- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
14 augusti, 2015 kl. 12:06 #234755IggeDeltagare
Vad loggar du för parametrar?
Vad har du för target boost och kommer du upp i målet? 🙂
14 augusti, 2015 kl. 14:58 #234930JaviisstDeltagareVad loggar du för parametrar?
Vad har du för target boost och kommer du upp i målet? 🙂
Haha lugn igge min vän. Jag kan kolla senare vad för parametrar. Och det andra du fråga har jag ingen aning då inte jag som gjort något utan min tuner.
14 augusti, 2015 kl. 22:22 #234756IggeDeltagareBåde target boost och vad du uppnår är loggningsbart 🙂
Kan ju vara intressant att göra några svep med throttle angle, rpm, engine load (g/rev), target boost och manifold absolute pressure
Då får du se hur mycket luft den suger i sig, hur mycket den vill ladda och hur mycket den faktiskt laddar vid olika varv 🙂
15 augusti, 2015 kl. 04:28 #234931JaviisstDeltagareBåde target boost och vad du uppnår är loggningsbart 🙂
Kan ju vara intressant att göra några svep med throttle angle, rpm, engine load (g/rev), target boost och manifold absolute pressure
Då får du se hur mycket luft den suger i sig, hur mycket den vill ladda och hur mycket den faktiskt laddar vid olika varv 🙂
Det där är något jag kan göra sen kanske ska först ta fram vilka parametrar jag har och vilka jag inte behöver samt behöver för att börja lära mig det Patrick nämnde, nämligen fixa lmm
15 augusti, 2015 kl. 10:47 #234550Patrick P931DeltagareKolla inlägg 48 för tips om basloggar, men med mafen ska du bara logga det som programmet efterfrågar.
15 augusti, 2015 kl. 13:15 #234932JaviisstDeltagareKolla inlägg 48 för tips om basloggar, men med mafen ska du bara logga det som programmet efterfrågar.
Tack Patrick det ska jag kolla på. Bara så sjukt mycket med jobb och allt just nu
16 augusti, 2015 kl. 00:21 #234933JaviisstDeltagareVad loggar du för parametrar?
Vad har du för target boost och kommer du upp i målet? 🙂
A/F correction #1
A/F learning #1
A/F sensor #1
Battery Voltage
Coolant temperature
Engine Load (calculated)
Engine speed
Ignition total timing
Injector Duty Cycle
Intake VVT Advance Angle Left
Intake VVT Advance Angle Right
Manifold realtive pressure (corrected)
Mass airflow
mass airflow sensor Voltage
Primary wastegate duty cycle
Throttle opening angle
Vehichle speed
AEM UEGO widebanddär har du vad jag loggar / blivit sagt att logga från tunern i US and A…
16 augusti, 2015 kl. 00:24 #234934JaviisstDeltagareKolla inlägg 48 för tips om basloggar, men med mafen ska du bara logga det som programmet efterfrågar.
Hej igen Patrick, och alla andra
jag har läst och läst men jag får inte mitt huvud runt vad det är jag ska göra egentligen, finns flera olika open loop closed loop osv och sen när man loggat ska man lägga de i den programmen som jag laddat ner från inlägget… sen ska det gå ändra något och hur ändrar jag i rom filen?
sorry men jag är så vilse
p.s. jag har lite etanol i bilen kom jag på, det spelar väl också roll nu när man ska MAF kalibrera?`
Mvh
16 augusti, 2015 kl. 11:45 #234551Patrick P931DeltagareLol, sluta blanda i etanol, då kommer du aldrig få en bra mappning. Tanka bara ren 98, gärna från Statoil då de verkar ha jämnast kvalitet.
Att justera din maf är att mappa, det är inte helt enkelt men inte oöverkomligt. Har du läst tuning guiden, den finns länkad tidigt i tråden. Det står nog lite om maf skalning i den.Börja med open loop, gör sedan closed loop.
🙂
16 augusti, 2015 kl. 12:49 #234935JaviisstDeltagareLol, sluta blanda i etanol, då kommer du aldrig få en bra mappning. Tanka bara ren 98, gärna från Statoil då de verkar ha jämnast kvalitet.
Att justera din maf är att mappa, det är inte helt enkelt men inte oöverkomligt. Har du läst tuning guiden, den finns länkad tidigt i tråden. Det står nog lite om maf skalning i den.Börja med open loop, gör sedan closed loop.
🙂
Haha jag hade det redan i kom jag på, påverkar det maf kalibreringen nu? Jag har halv tank av blandat soppa kan ju inte bara ut o took köra haha.
Och du sa börja med OL? Men enligt det jag läst “You really need to nail CL portion of your MAF scaling first!”
Jo jag har läst men inte allt jag förstår men ska testa lite nånting får se vad jag kommer fram till. Men frågan är nu hur blir det med blandningen som är i tanken?16 augusti, 2015 kl. 15:12 #234552Patrick P931DeltagareDu kan inte skala med okänd mängd etanol. Töm tanken, alt öva dig på att skala med det du har i för att skala om på riktigt då du har ren soppa. Då din OL är åt skogen skulle jag börja med den, CL tar längre tid och är slös med tid att justera med etanolen.
Visste din tuner att du blandar i etanol?
🙂
16 augusti, 2015 kl. 18:42 #234936JaviisstDeltagareDu kan inte skala med okänd mängd etanol. Töm tanken, alt öva dig på att skala med det du har i för att skala om på riktigt då du har ren soppa. Då din OL är åt skogen skulle jag börja med den, CL tar längre tid och är slös med tid att justera med etanolen.
Visste din tuner att du blandar i etanol?
🙂
Jaha okaj great att du ser det och vet det lol. Då börjar jag med OL och försöker bekanta mig med det.
Jo han visste för vi skulle göra en mixfule tune. Men han drog på semester
16 augusti, 2015 kl. 23:13 #234858karlbergDeltagareBrukar mappare låsa sina mappar så man inte kan ändra i dem själv.
Lite sugen på att börja småpilla med mappen jag redan har i men den är ju gjord av Per j på trollspeed.Tänkte mer om man kunde köpa ett “kit” för att börja mappa själv och experimentera med Pers mapp
17 augusti, 2015 kl. 06:58 #234757IggeDeltagareÄr det ecutek brukar det låsas ja.
Det finns program för att komma runt problemet, men då är det varken gratis eller open source 🙂
30 augusti, 2015 kl. 10:54 #234553Patrick P931DeltagareAng. program som tar sig runt EcuTeks lås så fungerar dessa bara på “vanliga” EcuTek rom och inte till RaceRom. Kan vara bra att veta innan man köper dyr programvara. 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.