Visar 15 inlägg - 541 till 555 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234744
    Igge
    Deltagare

      Det var inte den absolut senaste tydligen


      Dom tabellerna var kopierade rakt av från romen som kallades “ken lc patched r4 avcs fix” som hämtades från nätet i april tror jag
      Med en snabb koll hittar jag dock inga ändringar mot den senaste

      fick ett par misständningar (ingen felkod) och IAM 9 + en del fine learning korrigeringar

      #234541
      Patrick P931
      Deltagare

        Skumt, men tändningen är väldigt individuell. 🙂

        #234745
        Igge
        Deltagare

          Verkar så, får labba vidare 🙂

          #234342
          johan_gt
          Deltagare

            Kul att ni gillar den romen! Loggar gillas! 🙂

            Jo… det är lite knepigt med fria väger runt här då jag bor och jobbar ungefär så centralt det är möjligt. Men jag gillar det. Som tur är har vi några finfina tunnlar i närheten… och motorn hinner bli varm tills vi kommit dit. 😉

            Det är länge sen jag mappade en standard wrx/fxt och det vore kul att göra en sådan från grunden idag, för att känna känslan. En STi blir ju lite smågalen av en mappning, en wrx/fxt blir som en helt annan bil.

            AEM är bra prylar!

            Jag kan avslöja att det är mer än maf och tip in/out som måste justeras då man byter filter… man får även mappa om laddtrycket (och slutligen tändning). 🙂

            Håller med ang. skillnaderna på bilar. Jag flashade över min original rom på STin bara för att känna hur stor skillnaden var.
            Med forestern behöver man inte göra det 😉
            Trip in och Trip out hur vet man att dessa är rätt/fel? Hinner man se det med en vanlig bredbandslambda?

            Verkar så, får labba vidare 🙂

            Ligger ditt AFR rätt då?

            #234746
            Igge
            Deltagare

              Har inte loggat AFR (saknar en kabel för det), men det verkar rätt

              #234343
              johan_gt
              Deltagare

                Har inte loggat AFR (saknar en kabel för det), men det verkar rätt

                Verkar rätt? Hur kommer du fram till det?

                #234542
                Patrick P931
                Deltagare

                  Trip in och Trip out hur vet man att dessa är rätt/fel? Hinner man se det med en vanlig bredbandslambda?

                  Man hinner se. 🙂

                  #234747
                  Igge
                  Deltagare

                    Verkar rätt? Hur kommer du fram till det?

                    Jag tittar på värdet under ett svep
                    Även testat original soppamapp och den är ruggigt fet, fetare än min AEM mäter

                    #234274
                    abacus
                    Deltagare

                      Kul att ni gillar den romen! Loggar gillas! 🙂

                      Jo… det är lite knepigt med fria väger runt här då jag bor och jobbar ungefär så centralt det är möjligt. Men jag gillar det. Som tur är har vi några finfina tunnlar i närheten… och motorn hinner bli varm tills vi kommit dit. 😉

                      Det är länge sen jag mappade en standard wrx/fxt och det vore kul att göra en sådan från grunden idag, för att känna känslan. En STi blir ju lite smågalen av en mappning, en wrx/fxt blir som en helt annan bil.

                      AEM är bra prylar!

                      Jag kan avslöja att det är mer än maf och tip in/out som måste justeras då man byter filter… man får även mappa om laddtrycket (och slutligen tändning). 🙂

                      Jag har en original WRX 07 som går perfekt i motor och drivlina. Slutburken är det endast bytt för lite grovare ljud.
                      Så om du skulle ha vägarna förbi Göteborg så ställer jag upp för en justering av mappen.
                      Naturligtvis så kommer du att få kompensation för det.

                      #234344
                      johan_gt
                      Deltagare

                        Jag tittar på värdet under ett svep
                        Även testat original soppamapp och den är ruggigt fet, fetare än min AEM mäter

                        Aha missförstod dig lite, trodde inte du hade något att mäta med.

                        #234748
                        Igge
                        Deltagare

                          Aha, jo har en AEM UEGO. Har dragit kablar för loggning men saknar seriell adapter 🙂

                          #234543
                          Patrick P931
                          Deltagare

                            Jag har en original WRX 07 som går perfekt i motor och drivlina. Slutburken är det endast bytt för lite grovare ljud.
                            Så om du skulle ha vägarna förbi Göteborg så ställer jag upp för en justering av mappen.
                            Naturligtvis så kommer du att få kompensation för det.

                            🙂

                            Låter bra!

                            Det kan faktiskt hända att jag har vägarna förbi närmaste månaderna!

                            #234822
                            regashi
                            Deltagare

                              Kan varmt rekommendera Patrick. Proffsig och otroligt kompetent. Är supernöjd med min mappning 🙂

                              Just nu nu på F1 i Ungern 😉

                              #234278
                              Koffe
                              Keymaster

                                Då kan jag varmt rekommendera Erik/Igge som hjälpte mig att kolla över (och modifiera) min mapp på Malmby i helgen 🙂

                                Återigen, stort tack Igge!

                                //Koffe

                                #234749
                                Igge
                                Deltagare

                                  Då kan jag varmt rekommendera Erik/Igge som hjälpte mig att kolla över (och modifiera) min mapp på Malmby i helgen 🙂

                                  Återigen, stort tack Igge!

                                  //Koffe

                                  Bara kul att kunna hjälpa! 🙂

                                  Men nu var det ju bara en snabb ful-lösning så lite finlir är önskvärt.

                                  Rekommenderar att den ses över även om den ska vara mer safe än tidigare så känns det sådär att lämna ett sånt hafsjobb 😛

                                  För den som undrar fick bilen knackutslag tills IAM landade på 2 och laddtrycksstyrningen slogs av

                                  Löstes genom att göra en snällare tändkurva och fetta på de regioner som var magrare än en original mappning
                                  🙂

                                Visar 15 inlägg - 541 till 555 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.