Visar 15 inlägg - 331 till 345 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234362
    Fricke.w
    Deltagare

      Oki oki, får försöka lära mig då 😀

      #234967
      Lundberg
      Deltagare

        Finns det någon här på forumet som kan lägga in Racerom i en wrx sti 2015 ??
        Jag saknar launchcontrol som fan och det hade varit nice med flatfoot shifting!

        #234697
        Igge
        Deltagare

          Racerom tror jag är utanför admin av EcuEdit men finns ffs och lc på äldre bilar som inte har Racerom så det kanske går ändå?

          #234848
          0nE
          Deltagare

            Har läst igenom alla dessa 14 sidor =) Låter jävligt intressant, jag får min tactricx kabel i dagarna som jag köpte från en kille här på forumet =).
            Låter väldigt invecklat 😛 men men.. man får ge det ett försök iaf =). Finns det någon runt om i skåne som har lite mer kött på benen inom detta område så hade detta varit super. så man kan lära sig och få det visat =)

            Det jag har liggandes som ska monteras på bilen, Det är en Impreza wrx -05 där jag bytt blocket till en Ej207 utan avc.

            TD06 20gsl turbo
            deatschwerks 850cc spridare
            Walbro gss342 pump
            Fmic
            3″ från turbon utan cat
            Perrin fuelrails

            Finns det någon map till detta ^^ ? hehe

            #234495
            Patrick P931
            Deltagare

              Det svåraste blir att få till spridarna perfekt, det kommer att ta en stund. Visst 90%igt fixar du spridarna hyfsat enkelt dock. 😉

              Du borde ha köpt ID istället för DW. 😉

              Resten är bara justera och logga, justera och logga. Resultatet beror på hur mycket tid du lägger ned.

              Fundera på knack-lurar. Bredbandslambda förutsätter jag att du har. Tändningen går du dock på sist, så det är ingen stress.

              🙂

              #234849
              0nE
              Deltagare

                Knack lurar :p? Aldrig hört för ^^
                Bb lamda är på beställning 🙂
                Har bara hört bra om dw spridarna något jag borde vetta mer om de?

                Ja jag får se om jag grejar det annars får jag hojta till 🙂

                #234496
                Patrick P931
                Deltagare

                  Knack-lurar: http://www.autospeed.com/cms/article.html?&A=0353

                  Glömde visst sista siffran i länken. 😉

                  #234850
                  0nE
                  Deltagare

                    Honda nsx :p?

                    #234497
                    Patrick P931
                    Deltagare

                      Haha, blev visst en siffra för lite i förra inlägget. Länk nu uppdaterad.

                      Hörlurar kan med fördel vara av noice cancelling typ då orginallurarna som följer med dessa hörapparater inte är superbra.

                      #234851
                      0nE
                      Deltagare

                        aha 🙂 jag har inget av det vill säga 😛

                        #234969
                        kinugawa
                        Deltagare

                          Vad begränsar opensource effektmässigt? Är det LMM? Eller när blir det stopp? För jag ligger nära max volt på min LMM just nu, kan man köpa en större och mappa om den?

                          #234852
                          0nE
                          Deltagare

                            vad jag förstått det som så ska man kunna mappa bilen utan lmm 😛 rätta mig någon om jag har fel ^^

                            #234498
                            Patrick P931
                            Deltagare

                              Vad begränsar opensource effektmässigt? Är det LMM? Eller när blir det stopp? För jag ligger nära max volt på min LMM just nu, kan man köpa en större och mappa om den?

                              Det finns inga direkta effektbegränsningar, men jag antar att vid extrema effekter blir realtidsmappningen något man saknar väldigt, sen blåser man väl ut gnistan så småningom – men det kanske går att köra vassare spolar? Har inte alls forskat i detta då det ligger långt från effekter som jag leker med.

                              Vad har du för turbo? Hur mycket man än vrider och vänder på det så är luftmassemätning rätt bekvämt. Det finns större lmm (oftast = orginal lmm i ett större rör) men då kan man kanske med fördel fundera på en hybrid rom – med lmm på lägre laster och map/mat på högre.

                              🙂

                              #234499
                              Patrick P931
                              Deltagare

                                Tog bort looperna och säkringarna till en trilskande sec air bil idag. Ägaren fick underkänt på besiktning för felkoder, Subaru skulle skinna ägaren på byte av ventilerna. Jag fixade det snabbt och smidigt med Open Source mjukvara.

                                Jag fick även betalt! Mycket förvånad då jag inte hade förväntat mig det. 🙂

                                #234970
                                kinugawa
                                Deltagare

                                  Det finns inga direkta effektbegränsningar, men jag antar att vid extrema effekter blir realtidsmappningen något man saknar väldigt, sen blåser man väl ut gnistan så småningom – men det kanske går att köra vassare spolar? Har inte alls forskat i detta då det ligger långt från effekter som jag leker med.

                                  Vad har du för turbo? Hur mycket man än vrider och vänder på det så är luftmassemätning rätt bekvämt. Det finns större lmm (oftast = orginal lmm i ett större rör) men då kan man kanske med fördel fundera på en hybrid rom – med lmm på lägre laster och map/mat på högre.

                                  🙂

                                  har en 06-20g turbo med sprit!

                                Visar 15 inlägg - 331 till 345 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.