- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
10 april, 2015 kl. 16:55 #234925JaviisstDeltagare
Lol! Du får komma förbi så flashar jag in trimfilen åt dig. 🙂
jag är tacksam för det men nu när bilen har andra prylar på så måste det mappas med dem grejerna 🙂
Edit: jag ångrar mig jag kommer gärna och testar om det verkligen går att skriva till min ecu
10 april, 2015 kl. 16:56 #234926JaviisstDeltagareAj då.
de är bara 32-bits på tactrix också.
vad jag hittar verkar det som man väljer att byta 16-bits ecu isället med argumentet att den är ändå billig. Och man kan byta utan problem med immobiliser.
svenska skrotar har ju lite andra priser tyvärr.surt skulle de ju vara att köpa en begagnad som också är låst….
Har tyvärr inga bra tips där.
Mvh Niklasdet enda som finns är köpa från England och programmera om immobiliser från Subaru som jag ringt för 1200:-
eller ecuedit som det ser ut nu…11 april, 2015 kl. 21:30 #234927JaviisstDeltagareTACK Patrick för hjälpen och tiden 🙂
vi la tillbaka min mapp som jag hade innan jrm blåste iväg den25 maj, 2015 kl. 11:39 #234951koaaNDeltagareLite dött här nu tycker ja 🙂 någon som håller på med något roligt just nu? 🙂
25 maj, 2015 kl. 17:07 #234335johan_gtDeltagareJag har kört över en stage 2 rom i min STI 🙂 Slängde även i TinyWRX´s FFS och LC vilket var riktigt roligt.
Patrik varnade om att mappa kan vara beroendefarmkallade vilket jag har märkt nu. Ska man köra in till stan vilket brukar ta ca 20 min tar nu 2 timmar med ett antal loggar och ändringar 😉
25 maj, 2015 kl. 17:33 #234731IggeDeltagareFFS skulle jag också vilja ha, fusk 🙁
Sedan skulle det vara nice med ordentlig mätning av insugstemp. Någon som läst på moddar om det?
25 maj, 2015 kl. 17:39 #234336johan_gtDeltagareFFS skulle jag också vilja ha, fusk 🙁
Sedan skulle det vara nice med ordentlig mätning av insugstemp. Någon som läst på moddar om det?
Växlingarna blir riktigt smidiga med FFS nästan som en automatare 😉
Vill du ha en separat mätare (analog/digital) för insugstempen?
25 maj, 2015 kl. 17:59 #234952koaaNDeltagareHar bytt turbo på min bil och får samma laddtryck (0.96 bar) hela tiden fastän jag ändrar wgdc 🙁
25 maj, 2015 kl. 18:07 #234337johan_gtDeltagareHar bytt turbo på min bil och får samma laddtryck (0.96 bar) hela tiden fastän jag ändrar wgdc 🙁
Logga WGDC och se att den verkligen ändrar sig. Kör du samma Target Boost som original?
25 maj, 2015 kl. 18:10 #234953koaaNDeltagareLogga WGDC och se att den verkligen ändrar sig. Kör du samma Target Boost som original?
Va dum jag är att jag inte tänkte på det.. ska prova efter jag ätit! 🙂 men om vi nu säger att den loggar 0, är min boostcontroller trasig då? 🙂 Kör med ppp target boost (ca 22 psi) och där är jag ju inte i närheten 🙂 har även provat med en manuell boostcontroller och med den är det inga fel att få upp laddtrycket 🙂 ska även kika om där kan ha kommit in smuts i slangarna till boostcontrollern 🙂
25 maj, 2015 kl. 18:47 #234732IggeDeltagareVäxlingarna blir riktigt smidiga med FFS nästan som en automatare 😉
Vill du ha en separat mätare (analog/digital) för insugstempen?
Fusk, min bil är ju för gammal för att kunna ha ffs
Skulle helst vilja ha till boxen, logg och mappningsbart 🙂
Alltså flytta original mätning26 maj, 2015 kl. 17:20 #234338johan_gtDeltagareVa dum jag är att jag inte tänkte på det.. ska prova efter jag ätit! 🙂 men om vi nu säger att den loggar 0, är min boostcontroller trasig då? 🙂 Kör med ppp target boost (ca 22 psi) och där är jag ju inte i närheten 🙂 har även provat med en manuell boostcontroller och med den är det inga fel att få upp laddtrycket 🙂 ska även kika om där kan ha kommit in smuts i slangarna till boostcontrollern 🙂
Din WGDC tror jag inte visar 0, även om din BC är sönder ska WGDC visa normala värden.
Fusk, min bil är ju för gammal för att kunna ha ffs
Skulle helst vilja ha till boxen, logg och mappningsbart 🙂
Alltså flytta original mätningDu menar mäta tempen efter turbon? Ja det hade varit intressant.
27 maj, 2015 kl. 06:09 #234733IggeDeltagareExakt, så man kan börja se hur effektiv turbon är och lägga sig på vettiga laddtryck 🙂
Eller ja efter IC är väl mest intressant
27 maj, 2015 kl. 13:31 #234525Patrick P931DeltagareDet går att flytta mätningen till precis efter ic, har läst om ett par sådana fall. Man flyttar mätningen från maf sensorn till en ny sensor som sitter i ic, sedan får man klippa och klistra lite sladdar. Tanken är iaf helt rätt. 🙂
Sedan en helt annan fundering: Jag har fått “ett par” förfrågningar om att mappa bilar. Jag funderar på att göra detta, men inte längre göra det gratis. Jag har mappat ett par bilar utan pengaersättning och ingen har än så länge klagat på mina mappningar. 😉
Vad anser ni är ett skäligt pris för en mappning?
En e-tune från USA kostar ca $150-200, dvs. enkelt avrundat 1500-2000 kr.
Här i Sverige har vi 25% moms som vi inte kommer ifrån, så för att vara konkurranskraftig skulle en mappning då hamna på 2000 kr + moms = 2500 kr inkl. moms.
En e-tune kräver att kunden har en egen Tactrix, här skulle jag stå för den. Bara den kostnaden sparar ca 2000 kr. 🙂
Tror ni att det finns tillräckligt med kundunderlag?
🙂
27 maj, 2015 kl. 14:18 #234734IggeDeltagareFinns det uttag för att sätta sensor i insuget eller behöver man lossa insuget och borra/gänga?
Vad för sensor är det som gäller?Vore ju klart lockande att göra 🙂
Hur lång tid uppskattar du att du skulle lägga på en sådan mappning?
Normal timpenning inkl moms för en verkstad brukar väl vara kring tusenlappen för att täcka personalkostnader och utrustningskostander. Iofs har man mer utrustning och lokaler att hålla till i -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.