Visar 15 inlägg - 556 till 570 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234279
    Koffe
    Keymaster

      Yes, medveten om att det bara är en “snabb ful-lösning” till “hafsjobb”, men det räddade min helg 🙂
      Ska se till att mappen får en översyn!

      //Koffe

      #234750
      Igge
      Deltagare

        Bra det! Sånt klubben är till för enligt mig 🙂

        #234544
        Patrick P931
        Deltagare

          För den som undrar fick bilen knackutslag tills IAM landade på 2 och laddtrycksstyrningen slogs av

          Löstes genom att göra en snällare tändkurva och fetta på de regioner som var magrare än en original mappning
          🙂

          Snyggt! 🙂

          Hur såg KCA mappen ut?

          #234751
          Igge
          Deltagare

            Som standard med andra kolumner (ökad load på de längst åt höger!) och ökat 1,4 grader över en stor del av mappen

            Om jag minns rätt 🙂

            Kan skicka över det till dig om du vill ganska

            #234545
            Patrick P931
            Deltagare

              Koffe skickade den till mig. Åter igen ett intressant arbete att beskåda.

              🙂

              #234752
              Igge
              Deltagare

                Koffe skickade den till mig. Åter igen ett intressant arbete att beskåda.

                🙂

                Jag är böjd att hålla med 🙂
                för dom pengarna det kostar borde lite mer energi läggas.

                Sedan stör jag mig på att “MAF sensor voltage limit CEL” ofta är höjd till 5V

                Det är väl 5V som den max kan ge, och rimligen vill man väl ha varningslampan före man slår i taket?

                Någon som testat koppla bredbandslambdan till tactrixens 2,5mm port?

                #234546
                Patrick P931
                Deltagare

                  Japp, har den 3.5 mm (tror jag det är) sladden. Men jag föredrar att logga med datorn istället för med Tactrixen.

                  Sen, är man uppe på 5V på maffen då har man seriöst med pulver. 😀
                  (eller ett duktigt läckage)

                  #234753
                  Igge
                  Deltagare

                    Japp, har den 3.5 mm (tror jag det är) sladden. Men jag föredrar att logga med datorn istället för med Tactrixen.

                    Sen, är man uppe på 5V på maffen då har man seriöst med pulver. 😀
                    (eller ett duktigt läckage)

                    Varför föredrar du det?
                    Påverkar det uppdateringsfrekvensen? 🙂

                    Absolut 5v är mycket, men varför göra den ändringen?

                    #234547
                    Patrick P931
                    Deltagare

                      Orginalvärdet är 4.71 V vilket är mer än t.ex. en VF snurras maximala luftbehov…
                      Visst kan man tycka att det är onödigt att ändra på denna mapp utan att byta till en turbo mååånga storlekar större än orginal, men något måste de väl ändra på?

                      🙂

                      #234548
                      Patrick P931
                      Deltagare

                        Varför föredrar du det?
                        Påverkar det uppdateringsfrekvensen? 🙂

                        Datum och tidmärkningen på loggarna blev knasig för mig. 😀

                        Sen gillar jag att öppna en logg, plotta upp kurvor på en gång och analysera.

                        #234754
                        Igge
                        Deltagare

                          Orginalvärdet är 4.71 V vilket är mer än t.ex. en VF snurras maximala luftbehov…
                          Visst kan man tycka att det är onödigt att ändra på denna mapp utan att byta till en turbo mååånga storlekar större än orginal, men något måste de väl ändra på?

                          🙂

                          Det är väl så 😛

                          #234928
                          Javiisst
                          Deltagare

                            Nu så mina damer och herrar så ska jag försöka jag me gräva mig I detta men det är så tok mycket att läsa så starten blir vad tycker ni experter?

                            Har ecuedit ecuflash romraider

                            #234549
                            Patrick P931
                            Deltagare

                              Steg 1 är att lära sig logga, men det kan du redan grunderna i. Dock så anser jag att det loggas för många parametrar i de loggarna jag har sett på din bil. Less is more anser jag ang. loggar.

                              Steg 2 är att skala din maf, använd programmet som länkas till på förra sidan. Det tar tid, men är värt besväret.

                              Steg 3 är att få en bra fungerande rom, med möjligtvis lägre laddtryck än du strävar efter med din nuvarande rom.

                              🙂

                              #234275
                              abacus
                              Deltagare

                                🙂

                                Låter bra!

                                Det kan faktiskt hända att jag har vägarna förbi närmaste månaderna!

                                Du kan nå mig på 070-2351371 mvh Mikael

                                skickat ifrån Samsung Galaxy S6 Edge

                                #234929
                                Javiisst
                                Deltagare

                                  Steg 1 är att lära sig logga, men det kan du redan grunderna i. Dock så anser jag att det loggas för många parametrar i de loggarna jag har sett på din bil. Less is more anser jag ang. loggar.

                                  Steg 2 är att skala din maf, använd programmet som länkas till på förra sidan. Det tar tid, men är värt besväret.

                                  Steg 3 är att få en bra fungerande rom, med möjligtvis lägre laddtryck än du strävar efter med din nuvarande rom.

                                  🙂

                                  1. Yes logga har jag inga problem med och dem parametrar jag loggar är vad jg blivit tillsagt om att logga, så vad av det du ser tycker du jag borde ta bort?

                                  2. Jag måste nog läsa en del på detta för att veta vad jag ska ändra och hur. Jag vet inte hur man ändrar värden vet dock hur man loggar, bara lol 🙂

                                  3. Ja jag kanske laddar rätt mycket nu med original turbo :p

                                Visar 15 inlägg - 556 till 570 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.