Visar 15 inlägg - 511 till 525 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234526
    Patrick P931
    Deltagare

      Borra och gänga i ic är det jag har sett, i utloppet mot insuget. Vet ej sensor, men det är en 5V signal antar jag?

      Då jag är väldigt noggrann så tippar jag på minst 5 timmars jobb om vi antar en steg 1 och 2 mappning. För mig är bl.a. basloggning för att veta utgångsläge och få “före och efter resultat” viktigt. 400 kr i timmen, som en vanlig hantverkare… det kanske går att få RUT på jobbet. 😉

      Ska det mappas med andra spridare och/eller få till en bra maf skalning så går det åt mer tid. Då kommer jag även att koppla in en bredbandslambda, vilket självklart även kan göras på steg 1/2.

      400 + moms i timmen… Hmmm… det hade jag lätt betalat själv. 😀

      #234527
      Patrick P931
      Deltagare

        Sådär, nu erbjuder jag mina tjänster öppet. Det blir spännande att se vem som blir min första kund. 😀

        #234735
        Igge
        Deltagare

          500/timme låter mycket rimligt.

          Var har du sett om sensorflytten?

          #234339
          johan_gt
          Deltagare

            Jag tycker att ditt pris absolut inte är för högt.
            Men vågar du mappa utan att koppla in bredbandsmätare? Jag har skaffat en extra mätare som jag drar igenom rutan och in i cigguttaget när jag ska ändra.
            Kräver dock att man har uttag till mätaren i downpipen vilket alla kanske inte har.

            Ang. tempsensor hittade jag PEX.
            http://www.plxdevices.com/Air-Intake-Temperature-Sensor-Module-Type-K-p/897346002214.htm

            Lite synd att flytta IAT då har man inget att jämföra emot.

            #234528
            Patrick P931
            Deltagare

              Jag kommer att ha en loggbar bredbandare inkopplad då det behövs, sätter fast sensorn i slutröret. 🙂

              #234986
              kinugawa
              Deltagare

                Kommer du även vilja mappa via nätet Patrik? Jag kommer antagligen snart byta uppsättning på min bil.

                #234529
                Patrick P931
                Deltagare

                  Hej!

                  Det beror på hur avancerad mappning det rör sig om. 🙂

                  Jag har hjälpt ett flertal personer via e-post och forum med “e-mappning” och det har gått väldigt bra. Men vid en viss nivå räcker det enligt mig inte bara med loggar utan det handlar även om känsla och att lyssna. Det kan t.ex. gå pyttelite ojämnt eller smårycka eller så låter det annorlunda – man märker det men det syns inte i loggar.

                  Så svaret är att det beror på. 😉

                  #234987
                  kinugawa
                  Deltagare

                    Just nu mappad på sprit 1000cc spridare 3″ och e85.
                    Ska beställa en gt30 och montera en roterad uppipe och nytt grenrör.
                    Jag hör av mig när det är gjort så får du känna på det 🙂

                    #234876
                    Fronix
                    Deltagare

                      Sådär, nu erbjuder jag mina tjänster öppet. Det blir spännande att se vem som blir min första kund. 😀

                      Kan ju inte annat än att rekommendera Patrick, var uppe hos honom för ett antal månader sedan där han hjälpte mig med min STi. Är störtnöjd och fick ta del av en hel del kunskap som hade tagit mycket längre tid att lära sig via nätet.

                      #234530
                      Patrick P931
                      Deltagare

                        😀

                        Det är tack vare alla “försökskaniner” genom åren som jag nu anser att jag är tillräckligt duktig och erfaren att kunna ta betalt för min expertis.

                        Sen ska jag inte vara diskret med att justering av motorers styrsystem har jag haft som hobby i snart 20 år och att jag fick lite teoretisk kunskap vid mina KTH studier. 😉

                        #234736
                        Igge
                        Deltagare

                          Vad har du studerat? 🙂

                          Behöver du tactrix ombud i Köping för distanstuning? 😛

                          #234531
                          Patrick P931
                          Deltagare

                            Jag har pluggat bl.a. till civilingenjör i kemiteknik, var även med och lekte en hel del på maskin och förbränningsmotorteknik. 🙂

                            Om vi märker att distansombud behövs är du mitt sjävklara första val i Köping! 😀

                            #234737
                            Igge
                            Deltagare

                              Låter bra! 😛

                              förbränningsmotorteknik vore ju fränt att kunna

                              #234532
                              Patrick P931
                              Deltagare

                                Hej!

                                Jag ber er som har mappningsfrågor att maila mig på smart44brabus snabel-a gmail.com. Då kan jag svara snabbare och så slipper inboxen bli full. 😉

                                #234533
                                Patrick P931
                                Deltagare

                                  Min senaste mappning. Inte helt klar men stor skillnad i körupplevelse. 🙂

                                Visar 15 inlägg - 511 till 525 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.