› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Hur kommer det sig att Open Source inte är större?
- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år, 2 månader sedan av
Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
11 mars, 2016 kl. 19:14 #234766
Igge
DeltagareFördelen med E85 är att det inte knackar lika lätt, och det är väl ofta det som sägs döda EJ257or
Däremot så är E85 lite lurigare att mappa in tändningen på då det inte börjar småknacka på samma sätt som bensin utan när det väl knackar är det ofta rejält och då är motorn ledsen11 mars, 2016 kl. 19:24 #234347johan_gt
DeltagareFördelen med E85 är att det inte knackar lika lätt, och det är väl ofta det som sägs döda EJ257or
Däremot så är E85 lite lurigare att mappa in tändningen på då det inte börjar småknacka på samma sätt som bensin utan när det väl knackar är det ofta rejält och då är motorn ledsenPrecis detta jag funderade på innan. Kanske man skulle se hur långt man kan gå med 98 så man har något att utgå ifrån?
12 mars, 2016 kl. 04:38 #234276abacus
DeltagareÄr inte sprit soppan nästan på väg att dö ut? Och sen är det lite svajig kvalitet på de har förstått… Bara en tanke..
skickat ifrån Samsung Galaxy S6 Edge
12 mars, 2016 kl. 06:54 #234363Christian S
DeltagareÄr inte sprit soppan nästan på väg att dö ut?
det var delvis därför jag jag gick över till 98 istället när min mappades för ett par veckor sedan.
12 mars, 2016 kl. 06:59 #234613Fladric
Deltagaredet var delvis därför jag jag gick över till 98 istället när min mappades för ett par veckor sedan.
Hade ett tag tankar att mappa min H6:a på E85 men efter skattehöjningen känns det inte alls lika lockande 🙁
12 mars, 2016 kl. 07:27 #234767Igge
DeltagareJag oroas också lite av dom nyheterna men satsar ändå på sprit, kommer dock köra med flexfuelsensor så jag klarar mig på bensin (har dock ej helt bestämt om den mappningen ska ske på 95 eller 98, lutar åt 95)
12 mars, 2016 kl. 11:33 #234561Patrick P931
DeltagareOturligt nog svajar kvaliteten på E85 väldigt så flexfuelmappning (som Igge ska göra) är ett måste. Det är m y c k e t jobb att få till en bra flexfuelmappning.
Jag rekommenderar mappning på 98 oktan till alla utom rena racebilar (eller flexfuelsensor) för tillfället. 🙂
13 mars, 2016 kl. 18:21 #234348johan_gt
DeltagareTack för tipsen.
Det kräver väll att man bytar ut original sprut för att få det att lira med flexifuel sensor?Cobb har gjorde ett kitt men då används Accessporten.
https://www.rallysportdirect.com/fits/2008-subaru-impreza-wrx-sti-hatchback-2-5/fuel-pump-kits/cob-315f03-cobb-tuning-flex-fuel-package13 mars, 2016 kl. 18:45 #234768Igge
DeltagareHar hört att det ska funka med carberry
Kika på flexconverter.com för inkoppling15 mars, 2016 kl. 18:35 #234349johan_gt
DeltagareTack!
Ska kolla detta.
Hur fungerar det när man vill ha två olika mappningar för olika bränsle?
Blir det två helt skilda mappar en för tex. 95 och E85 så vid ett visst värde växlar den mellan mapparna, eller kan den gå steglöst mellan dem?15 mars, 2016 kl. 19:40 #234769Igge
DeltagareDet har jag inte koll på hur det funkar med carberry
Men link m.fl. Kan kompensera steglöst
16 mars, 2016 kl. 19:32 #234350johan_gt
DeltagareDet har jag inte koll på hur det funkar med carberry
Men link m.fl. Kan kompensera steglöst
Häftigt. Man blev lite sugen på ett nytt styrsystem 🙂
Behöver lära mig lite mer innan jag börjar byta system. Men sugen blir man när man läser alla fördelar.16 mars, 2016 kl. 19:52 #234770Igge
DeltagareKolla så inte carberry kan fixa steglös övergång innan du köper nytt för den sakens skull
Många säger att carberry är oerhört potent16 mars, 2016 kl. 20:58 #234562Patrick P931
DeltagareCarberry är potent… men funkar bara tom årsmodell ca 2005… dvs. 16 bitars ecu.
32 bitars är en helt annan bit att bita i. 😉
16 mars, 2016 kl. 21:17 #234771Igge
DeltagareDär ser man 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.
