Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234480
    Patrick P931
    Deltagare

      Gör copy paste på mina tändmappar och se om det spikar.

      #234313
      johan_gt
      Deltagare

        Jag har inte gjort eller delat ut en egen GR rom. 🙂

        Annars så verkar den där slangen göra susen! 🙂

        Kollade i din Ej207 mapp. Ska skruva dit en mätare i helgen så man ser om bränsletrycket fladdrar.

        #234481
        Patrick P931
        Deltagare

          De tidigare modellerna har inte alls detta problem utan det kom 2008 tror jag.

          #234813
          regashi
          Deltagare

            Behöver hjälp!
            Lyckas inte koppla upp mig mot ECU (JDM Legacy 2002, denso ecu)
            Har en äldre Tactrix kabel V1.3
            Gröna test kontakten är ihopkopplad. Fläktarna går igång när tändningen är på.
            Senaste Ecuflash installerad och drivrutinerna för openport 1.3 verkar va ok enligt enhetshanteraren.
            Ska enligt uppgift använda mig av “car model WRX02” men har även provat de andra.
            Testat att ominstallera allt flera gånger utan resultat.

            Måste jag även brygga flashkontakten även om jag bara vill läsa ut romen?

            #234482
            Patrick P931
            Deltagare

              Svar på din sista fråga: ja. 🙂

              #234814
              regashi
              Deltagare

                Svar på din sista fråga: ja. 🙂

                Ere så!
                Står ju inte så nånstans på FAQ vad jag sett. Nödvändigt bara om jag ska flasha som jag förstått det.
                Nu blev jag inte mindre sugen att sluta jobbet å testa.

                Tackar 😀

                #234815
                regashi
                Deltagare

                  Var hemma på lunchen och hittade flash kontakten. 4st honstift. Blir att brygga dom å hålla tummarna.
                  Bilen går på 102 oktan så jag måste få ut rom och mappa…

                  #234816
                  regashi
                  Deltagare

                    Japp gick bra. Nu är romen hos en e-tuners på Barbados 🙂
                    http://www.xtremeracingtuning.com

                    #234483
                    Patrick P931
                    Deltagare

                      Kul! 🙂

                      #234817
                      regashi
                      Deltagare

                        Ca 220hk på hjulen med stock rom.
                        Spännande att se vad det slutar på. Huvudsyftet är en rom optimerad för svensk soppa med lite mer pulver.

                        En eloge för XRT mapparen Edward (Barbados). Väldigt duktig! Engagemang utöver det vanliga. Nämn gärna mitt namn om ni anlitar honom! Nä det är inte dyrt jämfört med t.ex EcuTech.
                        Förlåt nog med OT. Får nog starta en tråd istället 🙂

                        #234819
                        regashi
                        Deltagare

                          29 extra hjulhästar blev det. Från 227 till 256. Vad motsvarar det på svänghjulet tro?
                          http://www.xtremeracingtuning.com/Tuning/Legacy_S401_STI/XRT%20v7%20vs%20Stock%20-%203rd%20Gear%20Dyno%20SAE.png

                          #234820
                          regashi
                          Deltagare

                            29 extra hjulhästar blev det. Från 227 till 256. Vad motsvarar det på svänghjulet tro?

                            #234484
                            Patrick P931
                            Deltagare

                              Vad ska orginaleffekten ligga på enligt Subaru?

                              #234821
                              regashi
                              Deltagare

                                293hk

                                #234485
                                Patrick P931
                                Deltagare

                                  Om du antar att alla hästar finns kvar och de var krya så kan du väldigt enkelt uppskatta på följande sätt:

                                  Subarus uppgift – uppmätt orginal = drivlineförlusten.

                                  Drivlineförlusten + uppmätt effekt efter trim = motoreffekten efter trim.

                                  🙂

                                  Men, om man tittar lite mer kritiskt på uppgifterna så blir drivlineförlusten hela 22.5% vilket enligt mig är väldigt högt. Självklart beroende på dyno och mätmetod, men jag skulle uppskatta drivlineförlusterna till 15-17% på en manuell Subaru.

                                  Om vi gissar på 17% så skulle motoreffekten orginal efter alla dessa år och mil vara:
                                  227/0.83 = 273 hk.
                                  Då skulle motoreffekten efter trim vara:
                                  273-227+uppmätt efter trim.

                                  🙂

                                Visar 15 inlägg - 286 till 300 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.