403Moller
DeltagareVad händer med bilen fabriksgarantin om något skulle hända?
30 mars, 2007 kl. 09:46 #60400RallyThozze
DeltagareMåste nog byta spridare först men funderingarna finns.
30 mars, 2007 kl. 10:02 #60427Niklas
DeltagareVad händer med bilen fabriksgarantin om något skulle hända?
Syftar du på trimning i allmänt eller för RallyThozze? Rent allmänt så ryker egentligen garantin på en helbilsgodkänd kärra så fort du byter något från det som satt på när bilen lämnade fabrik. Det som är poängen med helbilsgodkännandet. Sen är det inte alla som bryr sig om det ifs…lyckligtvis. Men du kan glömma maskinförsäkringen om motorn ryker efter en trimning.
30 mars, 2007 kl. 12:45 #60401RallyThozze
DeltagareVad händer med bilen fabriksgarantin om något skulle hända?
Syftar du på trimning i allmänt eller för RallyThozze? Rent allmänt så ryker egentligen garantin på en helbilsgodkänd kärra så fort du byter något från det som satt på när bilen lämnade fabrik. Det som är poängen med helbilsgodkännandet. Sen är det inte alla som bryr sig om det ifs…lyckligtvis. Men du kan glömma maskinförsäkringen om motorn ryker efter en trimning.
Ja jag skiter i garantin iallafall hehe…
30 mars, 2007 kl. 13:01 #60384Kvarnis
DeltagareMåste nog byta spridare först men funderingarna finns.
Gör det, du kommer ångra dig annars, dumt att låta folk ha 10% mer effekten en dig själv bara för nått dom har i tanken :D, iofs så kan du spetsa din 99 med säg 10%> metanol i tanken oxå..men det är väl tyvärr fusk 😉
byta spridare är inte dyrt om man säger så :), blir det trollspeed som mappar eller ?
30 mars, 2007 kl. 15:34 #60402RallyThozze
DeltagareNä det blir en Johan från Ljusterö……
30 mars, 2007 kl. 16:44 #60376Subarumicke
DeltagareNä det blir en Johan från Ljusterö……
Hmm B20mannen typ… 😉
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.