Visar 15 inlägg - 646 till 660 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234568
    Patrick P931
    Deltagare

      För att klargöra, det är alltså en skalning av ett 3″ maf rör och öppet filter, båda utan någon skalning att utgå från och istället baserade på mina beräkningar och sen loggning, ändring, loggning, ändring, loggning, ändring. Typ. 😉

      #234776
      Igge
      Deltagare

        Nice! 🙂

        #234353
        johan_gt
        Deltagare

          Har varit ute ikväll och försökt få ut lite mer av STIn.

          Har i ett år kört Ziggyrama´s mapp ifrån Romraider och varit nöjd.
          Vet att han sänkt tändningen lite för vissa klagat för knack vilket jag aldrig upplevt.
          Slutade med att jag höjt tändningen 4 grader från 4000varv och uppåt med laster ifrån 2.4 – 3.6.
          Men har fortfarande inte fått ett ända knack på ca 15 loggar.
          Vågar man kötta på tändning till det börjar knacka?

          Logg ifrån slutresultat http://s000.tinyupload.com/?file_id=44896365688178533610


          De feta linjerna är med mapp utan höjning.

          #234569
          Patrick P931
          Deltagare

            Johan, du kan höja laddtrycket lite till (om du har bytt downpipe) och sen eventuellt lägga på någon grads tändning till. Nu har jag inte sett din rom, men det skulle jag börja med.
            🙂

            #234354
            johan_gt
            Deltagare

              Johan, du kan höja laddtrycket lite till (om du har bytt downpipe) och sen eventuellt lägga på någon grads tändning till. Nu har jag inte sett din rom, men det skulle jag börja med.
              🙂

              Ska prova detta, dock inte innan helgen.
              Har du någon rolig logg att dela med en EJ257 “Stage 2”?

              #234570
              Patrick P931
              Deltagare

                Behövs inga loggar att jämföra med, bara lite högre laddtryck över hela registret till att börja med. 😉

                Sikta mot 1.4 bar vid 3800 v/min och låt det sjunka till 1.2 bar vid 6000 v/min, känn hur det känns att ligga i sweet spot. 😎

                #234777
                Igge
                Deltagare

                  Behövs inga loggar att jämföra med, bara lite högre laddtryck över hela registret till att börja med. 😉

                  Sikta mot 1.4 bar vid 3800 v/min och låt det sjunka till 1.2 bar vid 6000 v/min, känn hur det känns att ligga i sweet spot. 😎

                  Chansar du eller vet du att turbon är effektivare så? 🙂

                  Mer laddtryck är väl alltid kul iofs 😛

                  #234571
                  Patrick P931
                  Deltagare

                    Igge, chansar hej vilt. 😉

                    Nä, han har en VF48, har mappat rätt många som denna och liknande. VF35 som du hade på din vill ha lite lite lägre i mellanregistret (1.35ish) men kan ligga kvar uppåt 1.2 uppe.

                    #234778
                    Igge
                    Deltagare

                      Misstänkte det 🙂

                      Vad är enklaste sättet att se att turbon tappar flås?

                      Logga och köra virtual dyno eller ser man det på load?

                      #234572
                      Patrick P931
                      Deltagare

                        Man ser det redan på load, om load inte går upp trots ökat laddtryck så har man gått för långt. 🙂

                        #234779
                        Igge
                        Deltagare

                          Man ser det redan på load, om load inte går upp trots ökat laddtryck så har man gått för långt. 🙂

                          Som jag misstänkte 🙂

                          Har tänkt att g/rev är ungefär som vrid och G/s ungefär som effekt. Inget exakt mer åt tumregelhållet 🙂

                          #234282
                          Koffe
                          Keymaster

                            Precis hemkommen från Björkvik och storträffen. Galet skönt att kunna gasa en hel helg utan att vara orolig för knack eller limp-home!
                            Stort tack för mycket bra mappning och support Patrick 🙂
                            En eloge till Igge också som körde ett gäng learning view under helgen!

                            //Koffe

                            #234859
                            roadie
                            Deltagare

                              Någon som haft problem med att läsa ur en Forester XT automat 2006?
                              Skulle hjälpa en kompis för ett tag sedan men lyckades inte.
                              Gröna kontakterna ihop.
                              Ecuflash ger felmeddelande likt ecuteklås.
                              EcuEdit admin ger också fel.

                              #234780
                              Igge
                              Deltagare

                                Flash kontakt/bygling?
                                Rätt typ av ecu valt?

                                #234860
                                roadie
                                Deltagare

                                  Flash kontakt/bygling?
                                  Rätt typ av ecu valt?

                                  Gröna kontakterna kopplade.
                                  Har testa alla ecu val..

                                Visar 15 inlägg - 646 till 660 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.