- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
26 juli, 2015 kl. 21:32 #234279KoffeKeymaster
Yes, medveten om att det bara är en “snabb ful-lösning” till “hafsjobb”, men det räddade min helg 🙂
Ska se till att mappen får en översyn!//Koffe
26 juli, 2015 kl. 21:59 #234750IggeDeltagareBra det! Sånt klubben är till för enligt mig 🙂
28 juli, 2015 kl. 10:19 #234544Patrick P931DeltagareFör den som undrar fick bilen knackutslag tills IAM landade på 2 och laddtrycksstyrningen slogs av
Löstes genom att göra en snällare tändkurva och fetta på de regioner som var magrare än en original mappning
🙂Snyggt! 🙂
Hur såg KCA mappen ut?
28 juli, 2015 kl. 13:10 #234751IggeDeltagareSom standard med andra kolumner (ökad load på de längst åt höger!) och ökat 1,4 grader över en stor del av mappen
Om jag minns rätt 🙂
Kan skicka över det till dig om du vill ganska
29 juli, 2015 kl. 14:16 #234545Patrick P931DeltagareKoffe skickade den till mig. Åter igen ett intressant arbete att beskåda.
🙂
29 juli, 2015 kl. 14:48 #234752IggeDeltagareKoffe skickade den till mig. Åter igen ett intressant arbete att beskåda.
🙂
Jag är böjd att hålla med 🙂
för dom pengarna det kostar borde lite mer energi läggas.Sedan stör jag mig på att “MAF sensor voltage limit CEL” ofta är höjd till 5V
Det är väl 5V som den max kan ge, och rimligen vill man väl ha varningslampan före man slår i taket?
Någon som testat koppla bredbandslambdan till tactrixens 2,5mm port?
29 juli, 2015 kl. 18:13 #234546Patrick P931DeltagareJapp, har den 3.5 mm (tror jag det är) sladden. Men jag föredrar att logga med datorn istället för med Tactrixen.
Sen, är man uppe på 5V på maffen då har man seriöst med pulver. 😀
(eller ett duktigt läckage)29 juli, 2015 kl. 18:58 #234753IggeDeltagareJapp, har den 3.5 mm (tror jag det är) sladden. Men jag föredrar att logga med datorn istället för med Tactrixen.
Sen, är man uppe på 5V på maffen då har man seriöst med pulver. 😀
(eller ett duktigt läckage)Varför föredrar du det?
Påverkar det uppdateringsfrekvensen? 🙂Absolut 5v är mycket, men varför göra den ändringen?
30 juli, 2015 kl. 10:09 #234547Patrick P931DeltagareOrginalvärdet är 4.71 V vilket är mer än t.ex. en VF snurras maximala luftbehov…
Visst kan man tycka att det är onödigt att ändra på denna mapp utan att byta till en turbo mååånga storlekar större än orginal, men något måste de väl ändra på?🙂
30 juli, 2015 kl. 10:11 #234548Patrick P931DeltagareVarför föredrar du det?
Påverkar det uppdateringsfrekvensen? 🙂Datum och tidmärkningen på loggarna blev knasig för mig. 😀
Sen gillar jag att öppna en logg, plotta upp kurvor på en gång och analysera.
30 juli, 2015 kl. 10:35 #234754IggeDeltagareOrginalvärdet är 4.71 V vilket är mer än t.ex. en VF snurras maximala luftbehov…
Visst kan man tycka att det är onödigt att ändra på denna mapp utan att byta till en turbo mååånga storlekar större än orginal, men något måste de väl ändra på?🙂
Det är väl så 😛
13 augusti, 2015 kl. 10:54 #234928JaviisstDeltagareNu så mina damer och herrar så ska jag försöka jag me gräva mig I detta men det är så tok mycket att läsa så starten blir vad tycker ni experter?
Har ecuedit ecuflash romraider
14 augusti, 2015 kl. 08:24 #234549Patrick P931DeltagareSteg 1 är att lära sig logga, men det kan du redan grunderna i. Dock så anser jag att det loggas för många parametrar i de loggarna jag har sett på din bil. Less is more anser jag ang. loggar.
Steg 2 är att skala din maf, använd programmet som länkas till på förra sidan. Det tar tid, men är värt besväret.
Steg 3 är att få en bra fungerande rom, med möjligtvis lägre laddtryck än du strävar efter med din nuvarande rom.
🙂
14 augusti, 2015 kl. 10:16 #234275abacusDeltagare🙂
Låter bra!
Det kan faktiskt hända att jag har vägarna förbi närmaste månaderna!
Du kan nå mig på 070-2351371 mvh Mikael
skickat ifrån Samsung Galaxy S6 Edge
14 augusti, 2015 kl. 10:50 #234929JaviisstDeltagareSteg 1 är att lära sig logga, men det kan du redan grunderna i. Dock så anser jag att det loggas för många parametrar i de loggarna jag har sett på din bil. Less is more anser jag ang. loggar.
Steg 2 är att skala din maf, använd programmet som länkas till på förra sidan. Det tar tid, men är värt besväret.
Steg 3 är att få en bra fungerande rom, med möjligtvis lägre laddtryck än du strävar efter med din nuvarande rom.
🙂
1. Yes logga har jag inga problem med och dem parametrar jag loggar är vad jg blivit tillsagt om att logga, så vad av det du ser tycker du jag borde ta bort?
2. Jag måste nog läsa en del på detta för att veta vad jag ska ändra och hur. Jag vet inte hur man ändrar värden vet dock hur man loggar, bara lol 🙂
3. Ja jag kanske laddar rätt mycket nu med original turbo :p
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.