Visar 15 inlägg - 421 till 435 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234948
    koaaN
    Deltagare

      Gött!

      Du anar inte va många timmar sökt för att fixa detta 😀

      #234718
      Igge
      Deltagare

        2? :p

        #234949
        koaaN
        Deltagare

          2? :p

          ..månader 😉

          #234302
          johan_gt
          Deltagare

            Hur gör ni när man vill få ihop den totala tändningen (Base + Advance) när tabellerna är olika skalade?
            Tyvärr funkar inte Timing Editor då.
            Kanske någon som gjort något i Excel?

            #234645
            Igge
            Deltagare

              Hur gör ni när man vill få ihop den totala tändningen (Base + Advance) när tabellerna är olika skalade?
              Tyvärr funkar inte Timing Editor då.
              Kanske någon som gjort något i Excel?

              Jag har gjort interpolering med hjälp av excel, dock vet jag ju inte riktigt hur ECUn jobbar.

              Säg att man har load på 2,05g/rev och tändningen är bestämd till 20 vid 2,00 och 10 vid 2,10 (påhittade siffror), blir tändningen 15?
              Eller går den på 20 fram till och med 2,09 för att sedan vid 2,10 ändratill 10?

              förstår ni vad jag menar? 😛

              #234301
              johan_gt
              Deltagare

                Jag har gjort interpolering med hjälp av excel, dock vet jag ju inte riktigt hur ECUn jobbar.

                Säg att man har load på 2,05g/rev och tändningen är bestämd till 20 vid 2,00 och 10 vid 2,10 (påhittade siffror), blir tändningen 15?
                Eller går den på 20 fram till och med 2,09 för att sedan vid 2,10 ändratill 10?

                förstår ni vad jag menar? 😛

                Bra fråga.
                Har trott att den jobbar linjärt mellan tabellerna, alltså ditt första förslag. Lättast kanske är att prova med att ändra WGDC och logga.

                Edit: http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=608

                #234642
                Igge
                Deltagare

                  Där ser man. Då är det bara att sätta sig i Excel och pilla. Funderar på att göra om KCA max så den har samma indelning som Base timing.

                  Kan för lågt Target boost ge bekymmer?
                  Motorväg i 120-130 är lite jobbigt då turbon är lite av och på och jag har ganska högt Target boost redan vid låg spjällöppning, tänkte om man kan ha 0 upp till halvgas eller så och kanske få jämnare gång.
                  Eller är jag ute och cyklar?

                  #234377
                  Patrick P931
                  Deltagare

                    Vad har du för wgdc i området? Kanske läge att sänka?

                    #234641
                    Igge
                    Deltagare

                      Antagligen är det det. Men den har jag aldrig pillat på så jag har inget grepp om vilket värde som är lämpligt

                      Förslag?

                      Initial wastegate duty ligger på 0,75 i det intervallet jag “leker med”
                      Max Wastegate duty ligger på 42,8 där

                      Bör jag börja med en halvering eller?

                      #234376
                      Patrick P931
                      Deltagare

                        Testa med 0. Se om det hjälper. Nu har jag iofs dbw men jag har wgdc på noll till ca halva gaspedalen.

                        #234640
                        Igge
                        Deltagare

                          Får testa det 🙂

                          dags att lägga in launch control så man får hänga med dom coola killarna kanske? 😛

                          #234315
                          johan_gt
                          Deltagare

                            Antagligen är det det. Men den har jag aldrig pillat på så jag har inget grepp om vilket värde som är lämpligt

                            Förslag?

                            Initial wastegate duty ligger på 0,75 i det intervallet jag “leker med”
                            Max Wastegate duty ligger på 42,8 där

                            Bör jag börja med en halvering eller?

                            Man brukar väll ha ungefär 10 mer på Max jämfört med Initial.

                            #234638
                            Igge
                            Deltagare

                              har lagt in tinywrex’s launch i en rom nu
                              Någon som har rekommenderade värden som är kul?

                              tänkte mig en snäll launch

                              Edit: Ett annat irriterande fenomen, EcuFlash växlar mellan att spara mina filer som 160k och 192k
                              Hur får jag det att upphöra?

                              #234968
                              kinugawa
                              Deltagare

                                Har du någon länk och guide hur och vart man hittar downlod för tinywrx? Skulle vara kul att prova!

                                #234639
                                Igge
                                Deltagare

                                  http://www.ecu-mods.com/online/index.php?act=viewCat&catId=1

                                  Där någonstans hittade jag.

                                  Launch control är gratis till 16-bit ecu som jag förstår.

                                  Gå in på free-fliken där uppe och lägg den i varukorgen. Genomför “köpet” som kostar 0$ och så får du en nedladdningslänk efter en liten stund 🙂

                                Visar 15 inlägg - 421 till 435 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.