Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234458
    Patrick P931
    Deltagare

      Av någon anledning ska man bara använda en usb port och aldrig byta, hoppas att det löser sig annars gäller en komplett ominstallation, instruktioner finns på RomRaider FAQ. ;(

      #234650
      Igge
      Deltagare

        Håller på att kika på min ROM som lästes av igår (Tack Patrick!)

        Jag saknar ju tyvärr programvara för att ändra saker själv och testa men funderar lite nyfiket på hur “Target boost compensation (ECT)” fungerar (Engine coolant temperature? )

        Betyder det att man kan minska laddtrycket när motorn är kall eller för varm?

        #234459
        Patrick P931
        Deltagare

          Det var kul att ses! 🙂

          Det brukar oftast finnas en “förklaring” till varje mapp i programmet. Vad står det i denna? 🙂

          #234651
          Igge
          Deltagare

            Får kolla upp det när jag kommer hem från jobbet 🙂

            #234652
            Igge
            Deltagare

              Hittade inte jättemycket till beskrivning men kan ändå inte ändra

              Nästa fråga
              Hur vet man hur många g/rev man kommer upp i?
              Något man kan se?

              BTW: Sparade du min learning view innan nollning?

              #234460
              Patrick P931
              Deltagare

                Är du intresserad av programvaran där du kan mappa om själv? Skicka mig då ett mail så får du info om vilket program du ska ha.

                I beskrivningen i RomRaider står det att det är “change in target boost based on coolant temperature.” Hela din mapp är iaf nollad. Även orginal Subaru rom är nollad.

                Load, g/rev, är en av parametrarna man alltid loggar. En mappad EJ207 peakar runt 3 g/rev, hos dig kanske lite mer med tanke på att du har något högre target boost – men det är inte säkert att du når target iofs.

                Självklart sparade jag din Learning View! Mailar över den nu.

                🙂

                #234653
                Igge
                Deltagare

                  Du kan vänta dig ett mail då 🙂

                  Jo att den ändrar förstår jag men hur.
                  Vad motsvarar en enhet så att säga 🙂

                  Kan man på något vettigt sätt logga och se vilket ladd jag har på vilket varv?
                  Antar att det kräver minst tactrix 😛

                  Tackar för bilden! 🙂

                  #234461
                  Patrick P931
                  Deltagare

                    Jupp, att logga kräver Tactrix. 🙂

                    Beställ en OpenPort från Tactrix, du har den på bara ett par dagar – glöm inte att ta med alla kontakterna!!

                    Ladda sen ned och logga med RomRaider.

                    🙂

                    #234654
                    Igge
                    Deltagare

                      Ska fundera på saken.

                      Har i dagsläget ingen laptop
                      Hur vass dator behöver man för alla tänkbara program?

                      #234845
                      GDB2003
                      Deltagare

                        Ska fundera på saken.

                        Har i dagsläget ingen laptop
                        Hur vass dator behöver man för alla tänkbara program?

                        En modern standardburk räcker. Köper du beggat så vill du se till att batteriet är bra 😉

                        #234655
                        Igge
                        Deltagare

                          Modern som i att den såldes med Windows 8, 7, Vista eller vad? 🙂

                          Kan en del om datorer men har satsat på stationärt för Windows och Android för det portabla.

                          Men jag antar det är Windows som gäller, eller?

                          Edit: hur liten skärm/upplösning kan man gå ner på utan att det blir bökigt?

                          #234656
                          Igge
                          Deltagare

                            Bumpar min tidigare fråga och så frågar jag vad kan jag göra med en tactrix och gratisprogrammen när jag har låst ECU?
                            Kan man bara starta en logg och sedan se den i efterhand eller kan man även få tillförlitliga livevärden?

                            Har sökt lite på forat om open/closed loop, någon som har en förklaring på dessa eller ska jag bege mig ut på det stora internet för att hitta?

                            Helt grön på det här med mappning 😛
                            Bara läst lite grundläggande kurser om motorer, väldigt klent om själva motorstyrningen

                            #234462
                            Patrick P931
                            Deltagare

                              Googla subaru tuning guide. Jag kan ha länkat i tråden men den är lätt att hitta.

                              Ang. dator: så bra du har råd med. Upplösning: desto högre desto bättre. 🙂

                              #234657
                              Igge
                              Deltagare

                                Googla subaru tuning guide. Jag kan ha länkat i tråden men den är lätt att hitta.

                                Ang. dator: så bra du har råd med. Upplösning: desto högre desto bättre. 🙂

                                Will do!

                                Vad behövs prestandan till utöver sinnesro?

                                Funderar på att plugga till hösten så försöker vara sparsam med utgifter 😛

                                #234374
                                t1hero
                                Deltagare

                                  Rätta mig om jag har fel men i bilen behövs ingen fantastisk upplösning (vet inte minimum dock learning view får väl plats på 1024×768), på kammaren när man pillar med grafer i excel etc vill man ha alla pixlar som går, men det kan du ju göra på en stationär dator.

                                Visar 15 inlägg - 196 till 210 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.