- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
8 juni, 2014 kl. 12:27 #234474Patrick P931Deltagare
Igge, jag har inte kollat på din rom – men det kan inte vara så att du loggar kca mappen?
Kvarnis, det är väldigt enkelt att ta bort dessa ur kontrolloopen.
🙂
8 juni, 2014 kl. 14:26 #234683IggeDeltagareTror det var en annan parameter som jag förstod. Har en logg med alla som var tillgängliga. Ska kika på den 🙂
8 juni, 2014 kl. 19:41 #234261KvarnisDeltagarePatrik, grymt
Hade tänkt köra bilen ner till PBZ och vill inte ligga i CEL mode sas.
Har du lekt nått med LC lr flat fot shifting?
8 juni, 2014 kl. 20:28 #234475Patrick P931Deltagare9 juni, 2014 kl. 06:17 #234262KvarnisDeltagareKul 🙂
Hur tycker du det fungerar :), lägger nog till det själv senare
9 juni, 2014 kl. 17:38 #234684IggeDeltagareVad kan ses som acceptabelt på en learning view?
9 juni, 2014 kl. 19:54 #234685IggeDeltagareSom jag förstår det på min mappning går fine learning i hack om 2,11 grader, och just nu har jag 2,11 i en cell.
Ska man köra ett tag och se om den ligger kvar eller ska man ändra hacken till finare och se vad man hamnar på och sedan justera tändkurvan lite?Edit: har man nytta av fine learning vid laster 0-0,1 0,1-0,2 och 0,2-0,3?
Känns som många kolumner för ett tight område men samtidigt kanske det behövs då man inte har så hög load vid transport, eller?10 juni, 2014 kl. 10:42 #234476Patrick P931DeltagareAng LV, nej. Dela upp kring vettigare värden. Sedan är öht fine learning vid låga laster något som kan diskuteras. 🙂
10 juni, 2014 kl. 13:14 #234686IggeDeltagareAng LV, nej. Dela upp kring vettigare värden. Sedan är öht fine learning vid låga laster något som kan diskuteras. 🙂
Okej 🙂
Hittills har det ju varit på högre laster och varv som Fine learning hoppat in.
Men är det vettigast att flasha om och minska förtändningen (då kan man ju passa på att justera fine learning bordet) lite eller är ett hack på fine learning acceptabelt så jag ska vänta och se om den kryper mot noll igen?Går det att öka storleken på bordet?
Edit:
“Knock correction (B BTDC)” visar samma värden som “Knock correction advance (IAM only) (B BTDC)”
Så det är nog som spekulerat KCA 🙂11 juni, 2014 kl. 07:52 #234477Patrick P931DeltagareEtt hack är acceptabelt men samtidigt kan man fråga sig varför man ska låta något vara kvar då det är så enkelt att sänka tändningen med 1 grad där det spikar.
Logga och se om du hittar mer exakt var det spikar till, det är onödigt att sänka rakt över. Logga och se om det knackar igen innan du flashar om, om allt ser bra ut kommer ecu att lägga tillbaka tändningen snabbt.
Nja är svaret på ändra storlek på mapparna. Det kräver nya custom definitioner mm, men då kan man med fördel köra Carberry istället.
🙂
15 juni, 2014 kl. 06:22 #234312johan_gtDeltagareHar läst lite om “stumble” på GR som är relaterat till Engine Load Compensation tabellen.
Kollade i din Rom Patrick som ligger ute på Romraider och där har du liter siffror i början sen tomt. Så Subaru fyllde en hel tabell istället för att fixa bränsletrycket? Enligt folk på Romraider, iwsti ska det räcka att sätta en längre bränsleslang och nolla nästan hela tabellen.
http://www.iwsti.com/forums/how-install/254372-fuel-line-extension-stumble-fix-mod.html
16 juni, 2014 kl. 21:45 #234478Patrick P931DeltagareJag har inte gjort eller delat ut en egen GR rom. 🙂
Annars så verkar den där slangen göra susen! 🙂
17 juni, 2014 kl. 00:24 #234687IggeDeltagareVad är stumble? 🙂
17 juni, 2014 kl. 13:25 #234479Patrick P931DeltagareAtt den går ojämnt, hackar lite.
17 juni, 2014 kl. 14:07 #234688IggeDeltagareBackade tändningen lite till igår men fine learning går fortfarande in och justerar. Nu även på en annan cell och dessutom mer än ett hack.
Finns lite att justera med andra ord 🙂
Ska studera loggarna lite närmre och se vad jag kan tyda av det.
Att den går ojämnt, hackar lite.
Okej 🙂
Edit:
Kan man utesluta falska utslag på något vis?
Tänkte om det kan vara det som spökar -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.