Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234474
    Patrick P931
    Deltagare

      Igge, jag har inte kollat på din rom – men det kan inte vara så att du loggar kca mappen?

      Kvarnis, det är väldigt enkelt att ta bort dessa ur kontrolloopen.

      🙂

      #234683
      Igge
      Deltagare

        Tror det var en annan parameter som jag förstod. Har en logg med alla som var tillgängliga. Ska kika på den 🙂

        #234261
        Kvarnis
        Deltagare

          Patrik, grymt

          Hade tänkt köra bilen ner till PBZ och vill inte ligga i CEL mode sas.

          Har du lekt nått med LC lr flat fot shifting?

          #234475
          Patrick P931
          Deltagare

            Har du lekt nått med LC lr flat fot shifting?

            Självklart. 🙂

            http://www.ecu-mods.com/online/

            #234262
            Kvarnis
            Deltagare

              Kul 🙂

              Hur tycker du det fungerar :), lägger nog till det själv senare

              #234684
              Igge
              Deltagare

                Vad kan ses som acceptabelt på en learning view?

                #234685
                Igge
                Deltagare

                  Som jag förstår det på min mappning går fine learning i hack om 2,11 grader, och just nu har jag 2,11 i en cell.
                  Ska man köra ett tag och se om den ligger kvar eller ska man ändra hacken till finare och se vad man hamnar på och sedan justera tändkurvan lite?

                  Edit: har man nytta av fine learning vid laster 0-0,1 0,1-0,2 och 0,2-0,3?
                  Känns som många kolumner för ett tight område men samtidigt kanske det behövs då man inte har så hög load vid transport, eller?

                  #234476
                  Patrick P931
                  Deltagare

                    Ang LV, nej. Dela upp kring vettigare värden. Sedan är öht fine learning vid låga laster något som kan diskuteras. 🙂

                    #234686
                    Igge
                    Deltagare

                      Ang LV, nej. Dela upp kring vettigare värden. Sedan är öht fine learning vid låga laster något som kan diskuteras. 🙂

                      Okej 🙂
                      Hittills har det ju varit på högre laster och varv som Fine learning hoppat in.
                      Men är det vettigast att flasha om och minska förtändningen (då kan man ju passa på att justera fine learning bordet) lite eller är ett hack på fine learning acceptabelt så jag ska vänta och se om den kryper mot noll igen?

                      Går det att öka storleken på bordet?

                      Edit:
                      “Knock correction (B BTDC)” visar samma värden som “Knock correction advance (IAM only) (B BTDC)”
                      Så det är nog som spekulerat KCA 🙂

                      #234477
                      Patrick P931
                      Deltagare

                        Ett hack är acceptabelt men samtidigt kan man fråga sig varför man ska låta något vara kvar då det är så enkelt att sänka tändningen med 1 grad där det spikar.

                        Logga och se om du hittar mer exakt var det spikar till, det är onödigt att sänka rakt över. Logga och se om det knackar igen innan du flashar om, om allt ser bra ut kommer ecu att lägga tillbaka tändningen snabbt.

                        Nja är svaret på ändra storlek på mapparna. Det kräver nya custom definitioner mm, men då kan man med fördel köra Carberry istället.

                        🙂

                        #234312
                        johan_gt
                        Deltagare

                          Har läst lite om “stumble” på GR som är relaterat till Engine Load Compensation tabellen.

                          Kollade i din Rom Patrick som ligger ute på Romraider och där har du liter siffror i början sen tomt. Så Subaru fyllde en hel tabell istället för att fixa bränsletrycket? Enligt folk på Romraider, iwsti ska det räcka att sätta en längre bränsleslang och nolla nästan hela tabellen.

                          http://www.iwsti.com/forums/how-install/254372-fuel-line-extension-stumble-fix-mod.html

                          #234478
                          Patrick P931
                          Deltagare

                            Jag har inte gjort eller delat ut en egen GR rom. 🙂

                            Annars så verkar den där slangen göra susen! 🙂

                            #234687
                            Igge
                            Deltagare

                              Vad är stumble? 🙂

                              #234479
                              Patrick P931
                              Deltagare

                                Att den går ojämnt, hackar lite.

                                #234688
                                Igge
                                Deltagare

                                  Backade tändningen lite till igår men fine learning går fortfarande in och justerar. Nu även på en annan cell och dessutom mer än ett hack.

                                  Finns lite att justera med andra ord 🙂

                                  Ska studera loggarna lite närmre och se vad jag kan tyda av det.

                                  Att den går ojämnt, hackar lite.

                                  Okej 🙂

                                  Edit:
                                  Kan man utesluta falska utslag på något vis?
                                  Tänkte om det kan vara det som spökar

                                Visar 15 inlägg - 271 till 285 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.