Visar 15 inlägg - 436 till 450 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234983
    kinugawa
    Deltagare

      Edit: Ett annat irriterande fenomen, EcuFlash växlar mellan att spara mina filer som 160k och 192k
      Hur får jag det att upphöra?

      Det undrar jag också nu!

      #234719
      Igge
      Deltagare

        Då är jag inte ensam i mitt bekymmer 😛

        och självklart har jag inga definitioner för att kunna ändra Launchinställningarna i något annat än just ecuflash, så jag funderar på att bara köra på 160k, lite synd dock.

        #234984
        kinugawa
        Deltagare

          Vad går man miste om som 160kb åkare? Kan man flasha 192kb till bilen som vanligt eller ska man göra om filen till 160kb innan? Jag provade att patcha min 160kb rom med .bat filen. Men fick bara en error och kom inte vidare.

          #234513
          Patrick P931
          Deltagare

            Man går inte misste om något (viktigt) då man sparar om filen till 160 kb. Använd EcuEdit för att välja storlek på filen. 🙂

            #234720
            Igge
            Deltagare

              Man går inte misste om något (viktigt) då man sparar om filen till 160 kb. Använd EcuEdit för att välja storlek på filen. 🙂

              Man tappar möjligheten att jämför ROMar i EcuEdit om de är i olika storlekar, vilket är synd. Men kanske funkar om man konverterar tillbaka

              #234721
              Igge
              Deltagare

                En polare har köpt sig en 03 STi, sitter 3 turbo back omappat, tänkte se över den lite.

                Hur mycket ladd törs man ställa på utan att byta pump?

                #234514
                Patrick P931
                Deltagare

                  Oj, iom att alla byter pump på dessa bilar skulle jag inte våga med mer laddtryck än orginal på högre varv. Jag tror att du i mellan och lågregister kan ladda på som vanligt i trimromar, dvs 1.3-1.4. Men, över 5500-6000 varv skulle jag inte gå långt över orginal utan bredbandslambda.

                  Har du loggat och jämfört kurvor mellan rom’en som satt på din bil från början och den du kör med idag? 🙂

                  #234722
                  Igge
                  Deltagare

                    Oj, iom att alla byter pump på dessa bilar skulle jag inte våga med mer laddtryck än orginal på högre varv. Jag tror att du i mellan och lågregister kan ladda på som vanligt i trimromar, dvs 1.3-1.4. Men, över 5500-6000 varv skulle jag inte gå långt över orginal utan bredbandslambda.

                    Har du loggat och jämfört kurvor mellan rom’en som satt på din bil från början och den du kör med idag? 🙂

                    Precis, aldrig hört någon som mappat utan att byta pump, får se hur det blir. Med lite tur kanske han kan koppla in en bredbandslambda så kan man testa ordentligt utan att chansa så mycket.

                    Nä det har blivit dåligt med jämförelser för mig.
                    Just nu är bilen avställd, dels hade jag en läckande oljetempsensor men nu har jag lånat ut ett av turbons oljerör till polaren som kör med sin bil. Hans hade spruckit, så han får mitt och jag får ett nytt 🙂

                    Framåt våren blir det lite mer ordentligt 🙂

                    #234323
                    johan_gt
                    Deltagare

                      Laddade ner Airboys Excel dokument, helt otroligt att någon lagt ner all den tiden gratis 🙂

                      Vilket land har ni under Format i Nationella inställningar i Kontrollpanelen?

                      För att Romraider ska fungera att kopiera mellan tabeller måste jag ha USA och för att det ska bli . och inte , i talen.
                      Men med USA som inställning i Windows blir mina csv loggar knepiga. Blandar ihop kolumnerna och alla överskrifter hamnar i första kolumnen.

                      Ehh, man kanske måste göra loggarna med USA som format också 😉 Alltså logga med Windows som inställt på USA och inte Sverige.

                      #234723
                      Igge
                      Deltagare

                        Laddade ner Airboys Excel dokument, helt otroligt att någon lagt ner all den tiden gratis 🙂

                        Vilket land har ni under Format i Nationella inställningar i Kontrollpanelen?

                        För att Romraider ska fungera att kopiera mellan tabeller måste jag ha USA och för att det ska bli . och inte , i talen.
                        Men med USA som inställning i Windows blir mina csv loggar knepiga. Blandar ihop kolumnerna och alla överskrifter hamnar i första kolumnen.

                        Ehh, man kanske måste göra loggarna med USA som format också 😉 Alltså logga med Windows som inställt på USA och inte Sverige.

                        Jag har Svenska inställt.

                        För att komma runt ./,-problematik klistrar jag bara in allt i excel, markerar tabellen, går in på ersätt och väljer att ersätta . med , eller tvärt om när det behövs. 🙂

                        Edit: Jag kör med Excel 2013

                        uppe till höger:

                        knappa in och välj “ersätt alla”

                        #234324
                        johan_gt
                        Deltagare

                          Tackar!

                          Provade att ersätta alla , med . i mina loggar också men när man importerar min logg i hans Excel så blir det inte rätt.

                          Behöver du inte skapa dina loggar med USA inställt för att hans Excel ark ska bli rätt?

                          #234724
                          Igge
                          Deltagare

                            Har inte använt hans excelark, vad är det till för?

                            Går det inte att öppna loggen i Excel och ersätta?
                            Eller var det det du testat?

                            #234325
                            johan_gt
                            Deltagare

                              Har inte använt hans excelark, vad är det till för?

                              Går det inte att öppna loggen i Excel och ersätta?
                              Eller var det det du testat?

                              Man kan göra nästan allt, skala om tabeller, färdiga diagram, slå ihop tändnings tabellerna mm.

                              Jag provade att ersätta till punkter men ska prova att göra loggarna i USA inställningarna och se om det blir någon skillnad.

                              #234277
                              Koffe
                              Keymaster

                                Det hela ser ut att vara en ihopblandning av olika separatorer bara? Är det inte helt enklet så att importen blir galen för att ni även ändrar “list separator” från semikolon till komma när ni byter språk i kontrollpanelen, och Exceldokumentet förväntar sig just semikolon som separator?
                                Exceldokumentet verkar alltså förvänta sig punkt som decimalseparator och semikolon som listseparator. En inställning som inte är default för varken svenska eller engelska.

                                Alltså, istället för att byta språk i kontrollpanelen, byt bara decimalseparator från punkt till komma (låt listseparatorn vara kvar på semikolon) under avancerade inställningar där ni byter språk.
                                Alt. kör en text till kolumn-separering i Excel (Data – Text to columns, delimited, semikolon som separator) för att få rätt format efter import?

                                //Koffe

                                #234725
                                Igge
                                Deltagare

                                  I vilket skede är det vanligast att det blir problem med övergången från CL till OL?
                                  Om det nu finns något vanligt ställe 😛

                                  tänkte att det kunde vara kul att se hur min bil beter sig där nu då jag installerat bredbandslambda

                                Visar 15 inlägg - 436 till 450 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.