- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
8 februari, 2015 kl. 23:20 #234983kinugawaDeltagare
Edit: Ett annat irriterande fenomen, EcuFlash växlar mellan att spara mina filer som 160k och 192k
Hur får jag det att upphöra?Det undrar jag också nu!
9 februari, 2015 kl. 14:43 #234719IggeDeltagareDå är jag inte ensam i mitt bekymmer 😛
och självklart har jag inga definitioner för att kunna ändra Launchinställningarna i något annat än just ecuflash, så jag funderar på att bara köra på 160k, lite synd dock.
10 februari, 2015 kl. 04:04 #234984kinugawaDeltagareVad går man miste om som 160kb åkare? Kan man flasha 192kb till bilen som vanligt eller ska man göra om filen till 160kb innan? Jag provade att patcha min 160kb rom med .bat filen. Men fick bara en error och kom inte vidare.
10 februari, 2015 kl. 06:42 #234513Patrick P931DeltagareMan går inte misste om något (viktigt) då man sparar om filen till 160 kb. Använd EcuEdit för att välja storlek på filen. 🙂
10 februari, 2015 kl. 07:13 #234720IggeDeltagareMan går inte misste om något (viktigt) då man sparar om filen till 160 kb. Använd EcuEdit för att välja storlek på filen. 🙂
Man tappar möjligheten att jämför ROMar i EcuEdit om de är i olika storlekar, vilket är synd. Men kanske funkar om man konverterar tillbaka
11 februari, 2015 kl. 22:38 #234721IggeDeltagareEn polare har köpt sig en 03 STi, sitter 3 turbo back omappat, tänkte se över den lite.
Hur mycket ladd törs man ställa på utan att byta pump?
12 februari, 2015 kl. 06:00 #234514Patrick P931DeltagareOj, iom att alla byter pump på dessa bilar skulle jag inte våga med mer laddtryck än orginal på högre varv. Jag tror att du i mellan och lågregister kan ladda på som vanligt i trimromar, dvs 1.3-1.4. Men, över 5500-6000 varv skulle jag inte gå långt över orginal utan bredbandslambda.
Har du loggat och jämfört kurvor mellan rom’en som satt på din bil från början och den du kör med idag? 🙂
12 februari, 2015 kl. 06:50 #234722IggeDeltagareOj, iom att alla byter pump på dessa bilar skulle jag inte våga med mer laddtryck än orginal på högre varv. Jag tror att du i mellan och lågregister kan ladda på som vanligt i trimromar, dvs 1.3-1.4. Men, över 5500-6000 varv skulle jag inte gå långt över orginal utan bredbandslambda.
Har du loggat och jämfört kurvor mellan rom’en som satt på din bil från början och den du kör med idag? 🙂
Precis, aldrig hört någon som mappat utan att byta pump, får se hur det blir. Med lite tur kanske han kan koppla in en bredbandslambda så kan man testa ordentligt utan att chansa så mycket.
Nä det har blivit dåligt med jämförelser för mig.
Just nu är bilen avställd, dels hade jag en läckande oljetempsensor men nu har jag lånat ut ett av turbons oljerör till polaren som kör med sin bil. Hans hade spruckit, så han får mitt och jag får ett nytt 🙂Framåt våren blir det lite mer ordentligt 🙂
15 februari, 2015 kl. 14:10 #234323johan_gtDeltagareLaddade ner Airboys Excel dokument, helt otroligt att någon lagt ner all den tiden gratis 🙂
Vilket land har ni under Format i Nationella inställningar i Kontrollpanelen?
För att Romraider ska fungera att kopiera mellan tabeller måste jag ha USA och för att det ska bli . och inte , i talen.
Men med USA som inställning i Windows blir mina csv loggar knepiga. Blandar ihop kolumnerna och alla överskrifter hamnar i första kolumnen.Ehh, man kanske måste göra loggarna med USA som format också 😉 Alltså logga med Windows som inställt på USA och inte Sverige.
15 februari, 2015 kl. 14:30 #234723IggeDeltagareLaddade ner Airboys Excel dokument, helt otroligt att någon lagt ner all den tiden gratis 🙂
Vilket land har ni under Format i Nationella inställningar i Kontrollpanelen?
För att Romraider ska fungera att kopiera mellan tabeller måste jag ha USA och för att det ska bli . och inte , i talen.
Men med USA som inställning i Windows blir mina csv loggar knepiga. Blandar ihop kolumnerna och alla överskrifter hamnar i första kolumnen.Ehh, man kanske måste göra loggarna med USA som format också 😉 Alltså logga med Windows som inställt på USA och inte Sverige.
Jag har Svenska inställt.
För att komma runt ./,-problematik klistrar jag bara in allt i excel, markerar tabellen, går in på ersätt och väljer att ersätta . med , eller tvärt om när det behövs. 🙂
Edit: Jag kör med Excel 2013
uppe till höger:
knappa in och välj “ersätt alla”
15 februari, 2015 kl. 15:02 #234324johan_gtDeltagareTackar!
Provade att ersätta alla , med . i mina loggar också men när man importerar min logg i hans Excel så blir det inte rätt.
Behöver du inte skapa dina loggar med USA inställt för att hans Excel ark ska bli rätt?
15 februari, 2015 kl. 16:43 #234724IggeDeltagareHar inte använt hans excelark, vad är det till för?
Går det inte att öppna loggen i Excel och ersätta?
Eller var det det du testat?15 februari, 2015 kl. 17:56 #234325johan_gtDeltagareHar inte använt hans excelark, vad är det till för?
Går det inte att öppna loggen i Excel och ersätta?
Eller var det det du testat?Man kan göra nästan allt, skala om tabeller, färdiga diagram, slå ihop tändnings tabellerna mm.
Jag provade att ersätta till punkter men ska prova att göra loggarna i USA inställningarna och se om det blir någon skillnad.
16 februari, 2015 kl. 08:21 #234277KoffeKeymasterDet hela ser ut att vara en ihopblandning av olika separatorer bara? Är det inte helt enklet så att importen blir galen för att ni även ändrar “list separator” från semikolon till komma när ni byter språk i kontrollpanelen, och Exceldokumentet förväntar sig just semikolon som separator?
Exceldokumentet verkar alltså förvänta sig punkt som decimalseparator och semikolon som listseparator. En inställning som inte är default för varken svenska eller engelska.Alltså, istället för att byta språk i kontrollpanelen, byt bara decimalseparator från punkt till komma (låt listseparatorn vara kvar på semikolon) under avancerade inställningar där ni byter språk.
Alt. kör en text till kolumn-separering i Excel (Data – Text to columns, delimited, semikolon som separator) för att få rätt format efter import?//Koffe
16 februari, 2015 kl. 17:04 #234725IggeDeltagareI vilket skede är det vanligast att det blir problem med övergången från CL till OL?
Om det nu finns något vanligt ställe 😛tänkte att det kunde vara kul att se hur min bil beter sig där nu då jag installerat bredbandslambda
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.