› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Hur kommer det sig att Open Source inte är större?
- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 2 månader sedan av
Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
17 juni, 2014 kl. 14:22 #234480
Patrick P931
DeltagareGör copy paste på mina tändmappar och se om det spikar.
18 juni, 2014 kl. 17:08 #234313johan_gt
DeltagareJag har inte gjort eller delat ut en egen GR rom. 🙂
Annars så verkar den där slangen göra susen! 🙂
Kollade i din Ej207 mapp. Ska skruva dit en mätare i helgen så man ser om bränsletrycket fladdrar.
19 juni, 2014 kl. 08:12 #234481Patrick P931
DeltagareDe tidigare modellerna har inte alls detta problem utan det kom 2008 tror jag.
4 juli, 2014 kl. 06:10 #234813regashi
DeltagareBehöver hjälp!
Lyckas inte koppla upp mig mot ECU (JDM Legacy 2002, denso ecu)
Har en äldre Tactrix kabel V1.3
Gröna test kontakten är ihopkopplad. Fläktarna går igång när tändningen är på.
Senaste Ecuflash installerad och drivrutinerna för openport 1.3 verkar va ok enligt enhetshanteraren.
Ska enligt uppgift använda mig av ”car model WRX02” men har även provat de andra.
Testat att ominstallera allt flera gånger utan resultat.Måste jag även brygga flashkontakten även om jag bara vill läsa ut romen?
4 juli, 2014 kl. 08:24 #234482Patrick P931
DeltagareSvar på din sista fråga: ja. 🙂
4 juli, 2014 kl. 09:03 #234814regashi
DeltagareSvar på din sista fråga: ja. 🙂
Ere så!
Står ju inte så nånstans på FAQ vad jag sett. Nödvändigt bara om jag ska flasha som jag förstått det.
Nu blev jag inte mindre sugen att sluta jobbet å testa.Tackar 😀
4 juli, 2014 kl. 11:37 #234815regashi
DeltagareVar hemma på lunchen och hittade flash kontakten. 4st honstift. Blir att brygga dom å hålla tummarna.
Bilen går på 102 oktan så jag måste få ut rom och mappa…5 juli, 2014 kl. 15:52 #234816regashi
DeltagareJapp gick bra. Nu är romen hos en e-tuners på Barbados 🙂
http://www.xtremeracingtuning.com6 juli, 2014 kl. 09:38 #234483Patrick P931
DeltagareKul! 🙂
7 juli, 2014 kl. 21:15 #234817regashi
DeltagareCa 220hk på hjulen med stock rom.
Spännande att se vad det slutar på. Huvudsyftet är en rom optimerad för svensk soppa med lite mer pulver.En eloge för XRT mapparen Edward (Barbados). Väldigt duktig! Engagemang utöver det vanliga. Nämn gärna mitt namn om ni anlitar honom! Nä det är inte dyrt jämfört med t.ex EcuTech.
Förlåt nog med OT. Får nog starta en tråd istället 🙂
11 juli, 2014 kl. 18:56 #234819regashi
Deltagare29 extra hjulhästar blev det. Från 227 till 256. Vad motsvarar det på svänghjulet tro?
http://www.xtremeracingtuning.com/Tuning/Legacy_S401_STI/XRT%20v7%20vs%20Stock%20-%203rd%20Gear%20Dyno%20SAE.png11 juli, 2014 kl. 18:57 #234820regashi
Deltagare29 extra hjulhästar blev det. Från 227 till 256. Vad motsvarar det på svänghjulet tro?
11 juli, 2014 kl. 22:02 #234484Patrick P931
DeltagareVad ska orginaleffekten ligga på enligt Subaru?
12 juli, 2014 kl. 07:12 #234821regashi
Deltagare293hk
12 juli, 2014 kl. 07:54 #234485Patrick P931
DeltagareOm du antar att alla hästar finns kvar och de var krya så kan du väldigt enkelt uppskatta på följande sätt:
Subarus uppgift – uppmätt orginal = drivlineförlusten.
Drivlineförlusten + uppmätt effekt efter trim = motoreffekten efter trim.
🙂
Men, om man tittar lite mer kritiskt på uppgifterna så blir drivlineförlusten hela 22.5% vilket enligt mig är väldigt högt. Självklart beroende på dyno och mätmetod, men jag skulle uppskatta drivlineförlusterna till 15-17% på en manuell Subaru.
Om vi gissar på 17% så skulle motoreffekten orginal efter alla dessa år och mil vara:
227/0.83 = 273 hk.
Då skulle motoreffekten efter trim vara:
273-227+uppmätt efter trim.🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
