› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Hur kommer det sig att Open Source inte är större?
- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 2 månader sedan av
Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
25 september, 2014 kl. 09:25 #234500
Patrick P931
DeltagareOk. Vad når du för volt med den?
25 september, 2014 kl. 13:47 #234971kinugawa
DeltagareSKall kolla i loggen hemma sen, men har för mig att det var 3,6 eller 3,9.
25 september, 2014 kl. 14:53 #2348530nE
Deltagarehttp://www.ladda-upp.se/bilder/ymbwpfgmsgijtr/2 fel koder men loggen ser bra ut :P? hur är det möjligt ^^
25 september, 2014 kl. 15:17 #234698Igge
Deltagarehttp://www.ladda-upp.se/bilder/ymbwpfgmsgijtr/2 fel koder men loggen ser bra ut :P? hur är det möjligt ^^
Hur ser loggen ut då och vilka parametrar har du kollat?
25 september, 2014 kl. 18:04 #234972kinugawa
DeltagareOk. Vad når du för volt med den?
4,72V träffade jag visst på min senaste logg, om du är intresserad kan jag mejla min WOT om du vill. Men jag har träffat 4,9V om jag minns rätt när det var 5 pers i bilen., Fick iallafall felkod på MAF volt out of range.
26 september, 2014 kl. 09:44 #234501Patrick P931
DeltagareLägg helst upp loggen på ett ställe där fler kan se den istället för att maila, då kan fler lära sig. 🙂
4.9 börjar bli lite väl, frågan är om större maf är bättre val eller om det inte blir bäst för dig att överväga ”speed density”…
Vem mappar?
🙂
8 oktober, 2014 kl. 21:07 #2348540nE
DeltagareFinns inte en själ i Skåne som kan jobba med detta program och mapa.. Hopplöst..
9 oktober, 2014 kl. 06:21 #234699Igge
DeltagareBara att bli självlärd då 😉
10 oktober, 2014 kl. 11:41 #2348550nE
DeltagareJepp dock är inte min engelska den bästa då jag har svårt för språk :p.
Någon som har en mapp till min grimspeed solenoide? Behövs ganska akut till imorgon behöver lite mer ladd10 oktober, 2014 kl. 13:13 #234502Patrick P931
DeltagareLaddtrycket är väldigt individuellt och en av sakerna som behövs ”mappas in”.
Mao går det inte att bara skicka en mapp till dig, och erbjuder någon sig att göra det ska du absolut inte flasha den. 😉
Det du kan göra är att hitta en e-tuner (jag kan rekommendera ett par) som kan hjälpa dig – men du måste först lära dig att logga.
🙂
11 oktober, 2014 kl. 11:48 #234973kinugawa
DeltagareJag har själv labbat med laddtrycksmapparna på min bil nu i en vecka och börjar bli riktigt nöjd nu!
En sak jag undrar över är om det finns något sätt att få Boost Limit (Fuel cut) att aktiveras snabbare. Den måste ligga över angivet boost alldeles för länge innan fuelcutten slår in.
Är det boost limit CEl delay som man får sänka värdet i? Får man felkod samtidigt som fuelcutten slår in? eller jobbar dom separat.Hoppas någon fattar vad jag menar.
12 oktober, 2014 kl. 08:03 #234503Patrick P931
DeltagareJag förstår frågan men inte problematiken, varför vill du öht träffa laddtrycksspärren? Lägg den 0.3-0.4 bar över target och glöm sedan den säkerhetsfunktionen. Fasen jag höll på att göra spår i brallan då den slog i för mig första gången. 😉
12 oktober, 2014 kl. 11:25 #2348560nE
DeltagareSer fram emot ett pm om e tuners :)!
12 oktober, 2014 kl. 11:27 #234974kinugawa
DeltagareSjälvklart vill jag inte köra runt med en hackande laddtrycksspärr 🙂 men jag vill ligga så nära den som möjligt. Så om något händer ska den klippa direkt, om jag lägger den 3hekto över target boost och laddar 3 hekto över så går den inte in utan det känns som att det är en delay. Eller så har jag aldrig riktigt kommit hela vägen till boost cut.
12 oktober, 2014 kl. 14:45 #2348570nE
Deltagareska försöka lära mig logga iaf =) vart skall jag börja :)?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
