- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
14 maj, 2014 kl. 07:13 #234468Patrick P931Deltagare
Du ska logga “manifold pressure rel sea level”, target boost vet du redan – det är din mapp. 😉
Jag kan skicka över en exempellogg från en bil som liknar din senare idag eller imorgon.
Ha alltid med:
load
fine learning knock
feedback knock
throttle
engine speedsen kan man fritt lägga till parametrar beroende på vad man vill analysera. Men jag mailar över exempel senare.
14 maj, 2014 kl. 07:32 #234670IggeDeltagareJo har man load och rpm kan man hitta Target boost, så det går ju att “slå upp”. Tänkte mer om det är bekvämt att logga Target en repa eller två 🙂
Hur många parametrar är rimligt att logga om man vill ha en vettig uppdateringsfrekvens?
15 maj, 2014 kl. 16:04 #234307johan_gtDeltagareJo har man load och rpm kan man hitta Target boost, så det går ju att “slå upp”. Tänkte mer om det är bekvämt att logga Target en repa eller två 🙂
Hur många parametrar är rimligt att logga om man vill ha en vettig uppdateringsfrekvens?
Vad jag förstår kan man logga hur många som helst på bilar efter 08 utan att få fördröjning. Jag har var 50 ms.
Prova att logga 5-10 stycken och se hur uppdateringen blir.
15 maj, 2014 kl. 17:54 #234671IggeDeltagareHar en 04 så jag har inte den lyxen då
Kommer börja logga nästa helg, har inte tid i helgen pga jobb så det känns ovärt att ställa på bilen för fem minuter körning 😛
Skickat från min D5503 via Tapatalk
17 maj, 2014 kl. 16:57 #234308johan_gtDeltagareUpptäckte att IAM gick ner till 0.5 efter varje gång man flashat ny rom. Går det på något vis att tvinga den till 1.0 ?
Har även loggat en FXT som är mappad av Per, kan lägga upp det om någon vill se.
17 maj, 2014 kl. 17:28 #234672IggeDeltagareLägg gärna upp. Ska försöka greppa det här nu så mer info är förhoppningsvis bara bra
Vad är normalt afr på hög last/varv?
Skickat från min D5503 via Tapatalk
18 maj, 2014 kl. 03:52 #234913importantDeltagare11,7 tror jag att jag kör. Ska kolla i loggarna när ja kommer hem!
18 maj, 2014 kl. 09:29 #234309johan_gtDeltagareKanske lite dålig logg då inte hela registret är med.
Var bara ute efter att se laddtrycksstyrningen och jämföra med min bil.18 maj, 2014 kl. 11:35 #234914importantDeltagare11,7 tror jag att jag kör. Ska kolla i loggarna när ja kommer hem!
11,25 va det visst.
Sen har jag ett annat fenomen ang boost.
På mina loggar så pikar mitt laddtryck 1.27 bar och på min analoga mätare så får jag en snabb pik på 1,4 bar vid segdragning.
Så jag utgåt från att min analoga reagerar snabbare.27 maj, 2014 kl. 18:40 #234310johan_gtDeltagareHur gör man enklast när man hittar en ROM med standard definition och vill översätta till metric?
28 maj, 2014 kl. 09:02 #234673IggeDeltagareSka försöka logga lite i eftermiddag
Vilka parametrar är vettiga i jakt på mindre knack?
Soppa och tändning behöver justerasSkickat från min D5503 via Tapatalk
1 juni, 2014 kl. 13:22 #234674IggeDeltagareHar loggat lite och AFR ligger bra till så tändningen är nog boven.
Ska fega till det lite eventuelltAng. AVCS styrningen: Hur mycket kan den spela och är det någon som har lite text om det som man kan forska på? 🙂
Har fått för mig att man kan ändra bottenorken där en del 🙂6 juni, 2014 kl. 14:20 #234675IggeDeltagareHittar klent om vad som gäller med AVCS
Ingen som kan skina lite ljus på det hela?Mina funderingar:
Hur bör tändnigen justeras med justerad AVCS?
Hur bör soppan justeras?
Hur mycket kan AVCS vrida kammen (vad är maxvärdet att mata in alltså)?mer kul info är klart välkommet 🙂
6 juni, 2014 kl. 15:19 #234311johan_gtDeltagareHittar klent om vad som gäller med AVCS
Ingen som kan skina lite ljus på det hela?Mina funderingar:
Hur bör tändnigen justeras med justerad AVCS?
Hur bör soppan justeras?
Hur mycket kan AVCS vrida kammen (vad är maxvärdet att mata in alltså)?mer kul info är klart välkommet 🙂
Ja man hittar inte överflödigt med info om AVCS.
Men här står lite, http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=10343&start=156 juni, 2014 kl. 17:42 #234469Patrick P931DeltagareDet finns en jättetråd på nasioc om avcs och slutsatsen är enkel: det beror på. 😉
Jag kör med överlapp på högre varv med VF på en ej20x, däremot inte på en ej25x. Jag har loggat och testat och detta är min slutsats. Dock inte bromsat med och utan överlapp. Mer överlapp under spool ger snabbare spool men även en duktig vridpuckel, så det tillkommer även vad för typ av motorkaraktär man önskar.
🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.