Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234894
    important
    Deltagare

      Japp, a jag förstår att kallstart osv blir helt bananas med dubbelt så stora spridare, Jag får snart ordnat med min adaptera som jag missade att beställa, jag bygger nog en switch istället som jag gömmer snyggt så jag slipper ens lägga mig under bilen när jag skall ladda ner romen.

      Funkar der typ om jag loggar min bil, lägger upp loggen och min room, så gör du småjusteringar sen stoppar jag in roomen och loggar, sen upp med room och logg igen på forumet?

      Någon som vet vilka kablar man skall koppla ihop för att slippa använda adapter? Verkar lönlöst jus tnu att få tag i en adapter….

      #234843
      GDB2003
      Deltagare

        Någon som vet vilka kablar man skall koppla ihop för att slippa använda adapter? Verkar lönlöst jus tnu att få tag i en adapter….

        Du har tur eftersom jag sitter med min kontakt framför datorn på kontoret. Din ser ut som min så baserat på min adapter skall du bara brygga över stiften enligt: http://take.ms/TrcpZ

        #234895
        important
        Deltagare

          Tack för riktigt snabbt svar, enkelt att komma ihåg också =)
          Om man skulle få alvarligt fel på bilen någon gång och lämnar in på subaru, använder dom då den kontakten till något eller kan jag klippa och sätta switchar istället?

          #234844
          GDB2003
          Deltagare

            Tack för riktigt snabbt svar, enkelt att komma ihåg också =)
            Om man skulle få alvarligt fel på bilen någon gång och lämnar in på subaru, använder dom då den kontakten till något eller kan jag klippa och sätta switchar istället?

            Vad jag förstår så används den av Subaru i samma syfte. Sätt switchar du, men börja med två gem 😉

            #234896
            important
            Deltagare

              Nu har jag kommit igång med allt, vill börja med att tacka för supporten hittills.
              Har loggar bilen med romraider och jag fick inga utslag på knack eller något, ska försöka lägga upp loggarna sen, men bilen är orginal så den borde inte knacka.

              Fick laddat ner orginal roomen också.
              Min orginalmapp e där uppe

              Här är min orginaltändkurva vs Patriks på forumet som ja ladda ner på roomraider. Så hur börjar jag nu?

              #234446
              Patrick P931
              Deltagare

                Så hur börjar jag nu?

                Med att läsa på. 😉

                Tändningen består (till största del) av 2 mappar, base och knock correction advance.

                Du lägger dessa samman för att få tändkurvan.

                Därför kan du inte jämföra mapparna ovan rakt av.

                🙂

                #234897
                important
                Deltagare

                  Japp det får la bli så ^^ Tycker att det är konstigt att det inte finns fler som har gjort (steg 1,2,3)mappar till alla olika imprezor så man kan kan ladda in rakt av och prova.
                  Kommer ihåg på min skyline så bytte man chip i styrboxxen, sen knockling och bbl och ut å köra, hade man bra lambda och inga spikningar så va det bara att tuta och köra, körde så många tusen mil utan problem.

                  Men det är kul att lära sig så det är la bara att börja läsa på!!

                  Den knock correction advance mappen på ken lc patched rv avcs va sjukt stor skillnad på mot min orginalmapp. På basemappen såg man ändå ett mönster på hårdare tändning. knock correction advance är bananas, som som jag skrev innan, jag får öppna ögonen och börja läsa!

                  #234447
                  Patrick P931
                  Deltagare

                    Haha, klart det finns färdiga mappningar… det heter EcuTek. 😉

                    Du bör göra ett par basloggar först, så du har något att jämföra med. Ta learning views mest hela tiden, för att ha koll på läget.

                    Starta med IAM på 8.

                    Då du har fått lite koll på läget kan jag dela med mig av minst 1 till rom som du kan testa, den kan jag inte dela med mig fritt på nätet då jag ej är upphovsman. Men om du vill får du testa den senare, men den är klart svagare än “min” rom. 😉

                    #234898
                    important
                    Deltagare

                      Har en polare som kommer snart och ska kolla på mina loggar i excel, ska försöka göra trender istället för spalter med loggarna.

                      #234899
                      important
                      Deltagare

                        http://speedy.sh/FgFde/romraiderlog-20140130-150001-Kopia.csv

                        Detta va det jag logga igår, men ska se när jag hinner köra en learning view

                        #234448
                        Patrick P931
                        Deltagare

                          Spara dina loggar i excelformat då de ser bra ut för dig, jag kan inte läsa filen du har bifogat.

                          Detta är ett vanligt “problem”, men om det ser bra ut för dig kan du spara som excel och då försvinner csv problemet. 🙂

                          #234900
                          important
                          Deltagare

                            Spara dina loggar i excelformat då de ser bra ut för dig, jag kan inte läsa filen du har bifogat.

                            Detta är ett vanligt “problem”, men om det ser bra ut för dig kan du spara som excel och då försvinner csv problemet. 🙂

                            Prova så då =)

                            http://speedy.sh/WuAd6/logg-subban.xltx

                            #234901
                            important
                            Deltagare

                              Så såg det ut för mig efter en resa på 3ans växel, ser det okej ut?

                              Hur får jag 8IAM?

                              #234449
                              Patrick P931
                              Deltagare

                                Hej!

                                Du loggar inte helt rätt saker, kolla tråden:
                                http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=8649

                                Ladda ned en av loggarna jag har lagt upp och logga samma saker.

                                Du bör alltid ha t.ex. load med, men kolla min loggar. Läs även hela tråden, jag tror att det står en del matnyttigt i den.

                                🙂

                                #234450
                                Patrick P931
                                Deltagare

                                  Din LV ser helt ok ut. Du kommer att skala om LV då du mappar.

                                  IAM 8 är standardinställningen. 🙂

                                Visar 15 inlägg - 166 till 180 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.