- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
1 september, 2014 kl. 11:31 #234362Fricke.wDeltagare
Oki oki, får försöka lära mig då 😀
12 september, 2014 kl. 13:25 #234967LundbergDeltagareFinns det någon här på forumet som kan lägga in Racerom i en wrx sti 2015 ??
Jag saknar launchcontrol som fan och det hade varit nice med flatfoot shifting!12 september, 2014 kl. 13:32 #234697IggeDeltagareRacerom tror jag är utanför admin av EcuEdit men finns ffs och lc på äldre bilar som inte har Racerom så det kanske går ändå?
20 september, 2014 kl. 14:45 #2348480nEDeltagareHar läst igenom alla dessa 14 sidor =) Låter jävligt intressant, jag får min tactricx kabel i dagarna som jag köpte från en kille här på forumet =).
Låter väldigt invecklat 😛 men men.. man får ge det ett försök iaf =). Finns det någon runt om i skåne som har lite mer kött på benen inom detta område så hade detta varit super. så man kan lära sig och få det visat =)Det jag har liggandes som ska monteras på bilen, Det är en Impreza wrx -05 där jag bytt blocket till en Ej207 utan avc.
TD06 20gsl turbo
deatschwerks 850cc spridare
Walbro gss342 pump
Fmic
3″ från turbon utan cat
Perrin fuelrailsFinns det någon map till detta ^^ ? hehe
20 september, 2014 kl. 21:00 #234495Patrick P931DeltagareDet svåraste blir att få till spridarna perfekt, det kommer att ta en stund. Visst 90%igt fixar du spridarna hyfsat enkelt dock. 😉
Du borde ha köpt ID istället för DW. 😉
Resten är bara justera och logga, justera och logga. Resultatet beror på hur mycket tid du lägger ned.
Fundera på knack-lurar. Bredbandslambda förutsätter jag att du har. Tändningen går du dock på sist, så det är ingen stress.
🙂
21 september, 2014 kl. 01:48 #2348490nEDeltagareKnack lurar :p? Aldrig hört för ^^
Bb lamda är på beställning 🙂
Har bara hört bra om dw spridarna något jag borde vetta mer om de?Ja jag får se om jag grejar det annars får jag hojta till 🙂
21 september, 2014 kl. 11:28 #234496Patrick P931DeltagareKnack-lurar: http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0353
Glömde visst sista siffran i länken. 😉
22 september, 2014 kl. 05:23 #2348500nEDeltagareHonda nsx :p?
22 september, 2014 kl. 08:15 #234497Patrick P931DeltagareHaha, blev visst en siffra för lite i förra inlägget. Länk nu uppdaterad.
Hörlurar kan med fördel vara av noice cancelling typ då orginallurarna som följer med dessa hörapparater inte är superbra.
23 september, 2014 kl. 09:55 #2348510nEDeltagareaha 🙂 jag har inget av det vill säga 😛
23 september, 2014 kl. 15:08 #234969kinugawaDeltagareVad begränsar opensource effektmässigt? Är det LMM? Eller när blir det stopp? För jag ligger nära max volt på min LMM just nu, kan man köpa en större och mappa om den?
23 september, 2014 kl. 18:26 #2348520nEDeltagarevad jag förstått det som så ska man kunna mappa bilen utan lmm 😛 rätta mig någon om jag har fel ^^
23 september, 2014 kl. 19:05 #234498Patrick P931DeltagareVad begränsar opensource effektmässigt? Är det LMM? Eller när blir det stopp? För jag ligger nära max volt på min LMM just nu, kan man köpa en större och mappa om den?
Det finns inga direkta effektbegränsningar, men jag antar att vid extrema effekter blir realtidsmappningen något man saknar väldigt, sen blåser man väl ut gnistan så småningom – men det kanske går att köra vassare spolar? Har inte alls forskat i detta då det ligger långt från effekter som jag leker med.
Vad har du för turbo? Hur mycket man än vrider och vänder på det så är luftmassemätning rätt bekvämt. Det finns större lmm (oftast = orginal lmm i ett större rör) men då kan man kanske med fördel fundera på en hybrid rom – med lmm på lägre laster och map/mat på högre.
🙂
23 september, 2014 kl. 19:20 #234499Patrick P931DeltagareTog bort looperna och säkringarna till en trilskande sec air bil idag. Ägaren fick underkänt på besiktning för felkoder, Subaru skulle skinna ägaren på byte av ventilerna. Jag fixade det snabbt och smidigt med Open Source mjukvara.
Jag fick även betalt! Mycket förvånad då jag inte hade förväntat mig det. 🙂
24 september, 2014 kl. 10:48 #234970kinugawaDeltagareDet finns inga direkta effektbegränsningar, men jag antar att vid extrema effekter blir realtidsmappningen något man saknar väldigt, sen blåser man väl ut gnistan så småningom – men det kanske går att köra vassare spolar? Har inte alls forskat i detta då det ligger långt från effekter som jag leker med.
Vad har du för turbo? Hur mycket man än vrider och vänder på det så är luftmassemätning rätt bekvämt. Det finns större lmm (oftast = orginal lmm i ett större rör) men då kan man kanske med fördel fundera på en hybrid rom – med lmm på lägre laster och map/mat på högre.
🙂
har en 06-20g turbo med sprit!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.