Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234882
    important
    Deltagare

      Har mejlat, återkommer om jag får svar,
      Är detta samma i värsta fall? http://tunertools.com/tactrix!!!-openport-2.0-can.html

      får beställa här istället så fall.

      #234437
      Patrick P931
      Deltagare

        Det är samma. Köp alla connectors med, du kommer att behöva en själv men de andra kan vara bra att ha i framtiden. 🙂

        #234883
        important
        Deltagare

          Monterade equal lenght grenrör idag och en bredbandslambda. 9.2 afr på full last. Så jag kommer inte vara orolig över att köra fullgasrepor tills jag har mappat 🙂

          #234299
          rigdab
          Deltagare

            Monterade equal lenght grenrör idag och en bredbandslambda. 9.2 afr på full last. Så jag kommer inte vara orolig över att köra fullgasrepor tills jag har mappat 🙂

            Var trots det försiktig, bore wash är inte bra p.g.a. överdrivet mycket bränsle.

            #234884
            important
            Deltagare

              Jag kollade dock inte afr innan jag montera grenrör. Men den borde inte gå fetare nu än innan 🙂

              #234438
              Patrick P931
              Deltagare

                Det beror på open loop soppa mapp, träffar du högre lastceller kan den fetta på mer.

                Men, afr på 9.x tyder på att du har ett ordentligt laddtrycksläckage.

                Gå över alla slangar, kopplingar, osv. Jag är rätt säker på att du borde ligga på låga 10 or om allt är i sin ordning.

                #234885
                important
                Deltagare

                  Okej. Låter inte bra. Då lär turbon spinna som en tok för att uppnå mina 1 bar och inte vara så långlivad. Får försöka trycksätta systemet på något vis och se vart det läcker.

                  bilen ligger på 14.4-14, 7 när jag har ljämngas på motorvägen och perfekt 14.7 på tomgång. Men borde den inte löralite snålare på jämngas för ekonomins skull. Min skyline va runt 15-15, 2 på landsväg med orört sprut.

                  #234886
                  important
                  Deltagare

                    Hello ,Sorry to hear of the trouble you’re having. Sometimes FedEx doesn’t service areas of Sweden. If you think that’s a mistake can you try a work address or that of a relative to see if that comes back with a rate?Cheers,Mike

                    Hur har ni andra gjort när ni beställt från tactrix?

                    #234439
                    Patrick P931
                    Deltagare

                      Har du en annan adress du kan prova?

                      Jag tog den hem, kom på bara 1 dygn (sjukt fort!), men jag bor i centrala Stockholm. Fick sedan inbetalningskort på tull och moms från FedEx någon vecka senare om jag minns rätt. 🙂

                      #234887
                      important
                      Deltagare

                        Beställde den till en bakants firma, då gick det helt plötsligt… =)

                        #234888
                        important
                        Deltagare

                          Jag fick ordning på romraider, och det fungerar perfekt. Däremot ecuflash, får bara error…. Ska alla bilar som har har de gröna kontakterna alltid sätta ihop dom? Kan man inte flasha med bilen igång? ska man ha läge 1/2 på tändningen eller avstängd.

                          #234440
                          Patrick P931
                          Deltagare

                            Gröna kontakter ihop, flashkontakten (den stora vita på din bil) ikopplad. Tändning av, tändning på och 0.5 sek efter tryck ok på EcuFlash.

                            Men ta en Learning View först!!!

                            🙂

                            #234878
                            important
                            Deltagare

                              Jag såg de gröna, såg också en vit lite större kontakt, med såg bara honan, men den skall altså också in i motsvarande om jag nu hittar den!

                              #234441
                              Patrick P931
                              Deltagare

                                Du köpte väl alla kontaktstycken från Tactrix? Den stora vita ska kopplas in på din bil. 🙂

                                #234889
                                important
                                Deltagare

                                  Nä. Jag gjorde aldrig det. Det stog att man bara behövde adapter för wrx eller evo. Inte sti som jag har. Men jag kanske gjorde bort mig??

                                Visar 15 inlägg - 136 till 150 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.