- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
6 maj, 2016 kl. 22:09 #234568Patrick P931Deltagare
För att klargöra, det är alltså en skalning av ett 3″ maf rör och öppet filter, båda utan någon skalning att utgå från och istället baserade på mina beräkningar och sen loggning, ändring, loggning, ändring, loggning, ändring. Typ. 😉
7 maj, 2016 kl. 06:26 #234776IggeDeltagareNice! 🙂
26 maj, 2016 kl. 19:49 #234353johan_gtDeltagareHar varit ute ikväll och försökt få ut lite mer av STIn.
Har i ett år kört Ziggyrama´s mapp ifrån Romraider och varit nöjd.
Vet att han sänkt tändningen lite för vissa klagat för knack vilket jag aldrig upplevt.
Slutade med att jag höjt tändningen 4 grader från 4000varv och uppåt med laster ifrån 2.4 – 3.6.
Men har fortfarande inte fått ett ända knack på ca 15 loggar.
Vågar man kötta på tändning till det börjar knacka?Logg ifrån slutresultat http://s000.tinyupload.com/?file_id=44896365688178533610
De feta linjerna är med mapp utan höjning.29 maj, 2016 kl. 19:11 #234569Patrick P931DeltagareJohan, du kan höja laddtrycket lite till (om du har bytt downpipe) och sen eventuellt lägga på någon grads tändning till. Nu har jag inte sett din rom, men det skulle jag börja med.
🙂30 maj, 2016 kl. 19:13 #234354johan_gtDeltagareJohan, du kan höja laddtrycket lite till (om du har bytt downpipe) och sen eventuellt lägga på någon grads tändning till. Nu har jag inte sett din rom, men det skulle jag börja med.
🙂Ska prova detta, dock inte innan helgen.
Har du någon rolig logg att dela med en EJ257 “Stage 2”?31 maj, 2016 kl. 12:44 #234570Patrick P931DeltagareBehövs inga loggar att jämföra med, bara lite högre laddtryck över hela registret till att börja med. 😉
Sikta mot 1.4 bar vid 3800 v/min och låt det sjunka till 1.2 bar vid 6000 v/min, känn hur det känns att ligga i sweet spot. 😎
31 maj, 2016 kl. 13:23 #234777IggeDeltagareBehövs inga loggar att jämföra med, bara lite högre laddtryck över hela registret till att börja med. 😉
Sikta mot 1.4 bar vid 3800 v/min och låt det sjunka till 1.2 bar vid 6000 v/min, känn hur det känns att ligga i sweet spot. 😎
Chansar du eller vet du att turbon är effektivare så? 🙂
Mer laddtryck är väl alltid kul iofs 😛
31 maj, 2016 kl. 20:33 #234571Patrick P931DeltagareIgge, chansar hej vilt. 😉
Nä, han har en VF48, har mappat rätt många som denna och liknande. VF35 som du hade på din vill ha lite lite lägre i mellanregistret (1.35ish) men kan ligga kvar uppåt 1.2 uppe.
1 juni, 2016 kl. 04:26 #234778IggeDeltagareMisstänkte det 🙂
Vad är enklaste sättet att se att turbon tappar flås?
Logga och köra virtual dyno eller ser man det på load?
1 juni, 2016 kl. 11:08 #234572Patrick P931DeltagareMan ser det redan på load, om load inte går upp trots ökat laddtryck så har man gått för långt. 🙂
1 juni, 2016 kl. 12:07 #234779IggeDeltagareMan ser det redan på load, om load inte går upp trots ökat laddtryck så har man gått för långt. 🙂
Som jag misstänkte 🙂
Har tänkt att g/rev är ungefär som vrid och G/s ungefär som effekt. Inget exakt mer åt tumregelhållet 🙂
6 juni, 2016 kl. 18:30 #234282KoffeKeymasterPrecis hemkommen från Björkvik och storträffen. Galet skönt att kunna gasa en hel helg utan att vara orolig för knack eller limp-home!
Stort tack för mycket bra mappning och support Patrick 🙂
En eloge till Igge också som körde ett gäng learning view under helgen!//Koffe
19 juli, 2016 kl. 06:54 #234859roadieDeltagareNågon som haft problem med att läsa ur en Forester XT automat 2006?
Skulle hjälpa en kompis för ett tag sedan men lyckades inte.
Gröna kontakterna ihop.
Ecuflash ger felmeddelande likt ecuteklås.
EcuEdit admin ger också fel.19 juli, 2016 kl. 08:54 #234780IggeDeltagareFlash kontakt/bygling?
Rätt typ av ecu valt?19 juli, 2016 kl. 14:55 #234860roadieDeltagareFlash kontakt/bygling?
Rätt typ av ecu valt?Gröna kontakterna kopplade.
Har testa alla ecu val.. -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.