Visar 15 inlägg - 586 till 600 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234937
    Javiisst
    Deltagare

      Bra påpekat Patrick, och tydligen så går det ta bort det genom o nollställa ecun manuellt (verkstad)

      Edit: sh-boot mode on bench

      #234554
      Patrick P931
      Deltagare

        Snälla ni som har frågor kring mappning, skicka mail och inte pm. 🙂

        Min adress står i min signatur, annars kommer den även här: 😉
        smart44brabus @ gmail.com

        Jag har fått förfrågningar kring ganska många roliga och spännande mappningar och hjälper gärna fler av er i mån av tid. Jag lovar inga extrema effekter, men hittils (ta i trä, knacka knacka) har ingen klagat. 😀

        #234965
        Fredsson
        Deltagare

          Tack för loggningen Patrick! Ruskigt intressant, har kanske blivit lite smartare på kuppen oxså 🙂

          #234555
          Patrick P931
          Deltagare

            Fredde, det var kul att ses! Bilen din går bra och det är alltid kul att få svart på vitt att VF22’an verkligen är “bättre” än de andra VF aggreageten!

            Googlade och funderade lite, och jag tror faktiskt att det blir mer pulver med mer laddtryck (nå target boost) i ditt fall… 😉

            #234966
            Fredsson
            Deltagare

              Mmmm mer pulver säger du ? ;D

              #234954
              koaaN
              Deltagare

                Någon som kan hjälpa mig klura ut detta? 🙂 jag har bytt till bosch 1000cc spridare och E85, använde all data som var medskickat (flow scale och latency) går bra på tomgång och även “cruising” (Learning view visar som max 4.2%+) men när jag kör gasen i botten så dippar jag ner till 9.7 AFR från 3300-4800 för att sedan gå upp dit den ska (OL fueling 11.2 AFR). vad är orsaken till detta? latencyn som är galen?

                Länk till logg: https://drive.google.com/file/d/0B-x4eR5SXtAOLV9ZeTRiV3ZPUUE/view?usp=sharing

                #234758
                Igge
                Deltagare

                  11,2 afr låter väl högt för e85,eller?

                  #234955
                  koaaN
                  Deltagare

                    11,2 afr låter väl högt för e85,eller?

                    Absolut, det är för fett för E85, men jag vill fixa så att jag har 11.2 överallt innan jag börja lena av 🙂

                    #234759
                    Igge
                    Deltagare

                      Absolut, det är för fett för E85, men jag vill fixa så att jag har 11.2 överallt innan jag börja lena av 🙂

                      11,2 är väl snålt? lambda 1 för e85 ligger väl på 10?

                      Eller iofs, hur mäter du AFR? Bredbandslambda?
                      Justerad för etanol?

                      #234956
                      koaaN
                      Deltagare

                        11,2 är väl snålt? lambda 1 för e85 ligger väl på 10?

                        Eller iofs, hur mäter du AFR? Bredbandslambda?
                        Justerad för etanol?

                        Bredbandslambda på bensin AFR, dumt att krångla till det 🙂 runt 12 någonstans på bensin AFR är optimalt för e85 🙂

                        #234760
                        Igge
                        Deltagare

                          Okej så det är alltså inte äkta afr, då är jag med 🙂

                          Bäst är väl att köra på lambda, tycker jag 😛

                          #234957
                          koaaN
                          Deltagare

                            Okej så det är alltså inte äkta afr, då är jag med 🙂

                            Bäst är väl att köra på lambda, tycker jag 😛

                            De flesta mappar jag sett för e85 har sett ut sådär så jag bara följer på 😉

                            #234761
                            Igge
                            Deltagare

                              Har inte sett e85 mappar på detta system så det kan jag inte uttala mig om. Tycker bara det blir galet när man pratar afr som faktiskt inte är afr 😛

                              Blir det inte knas iom att du har ett afr Target som du sedan vill fetta på med 30 procent?
                              Eller hur säger du åt ECUn att den ska ge mycket mer sås? 🙂

                              #234958
                              koaaN
                              Deltagare

                                Har inte sett e85 mappar på detta system så det kan jag inte uttala mig om. Tycker bara det blir galet när man pratar afr som faktiskt inte är afr 😛

                                Blir det inte knas iom att du har ett afr Target som du sedan vill fetta på med 30 procent?
                                Eller hur säger du åt ECUn att den ska ge mycket mer sås? 🙂

                                Man sänker injector scaling med ca 35% så att ecu’n tror att spridarna är mindre än vad dom egentligen är, och då får du rätt afr som du frågar efter 🙂

                                #234762
                                Igge
                                Deltagare

                                  Varför fuska till sig så att säga? 🙂
                                  Klarar inte ECUn de afr värdena som ska vara så eller?

                                Visar 15 inlägg - 586 till 600 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.