Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234500
    Patrick P931
    Deltagare

      Ok. Vad når du för volt med den?

      #234971
      kinugawa
      Deltagare

        SKall kolla i loggen hemma sen, men har för mig att det var 3,6 eller 3,9.

        #234853
        0nE
        Deltagare

          http://www.ladda-upp.se/bilder/ymbwpfgmsgijtr/2 fel koder men loggen ser bra ut :P? hur är det möjligt ^^

          #234698
          Igge
          Deltagare

            http://www.ladda-upp.se/bilder/ymbwpfgmsgijtr/2 fel koder men loggen ser bra ut :P? hur är det möjligt ^^

            Hur ser loggen ut då och vilka parametrar har du kollat?

            #234972
            kinugawa
            Deltagare

              Ok. Vad når du för volt med den?

              4,72V träffade jag visst på min senaste logg, om du är intresserad kan jag mejla min WOT om du vill. Men jag har träffat 4,9V om jag minns rätt när det var 5 pers i bilen., Fick iallafall felkod på MAF volt out of range.

              #234501
              Patrick P931
              Deltagare

                Lägg helst upp loggen på ett ställe där fler kan se den istället för att maila, då kan fler lära sig. 🙂

                4.9 börjar bli lite väl, frågan är om större maf är bättre val eller om det inte blir bäst för dig att överväga “speed density”…

                Vem mappar?

                🙂

                #234854
                0nE
                Deltagare

                  Finns inte en själ i Skåne som kan jobba med detta program och mapa.. Hopplöst..

                  #234699
                  Igge
                  Deltagare

                    Bara att bli självlärd då 😉

                    #234855
                    0nE
                    Deltagare

                      Jepp dock är inte min engelska den bästa då jag har svårt för språk :p.
                      Någon som har en mapp till min grimspeed solenoide? Behövs ganska akut till imorgon behöver lite mer ladd

                      #234502
                      Patrick P931
                      Deltagare

                        Laddtrycket är väldigt individuellt och en av sakerna som behövs “mappas in”.

                        Mao går det inte att bara skicka en mapp till dig, och erbjuder någon sig att göra det ska du absolut inte flasha den. 😉

                        Det du kan göra är att hitta en e-tuner (jag kan rekommendera ett par) som kan hjälpa dig – men du måste först lära dig att logga.

                        🙂

                        #234973
                        kinugawa
                        Deltagare

                          Jag har själv labbat med laddtrycksmapparna på min bil nu i en vecka och börjar bli riktigt nöjd nu!

                          En sak jag undrar över är om det finns något sätt att få Boost Limit (Fuel cut) att aktiveras snabbare. Den måste ligga över angivet boost alldeles för länge innan fuelcutten slår in.
                          Är det boost limit CEl delay som man får sänka värdet i? Får man felkod samtidigt som fuelcutten slår in? eller jobbar dom separat.

                          Hoppas någon fattar vad jag menar.

                          #234503
                          Patrick P931
                          Deltagare

                            Jag förstår frågan men inte problematiken, varför vill du öht träffa laddtrycksspärren? Lägg den 0.3-0.4 bar över target och glöm sedan den säkerhetsfunktionen. Fasen jag höll på att göra spår i brallan då den slog i för mig första gången. 😉

                            #234856
                            0nE
                            Deltagare

                              Ser fram emot ett pm om e tuners :)!

                              #234974
                              kinugawa
                              Deltagare

                                Självklart vill jag inte köra runt med en hackande laddtrycksspärr 🙂 men jag vill ligga så nära den som möjligt. Så om något händer ska den klippa direkt, om jag lägger den 3hekto över target boost och laddar 3 hekto över så går den inte in utan det känns som att det är en delay. Eller så har jag aldrig riktigt kommit hela vägen till boost cut.

                                #234857
                                0nE
                                Deltagare

                                  ska försöka lära mig logga iaf =) vart skall jag börja :)?

                                Visar 15 inlägg - 346 till 360 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.