Visar 15 inlägg - 451 till 465 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234326
    johan_gt
    Deltagare

      Det hela ser ut att vara en ihopblandning av olika separatorer bara? Är det inte helt enklet så att importen blir galen för att ni även ändrar “list separator” från semikolon till komma när ni byter språk i kontrollpanelen, och Exceldokumentet förväntar sig just semikolon som separator?
      Exceldokumentet verkar alltså förvänta sig punkt som decimalseparator och semikolon som listseparator. En inställning som inte är default för varken svenska eller engelska.

      Alltså, istället för att byta språk i kontrollpanelen, byt bara decimalseparator från punkt till komma (låt listseparatorn vara kvar på semikolon) under avancerade inställningar där ni byter språk.
      Alt. kör en text till kolumn-separering i Excel (Data – Text to columns, delimited, semikolon som separator) för att få rätt format efter import?

      //Koffe

      Exceldokumentet ville ha , som separator. Så loggar man i Romraider och väljer “Logg with USA number format” fungerar det. Det som händer då är att det blir . som decimal och , som separator.

      Kanske bäst att köra vanliga inställningar och ändra i loggarna som man vill ha in i hans exceldokument.

      #234375
      t1hero
      Deltagare

        Jag får hjärnblödning av att slåss mot excel, så jag byter . och , i notepad++ om jag får problemet (trestegsoperation med mellanbyte till §). Och är det ett återkommande problem så fixar jag ett script som byter plats på dem. PM om ni vill ha script så fixar jag ett och postar här. (läser bara tråden för ibland)

        #234826
        Agnesson
        Deltagare

          Tjo.
          har nyss börjat med detta och försöker läsa ur min ecu (svensksåld sti -07)
          börjar med att plugga ihop de gröna kontakterna.
          pluggar i tactrix.
          trycker på läsur symbolen i ecuflach och väntar med ok knappen tills jag vrider på tändningen.

          kommer till sending key sen låser det sej.

          Någon som vet vad jag missat?
          Med vänlig hälsning Niklas Agnesson

          #234515
          Patrick P931
          Deltagare

            07 borde vara can och inget behov av gröna kontakterna. Prova utan att koppla ihop dessa.

            Sedan har man bara bråkdelen av en sekund att para, så det gäller att tajma “ok” med tändvridningen. 🙂

            #234950
            koaaN
            Deltagare

              Någon här som provat carberry? 🙂

              #234827
              Agnesson
              Deltagare

                Nej de hjälpte inte mycket.
                och nu har jag provat så jag inte var för snabb heller.
                Tror jag ska testa installera om programmet.

                Hur ser det ut när en box är låst?

                Mvh Niklas

                #234726
                Igge
                Deltagare

                  Installera om allt är ju enkelt, så börja med det.

                  #234327
                  johan_gt
                  Deltagare

                    Nej de hjälpte inte mycket.
                    och nu har jag provat så jag inte var för snabb heller.
                    Tror jag ska testa installera om programmet.

                    Hur ser det ut när en box är låst?

                    Mvh Niklas

                    Prova Learning Viewer först och se att det fungerar.
                    Kolla också så du inte har glapp i OBD uttaget, prova vicka på tactrixen och se så inte lysdioderna slutar att lysa när du vickar.

                    Jag hade glapp i Pin 16 (12V)på mitt uttag.

                    #234828
                    Agnesson
                    Deltagare

                      Hittade just detta…..
                      http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=9673

                      Får ta och testa så loggen funkar så kan jag ju nästa vara säker på att de är samma sak här.

                      Har varit någon och skurit bort en bit av diffusern så jag har misstänkt att de har varit större avgas där någon gång.

                      #234727
                      Igge
                      Deltagare

                        Skummade igenom tråden, menar du att det är risk att den är låst?

                        Försvinner låset om man bara flashar in en standard Rom?

                        #234829
                        Agnesson
                        Deltagare

                          Japp.
                          glömde ju nämna att där satt hks-stift och luftfilter med som får mej att tro detta.

                          samt att de låser sej vid exakt samma punkt som i den tråden.
                          Jag får ju ut vin och ecuid så det borde väl vara rätt flach metod. (DBW 06-07)
                          Med subarucan 2007+ får jag bara ca 10 error

                          mvh niklas

                          #234328
                          johan_gt
                          Deltagare

                            Har loggat lite med min nya Innovate LC2 bredbandslamda. Bilen är en STi 08 original förutom ett nytt insatsfilter och downpipe med katt.

                            Körde en logg där jag loggade med original sensorn i CL där de matchade bra. Men i OL loggar jag Primary Open Loop Enrichment AFR där det skiljer 0.5 AFR som mest.
                            Alltså den går lite för snålt.

                            Är det normalt i original mapparna?

                            #234516
                            Patrick P931
                            Deltagare

                              Kan du inte bara logga afr #1? Då kanske det stämmer bättre med bredbandaren. 🙂

                              #234517
                              Patrick P931
                              Deltagare

                                Jag har fått en logg mailad till mig som är på en rom gjord av en av våra mer kända svenska mappare. Nu vet jag inte exakt hur mycket tid och omsorg han har lagt ned på denna mappnng, men man brukar kunna säga att en bild säger mer än enstaka ord.

                                Nedan har ni jämförelse mellan load och laddtryck, iofs på “olika men samma” bilar. Röd och lila linjer är min rom.

                                Jag hoppas få loggar skickade på en version av min rom med högre laddtryck, hoppas den visar något än mer roligt.

                                Bil: Forester XT med EJ255, orginal turbo.

                                #234329
                                johan_gt
                                Deltagare

                                  Kan du inte bara logga afr #1? Då kanske det stämmer bättre med bredbandaren. 🙂

                                  Det har jag provat, den sensorn fungerar bara till 11.15
                                  Så jag jämförde mot Primary Open Loop Enrichment AFR vilket jag TROR är rätt?

                                  Här kommer en liten WOT logg.
                                  http://www.filedropper.com/sti08afrlogg

                                  Tycker det ser illa ut vid 3600rpm.

                                Visar 15 inlägg - 451 till 465 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.