- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
4 juli, 2015 kl. 14:22 #234744IggeDeltagare
Det var inte den absolut senaste tydligen
Dom tabellerna var kopierade rakt av från romen som kallades “ken lc patched r4 avcs fix” som hämtades från nätet i april tror jag
Med en snabb koll hittar jag dock inga ändringar mot den senastefick ett par misständningar (ingen felkod) och IAM 9 + en del fine learning korrigeringar
4 juli, 2015 kl. 17:19 #234541Patrick P931DeltagareSkumt, men tändningen är väldigt individuell. 🙂
4 juli, 2015 kl. 19:13 #234745IggeDeltagareVerkar så, får labba vidare 🙂
6 juli, 2015 kl. 17:52 #234342johan_gtDeltagareKul att ni gillar den romen! Loggar gillas! 🙂
Jo… det är lite knepigt med fria väger runt här då jag bor och jobbar ungefär så centralt det är möjligt. Men jag gillar det. Som tur är har vi några finfina tunnlar i närheten… och motorn hinner bli varm tills vi kommit dit. 😉
Det är länge sen jag mappade en standard wrx/fxt och det vore kul att göra en sådan från grunden idag, för att känna känslan. En STi blir ju lite smågalen av en mappning, en wrx/fxt blir som en helt annan bil.
AEM är bra prylar!
Jag kan avslöja att det är mer än maf och tip in/out som måste justeras då man byter filter… man får även mappa om laddtrycket (och slutligen tändning). 🙂
Håller med ang. skillnaderna på bilar. Jag flashade över min original rom på STin bara för att känna hur stor skillnaden var.
Med forestern behöver man inte göra det 😉
Trip in och Trip out hur vet man att dessa är rätt/fel? Hinner man se det med en vanlig bredbandslambda?Verkar så, får labba vidare 🙂
Ligger ditt AFR rätt då?
6 juli, 2015 kl. 18:54 #234746IggeDeltagareHar inte loggat AFR (saknar en kabel för det), men det verkar rätt
7 juli, 2015 kl. 15:16 #234343johan_gtDeltagareHar inte loggat AFR (saknar en kabel för det), men det verkar rätt
Verkar rätt? Hur kommer du fram till det?
7 juli, 2015 kl. 16:29 #234542Patrick P931DeltagareTrip in och Trip out hur vet man att dessa är rätt/fel? Hinner man se det med en vanlig bredbandslambda?
Man hinner se. 🙂
7 juli, 2015 kl. 16:48 #234747IggeDeltagareVerkar rätt? Hur kommer du fram till det?
Jag tittar på värdet under ett svep
Även testat original soppamapp och den är ruggigt fet, fetare än min AEM mäter8 juli, 2015 kl. 07:54 #234274abacusDeltagareKul att ni gillar den romen! Loggar gillas! 🙂
Jo… det är lite knepigt med fria väger runt här då jag bor och jobbar ungefär så centralt det är möjligt. Men jag gillar det. Som tur är har vi några finfina tunnlar i närheten… och motorn hinner bli varm tills vi kommit dit. 😉
Det är länge sen jag mappade en standard wrx/fxt och det vore kul att göra en sådan från grunden idag, för att känna känslan. En STi blir ju lite smågalen av en mappning, en wrx/fxt blir som en helt annan bil.
AEM är bra prylar!
Jag kan avslöja att det är mer än maf och tip in/out som måste justeras då man byter filter… man får även mappa om laddtrycket (och slutligen tändning). 🙂
Jag har en original WRX 07 som går perfekt i motor och drivlina. Slutburken är det endast bytt för lite grovare ljud.
Så om du skulle ha vägarna förbi Göteborg så ställer jag upp för en justering av mappen.
Naturligtvis så kommer du att få kompensation för det.8 juli, 2015 kl. 17:21 #234344johan_gtDeltagareJag tittar på värdet under ett svep
Även testat original soppamapp och den är ruggigt fet, fetare än min AEM mäterAha missförstod dig lite, trodde inte du hade något att mäta med.
8 juli, 2015 kl. 17:37 #234748IggeDeltagareAha, jo har en AEM UEGO. Har dragit kablar för loggning men saknar seriell adapter 🙂
12 juli, 2015 kl. 06:40 #234543Patrick P931DeltagareJag har en original WRX 07 som går perfekt i motor och drivlina. Slutburken är det endast bytt för lite grovare ljud.
Så om du skulle ha vägarna förbi Göteborg så ställer jag upp för en justering av mappen.
Naturligtvis så kommer du att få kompensation för det.🙂
Låter bra!
Det kan faktiskt hända att jag har vägarna förbi närmaste månaderna!
25 juli, 2015 kl. 15:34 #234822regashiDeltagareKan varmt rekommendera Patrick. Proffsig och otroligt kompetent. Är supernöjd med min mappning 🙂
Just nu nu på F1 i Ungern 😉
26 juli, 2015 kl. 18:01 #234278KoffeKeymasterDå kan jag varmt rekommendera Erik/Igge som hjälpte mig att kolla över (och modifiera) min mapp på Malmby i helgen 🙂
Återigen, stort tack Igge!
//Koffe
26 juli, 2015 kl. 18:31 #234749IggeDeltagareDå kan jag varmt rekommendera Erik/Igge som hjälpte mig att kolla över (och modifiera) min mapp på Malmby i helgen 🙂
Återigen, stort tack Igge!
//Koffe
Bara kul att kunna hjälpa! 🙂
Men nu var det ju bara en snabb ful-lösning så lite finlir är önskvärt.
Rekommenderar att den ses över även om den ska vara mer safe än tidigare så känns det sådär att lämna ett sånt hafsjobb 😛
För den som undrar fick bilen knackutslag tills IAM landade på 2 och laddtrycksstyrningen slogs av
Löstes genom att göra en snällare tändkurva och fetta på de regioner som var magrare än en original mappning
🙂 -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.