Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234628
    Jommie
    Deltagare

      Patrick: Har du loggat någon diesel än?

      #234265
      Kvarnis
      Deltagare

        ecutek/Open soure är samma lika i min syn mer lr mindre.
        Håller dock ex Syvecs långt högre än detta.
        Har inte set nån ecutek/Open source åka runt med 1000bhp.

        Men sen måste även komma i håg att OpenOffice soure bara funkar efter 00.
        0 var att ta i men Paul vill inte utgå från någon annans mappning.

        Intressant med programmet dock 🙂
        Har aldrig gillat att nån annan styr över nått man betalt för

        #234694
        Igge
        Deltagare

          Jommie : jag har kabel och programvara, kommer du till Grängesberg kan vi testa! 🙂

          #234629
          Jommie
          Deltagare

            Jommie : jag har kabel och programvara, kommer du till Grängesberg kan vi testa! 🙂

            d—0.o—b

            #234869
            TommyToad
            Deltagare

              ecutek/Open soure är samma lika i min syn mer lr mindre.
              Håller dock ex Syvecs långt högre än detta.
              Har inte set nån ecutek/Open source åka runt med 1000bhp.

              Men sen måste även komma i håg att OpenOffice soure bara funkar efter 00.
              0 var att ta i men Paul vill inte utgå från någon annans mappning.

              Intressant med programmet dock 🙂
              Har aldrig gillat att nån annan styr över nått man betalt för

              http://eculabs.com/

              #234492
              Patrick P931
              Deltagare

                Hmmm… det där såg ju väldigt intressant ut! 🙂 🙂

                #234266
                Kvarnis
                Deltagare

                  gt utvecklig går framåt, det är bra att det kommer lösningar på standartd ecu då den till kanske 90% är vad som behövs.

                  När man körte link i början av 2000 var det en del mek att få till SBP godkännda avgasvärdn, tomgång var inte heller det neklaste att fixa 😀

                  Allt sånt är ju klart från start med starndard ecu 😀

                  Sen ska fortfarande veta vad man sysslar med när man börjar mappa.
                  Lyssna på råden som Patrik kommer med är en väldigt bra start.

                  Sen är som sagt de nyare ecuern bättre på på flera sätt.
                  Det är väl bara dubblas mappar som inte löst med open source ännu igentligen fast kan ha fel 🙂

                  #234870
                  TommyToad
                  Deltagare

                    gt utvecklig går framåt, det är bra att det kommer lösningar på standartd ecu då den till kanske 90% är vad som behövs.

                    När man körte link i början av 2000 var det en del mek att få till SBP godkännda avgasvärdn, tomgång var inte heller det neklaste att fixa 😀

                    Allt sånt är ju klart från start med starndard ecu 😀

                    Sen ska fortfarande veta vad man sysslar med när man börjar mappa.
                    Lyssna på råden som Patrik kommer med är en väldigt bra start.

                    Sen är som sagt de nyare ecuern bättre på på flera sätt.
                    Det är väl bara dubblas mappar som inte löst med open source ännu igentligen fast kan ha fel 🙂

                    Dubbla mappar finns i det jag länkade, vet inte om det kan räknas som “äkta” open source eller mera som en light variant av EcuTek.

                    #234695
                    Igge
                    Deltagare

                      eculabs verkade jävligt fränt!

                      Livetuning är det jag saknar mest, FFS hade varit mysigt att kunna ordna också.

                      #234871
                      TommyToad
                      Deltagare

                        eculabs verkade jävligt fränt!

                        Livetuning är det jag saknar mest, FFS hade varit mysigt att kunna ordna också.

                        Har funderat typ ett halvår på att skicka min ECU till dom. Rätt billigt om man jämför med att behöva åka till JRM varje gång man vill justera mappen.
                        Dom har sagt att det inte är några problem att lägga det där över EcuTek heller.

                        Måste skaffa ett bredbandslambda bara. Sen vet jag inte hur jag ska göra med loggning, har en OBDkey som pratar äkta SSM2, men verkar inte funka med RomRaider. Kanske inte så viktigt att det är exakt RomRaider, finns ju andra program att logga med.

                        #234267
                        Kvarnis
                        Deltagare

                          Dubbla mappar finns i det jag länkade, vet inte om det kan räknas som “äkta” open source eller mera som en light variant av EcuTek.

                          Inte riktigt då det är nått man betalar för 🙂
                          Men klart intressant alla fall.

                          #234696
                          Igge
                          Deltagare

                            Inte riktigt då det är nått man betalar för 🙂
                            Men klart intressant alla fall.

                            Open source behöver inte betyda gratis, men det verkar inte vara öppen källkod på detta så det är nog inte OS ändå, ville bara vara lite petig 😛

                            #234493
                            Patrick P931
                            Deltagare

                              Såg en Tactrix till mycket bra pris under säljes! Köp och bli beroende! 😉

                              #234361
                              Fricke.w
                              Deltagare

                                Börjar bli lite intresserad av att fördjupa mig lite i detta okända land.
                                Funkar de att ta hem färdiga mappar och gämföra orginal mot dom och labba också vidare 🙂
                                E85 känd ju lockande då man ändå ska byta grenrör i vinter. Känns ju dumt att tacka nej till ett bättre register och 30whp 🙂
                                Känns som jag skulle ha nytta av de på ban körning.
                                Hitta en forum sektion ft86club som verka användbar.
                                http://www.ft86club.com/forums/forumdisplay.php?f=88

                                Kanske Patrick kan vara intresserad av att hjälpa, för lite ersättning 🙂

                                #234494
                                Patrick P931
                                Deltagare

                                  Hehe, tack men nej tack. 😀

                                  Iofs har jag inte gjort en Toybaru ännu och det vore lite roligt… men tiden räcker inte till för mig. Dock guidar jag gärna här i tråden. 🙂

                                  Jag hjälpte en kille under helgen med en 04 STi då han bönade och bad så snällt om hjälp och hade kört upp från södra Sverige… Och visst är det roligt då en “Subarukollega” blir nöjd, men jag har inte riktigt hjärta till att lämna ut 90% mappningar där man låter knacksensorn “sköta jobbet”, och bara fettar och laddar på. Nu blev hans mappning kanske 98%, sista 2% med wgdc får han fixa själv. 😉

                                  🙂

                                Visar 15 inlägg - 316 till 330 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.