- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
30 augusti, 2015 kl. 16:53 #234937JaviisstDeltagare
Bra påpekat Patrick, och tydligen så går det ta bort det genom o nollställa ecun manuellt (verkstad)
Edit: sh-boot mode on bench
16 september, 2015 kl. 10:01 #234554Patrick P931DeltagareSnälla ni som har frågor kring mappning, skicka mail och inte pm. 🙂
Min adress står i min signatur, annars kommer den även här: 😉
smart44brabus @ gmail.comJag har fått förfrågningar kring ganska många roliga och spännande mappningar och hjälper gärna fler av er i mån av tid. Jag lovar inga extrema effekter, men hittils (ta i trä, knacka knacka) har ingen klagat. 😀
11 oktober, 2015 kl. 12:00 #234965FredssonDeltagareTack för loggningen Patrick! Ruskigt intressant, har kanske blivit lite smartare på kuppen oxså 🙂
11 oktober, 2015 kl. 14:50 #234555Patrick P931DeltagareFredde, det var kul att ses! Bilen din går bra och det är alltid kul att få svart på vitt att VF22’an verkligen är “bättre” än de andra VF aggreageten!
Googlade och funderade lite, och jag tror faktiskt att det blir mer pulver med mer laddtryck (nå target boost) i ditt fall… 😉
11 oktober, 2015 kl. 16:52 #234966FredssonDeltagareMmmm mer pulver säger du ? ;D
12 oktober, 2015 kl. 08:05 #234954koaaNDeltagareNågon som kan hjälpa mig klura ut detta? 🙂 jag har bytt till bosch 1000cc spridare och E85, använde all data som var medskickat (flow scale och latency) går bra på tomgång och även “cruising” (Learning view visar som max 4.2%+) men när jag kör gasen i botten så dippar jag ner till 9.7 AFR från 3300-4800 för att sedan gå upp dit den ska (OL fueling 11.2 AFR). vad är orsaken till detta? latencyn som är galen?
Länk till logg: https://drive.google.com/file/d/0B-x4eR5SXtAOLV9ZeTRiV3ZPUUE/view?usp=sharing
12 oktober, 2015 kl. 10:09 #234758IggeDeltagare11,2 afr låter väl högt för e85,eller?
12 oktober, 2015 kl. 10:59 #234955koaaNDeltagare11,2 afr låter väl högt för e85,eller?
Absolut, det är för fett för E85, men jag vill fixa så att jag har 11.2 överallt innan jag börja lena av 🙂
12 oktober, 2015 kl. 11:05 #234759IggeDeltagareAbsolut, det är för fett för E85, men jag vill fixa så att jag har 11.2 överallt innan jag börja lena av 🙂
11,2 är väl snålt? lambda 1 för e85 ligger väl på 10?
Eller iofs, hur mäter du AFR? Bredbandslambda?
Justerad för etanol?12 oktober, 2015 kl. 11:07 #234956koaaNDeltagare11,2 är väl snålt? lambda 1 för e85 ligger väl på 10?
Eller iofs, hur mäter du AFR? Bredbandslambda?
Justerad för etanol?Bredbandslambda på bensin AFR, dumt att krångla till det 🙂 runt 12 någonstans på bensin AFR är optimalt för e85 🙂
12 oktober, 2015 kl. 11:42 #234760IggeDeltagareOkej så det är alltså inte äkta afr, då är jag med 🙂
Bäst är väl att köra på lambda, tycker jag 😛
12 oktober, 2015 kl. 13:41 #234957koaaNDeltagareOkej så det är alltså inte äkta afr, då är jag med 🙂
Bäst är väl att köra på lambda, tycker jag 😛
De flesta mappar jag sett för e85 har sett ut sådär så jag bara följer på 😉
12 oktober, 2015 kl. 14:50 #234761IggeDeltagareHar inte sett e85 mappar på detta system så det kan jag inte uttala mig om. Tycker bara det blir galet när man pratar afr som faktiskt inte är afr 😛
Blir det inte knas iom att du har ett afr Target som du sedan vill fetta på med 30 procent?
Eller hur säger du åt ECUn att den ska ge mycket mer sås? 🙂12 oktober, 2015 kl. 18:08 #234958koaaNDeltagareHar inte sett e85 mappar på detta system så det kan jag inte uttala mig om. Tycker bara det blir galet när man pratar afr som faktiskt inte är afr 😛
Blir det inte knas iom att du har ett afr Target som du sedan vill fetta på med 30 procent?
Eller hur säger du åt ECUn att den ska ge mycket mer sås? 🙂Man sänker injector scaling med ca 35% så att ecu’n tror att spridarna är mindre än vad dom egentligen är, och då får du rätt afr som du frågar efter 🙂
12 oktober, 2015 kl. 18:57 #234762IggeDeltagareVarför fuska till sig så att säga? 🙂
Klarar inte ECUn de afr värdena som ska vara så eller? -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.