Visar 15 inlägg - 466 till 480 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234518
    Patrick P931
    Deltagare

      Subarus orginal lambdor och ecu grejar bara att visa ned till 11.x, men det är ändå den du ska logga. Detta är även anledningen till varför man måste ha en bredbandslambda om man ska få till en bra mappning.

      Du borde se att afr #1 och din bredbandslambda annars följer varandra ganska bra. 🙂

      #234519
      Patrick P931
      Deltagare

        Tycker det ser illa ut vid 3600rpm.

        Nja… men vid 5000 har du något att kolla på… Är denna bil verkligen 100% orginal med orginal rom osv?

        #234330
        johan_gt
        Deltagare

          Har endast ändrat lite i WGDC för att kunna hålla original laddtryck. Har bytt till downpipe med katt.
          Ska ut och kalibrera om bredbandsmätaren samt köra en logg till, har även rengjort LMM.

          #234520
          Patrick P931
          Deltagare

            Spontan reaktion är att din maf skalning är felaktig. Vad har du för luftfilter?

            #234331
            johan_gt
            Deltagare

              Spontan reaktion är att din maf skalning är felaktig. Vad har du för luftfilter?

              Har ett K&N panelfilter. Som sagt ska ut och kalibrera och slänga in original luftfilter.

              #234332
              johan_gt
              Deltagare

                Har nu kalibrerat om min mätare och bytt till original panelfilter. Loggen ser roligare ut men blir inte riktigt rätt vid 3600 rpm. Kanske inte hinner då det bara är en cell i tabellen som ligger på 9.8

                En ny logg.
                http://www.filedropper.com/sti08afrlogg2

                Ska nu montera tillbaka K&N filtret och se resultatet.

                EDIT: Har nu jämfört de olika luftfilterna vilket man kan se att original följer börvärdet mycket finare. Så det blir originalfiltret som åker på igen tills jag har tid att pilla med MAF skalningen.
                Den gråa linjen är lite off i början pga. att den kommer ifrån en annan logg.

                #234521
                Patrick P931
                Deltagare

                  Skönt att det blev bättre. Att även panelfilter kan ställa till det var en intressant lärdom.

                  🙂

                  #234915
                  Javiisst
                  Deltagare

                    Jag har kommit till det stadiet att jag vill använda open source men dessvärre är ju min ecu låst (EcuTek) och jag vet inte hur jag ska göra för att låsa upp/radera ecutek på den? har en original ROM från polaren som har identisk ecu som min. jag försökte skriva den till min med hjälp av ECU flash men det gick inte…

                    jag är i nöjd och behov av din(Patrick), er expertis och hjälp!!

                    Tack på förhand!

                    #234728
                    Igge
                    Deltagare

                      Behövs speciell programvara för att läsa av/skriva över låsta ROMar 🙂

                      t.ex. ecuedit av rätt variant (kostar dock en slant)

                      #234916
                      Javiisst
                      Deltagare

                        Behövs speciell programvara för att läsa av/skriva över låsta ROMar 🙂

                        t.ex. ecuedit av rätt variant (kostar dock en slant)

                        ja men precis jag vet att Patrick har en variant men vet dock inte det är den som låser upp. Som jag har läst på amerikanska forum så ecuedit låser inte upp utan du kan skriva och läsa med den men inte låsa upp. Och andra säger accessport går att få bort den. Men dem funkar inte till edm bilar…

                        #234729
                        Igge
                        Deltagare

                          Ganska säker på att om man skriver in en olåst Rom (t.ex. original) med EcuEdit så försvinner låset.

                          Kan testa på min bil vid tillfälle 🙂

                          #234917
                          Javiisst
                          Deltagare

                            Ganska säker på att om man skriver in en olåst Rom (t.ex. original) med EcuEdit så försvinner låset.

                            Kan testa på min bil vid tillfälle 🙂

                            har du ecuedit?

                            #234730
                            Igge
                            Deltagare

                              Jepp, admin-versionen (samma som patrick om jag inte missminner mig)

                              #234918
                              Javiisst
                              Deltagare

                                Jepp, admin-versionen (samma som patrick om jag inte missminner mig)

                                det låter trevlans 🙂
                                då jag själv inte mappar och kan så kanske det är onödigt lägga ut ca 2k på det tycker man…

                                #234522
                                Patrick P931
                                Deltagare

                                  Precis, EcuEdit Admin är det som gäller om man vill ändra på EcuTek.

                                  Men, EcuEdit – oberoende av version – är inte Open Source utan bör anses mer som “proffsprogramvara” än program som EcuFlash och RomRaider. Men även ett proffs klarar sig galant att mappa med gratisprogrammen. 🙂

                                Visar 15 inlägg - 466 till 480 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.