Visar 15 inlägg - 376 till 390 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234980
    kinugawa
    Deltagare

      Perfekt! Tack 🙂 brukar folk pilla i mappen eller använder ni någon speciell timing editor?

      #234938
      koaaN
      Deltagare

        unexpected bootloader response value [%02X] – is this ECU locked?

        Låst ecu av prodrive?

        #234707
        Igge
        Deltagare

          Var köper man billigast kabel för att koppla en AEM UEGO till datorn?

          Är det fortfarande USB-Seriell adapter som gäller eller finns det smidigare lösningar?

          #234507
          Patrick P931
          Deltagare

            Jupp, utvecklingen har inte gått framåt överallt. Till min Innovate mtx-l köpte jag usb-rs232 (heter så tror jag) på Kjell o Co tror jag. 😉

            #234846
            adrenalin
            Deltagare

              unexpected bootloader response value [%02X] – is this ECU locked?

              Låst ecu av prodrive?

              Säker att den inte är mappad av JRM då? Fått något svar på om den är låst eller inte?

              #234708
              Igge
              Deltagare

                Jupp, utvecklingen har inte gått framåt överallt. Till min Innovate mtx-l köpte jag usb-rs232 (heter så tror jag) på Kjell o Co tror jag. 😉

                Okej 🙂

                unexpected bootloader response value [%02X] – is this ECU locked?

                Låst ecu av prodrive?

                Var det inte din som laddade 1,5?
                I så fall är den nog mappad i efterhand av t.ex. Jrm och med stor sannolikhet låst

                #234939
                koaaN
                Deltagare

                  Okej 🙂

                  Var det inte din som laddade 1,5?
                  I så fall är den nog mappad i efterhand av t.ex. Jrm och med stor sannolikhet låst

                  Japp, den är tydligen mappad av Bob Rawle enligt en tidigare ägare som jag kom i kontakt med från England 🙂

                  #234609
                  Fladric
                  Deltagare

                    Var ute och gatmappade min 01 WRX igår med Ecuflash! Nu går den inte supersnålt längre…
                    Efter bytet till 3″ låg den på lambda 0.97 vid fullgas! Inte konstigt att motorerna rasar :p
                    Nu laddar den ca 1.1 bar och har lambda kring 0.82 på fullgas så är en rätt säker mapp. Övergången mellan closed och open loop är också bra, hade ett original delay-värde på 200 ms och det verkade funka bra även med lite mer bränsle. Rörde inte tändningen så mycket, ville mest justera till så den inte spikar sönder efter bytet av avgas! 🙂

                    #234981
                    kinugawa
                    Deltagare

                      Jag saknar info om closed och open loop delay. Vad är bra. Vad är dåligt. Vad kan jag logga och vad tittar jag efter. Vilka mappar och vad kan man ändra i?

                      Sen ang tändningen. Kör man förtändning försiktigt mera hela tiden tills det spikar och backar av lite? Eller frågar man andra? Kan man få farliga och höga cylindertryck innan man kan se spikningar i loggarna?

                      #234610
                      Fladric
                      Deltagare

                        Jag fick hjälp av Robban på Dynotech här i stan och vi rörde som sagt inte tändningen så mycket, p.g.a. bland annat tidsbrist! :p
                        Delay-värdet är omdiskuterat tidigare i denna tråd har jag för mig? Men det handlar om hur lång tid det tar för ECU:n från att den fått indikationer på att byta från closed till open loop, tills att den faktiskt byter. Om jag inte missuppfattat allt?
                        Patrick P931 har nog bättre svar då han har mer erfarenhet, det här var första gången för mig 🙂

                        #234508
                        Patrick P931
                        Deltagare

                          Efter bytet till 3″ låg den på lambda 0.97 vid fullgas!

                          Visst är det kul att justera själv!

                          Men, det där med att den kan gå så snålt på fullgas hade jag missat. Oj, det är inte alls bra. De Subaru jag har sett brukar gå fett på fullast med orginalrom, men det kanske mest gäller nyare modeller?

                          Kan du lägga upp din orginalrom? Gärna även din “trimrom”.

                          🙂

                          #234509
                          Patrick P931
                          Deltagare

                            det handlar om hur lång tid det tar för ECU:n från att den fått indikationer på att byta från closed till open loop, tills att den faktiskt byter. Om jag inte missuppfattat allt?

                            Inget missuppfattat! 🙂

                            Personligen så gillar jag delay 0 men justerat i open loop soppamappen så att den ska gå på 14.7 till en viss last och sedan gradvis mjukt feta på. En större Engelsk firma som börjar på P kör likadant på sina EJ25x. 😎

                            #234510
                            Patrick P931
                            Deltagare

                              Sen ang tändningen. Kör man förtändning försiktigt mera hela tiden tills det spikar och backar av lite? Eller frågar man andra? Kan man få farliga och höga cylindertryck innan man kan se spikningar i loggarna?

                              Svaret är ja på alla 3 frågor. 😉

                              #234710
                              Igge
                              Deltagare

                                Ser fram emot våren när det blir dags att pyssla igen 😀
                                Har ju bredbandslambda nu också så

                                #234611
                                Fladric
                                Deltagare

                                  Visst är det kul att justera själv!

                                  Men, det där med att den kan gå så snålt på fullgas hade jag missat. Oj, det är inte alls bra. De Subaru jag har sett brukar gå fett på fullast med orginalrom, men det kanske mest gäller nyare modeller?

                                  Kan du lägga upp din orginalrom? Gärna även din “trimrom”.

                                  🙂

                                  Det är riktigt roligt! Och rätt “lätt” rent utförandemässigt! Trodde det skulle strula mer med mjukvara och liknande 😉 var ganska känslig när man skulle koppla upp ecuflash mot bilen, fick timea tryck på ok-knappen och påslaget av tändningen noga varje gång för att kunna ansluta men annars funkade det bra 🙂

                                  Jag blev väldigt förvånad jag med! Tur att jag varit feg och inte gasat innan mappningen, tyckte den kändes orkeslös och det fanns ju en förklaring 😀
                                  Kan ju ha blivit bättre med nyare modeller, köpte dock min bil med tok-rasad motor så kan ju vara någon som pillat på originalmappen eller något i motorpaketet som inte motsvarar originalmappen 🙂 enda modifikationer är 3″ från turbon och en gimmick motorsport insugsslang 🙂 (tycker inte den slangen ska ha påverkat så mycket men vad vet man)

                                  Fick som sagt hjälp av en mappare i stan för att komma igång så vi använde hans dator. Men kan höra om han kan skicka över original-rommen, vi använde min kabel så den trimmade rommen kan jag få tag i själv 🙂
                                  Anar att den inte är så jättesnygg då jag mest var ute efter att slippa spika sönder motorn vi gaspådrag 🙂
                                  Hade nog gjort det själv men hade inte tid för tillfället att sätta mig in i det till 100% så detta fick bli en lösning tillsvidare! Kommer nog logga och försöka förbättra den så småningom i mån om tid 🙂

                                Visar 15 inlägg - 376 till 390 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.