Visar 15 inlägg - 706 till 720 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234272
    -L-
    Deltagare

      Fick inte LV att fungera, men RR lirar bra och kan både visa historik och felkoder (samt nollställa). Dock med nackdelen att besudla installationen med java.

      #234786
      Igge
      Deltagare

        Som sagt kan RR läsa felkoder också 🙂

        Leolulz: lv ordnar till sig, ja. Men det kan ta längre tid än om du nollar 🙂

        Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

        #234284
        Koffe
        Keymaster

          Blinkande motorlampa ger sällan upphov till felkoder är min erfarenhet. Lysande ja, men inte när den bara blinkar. Hade dock förväntat mig att se backning av tändningen om min teori om knack hade stämt.

          //Koffe

          #234823
          regashi
          Deltagare

            Hur kan man läsa ut IAM då definition inte finns till LV?
            (Går heller inte flasha pga JDM Legacy JECS ECU)

            #234593
            Patrick P931
            Deltagare

              Har du kollat med RomRaider logger?

              #234824
              regashi
              Deltagare

                Ja finns inte att välja. Dock var det ett tag sen jag kollade ifall def. har uppdaterats iof
                Tack ska göra en koll på det

                #234838
                zanoii
                Deltagare

                  Tycker jag känner igen beteendet på min WRX, vid kall motor då. när jag låter den stå en minut eller två på tomgång innan jag rör pedalerna så är allt som det skall. men petar jag på gasen lite för tidigt så dalar den snabbt o har lite bekymmer att hitta tillbaka

                  Det är by design. Tomgången är hög vid kall motor men duttar du på gasen tror den att du ska köra iväg och avslutar “kallstartsläget”. Nån slags motsvarighet till gamla tiders choke. Vid varm motor ska den inte göra så.

                  #234618
                  FiddeFuling
                  Keymaster

                    Det är by design. Tomgången är hög vid kall motor men duttar du på gasen tror den att du ska köra iväg och avslutar “kallstartsläget”. Nån slags motsvarighet till gamla tiders choke. Vid varm motor ska den inte göra så.

                    Aha.. Make sense 🙂 tack

                    Skickat från min ONE E1003 via Tapatalk

                    #235001
                    leolulz
                    Deltagare

                      Om jag vill reseta ECUn i romraider/LV, behöver jag då bygla de gröna kontakterna under instrumentpanelen? WRX 2001

                      Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

                      #234594
                      Patrick P931
                      Deltagare

                        leolulz, det behövs inte. 🙂

                        #235010
                        Frosty
                        Deltagare

                          Går detta att göra på en Forester 00, och finns det någon i Göteborgstrakten?

                          Har sett att ECUTEC har möjlighet att leka lite i boxen.

                          #234364
                          Christian S
                          Deltagare

                            Går detta att göra på en Forester 00, och finns det någon i Göteborgstrakten?

                            Har sett att ECUTEC har möjlighet att leka lite i boxen.

                            det gör det säkert om det går att köra ecutec på den.
                            hör mad Felix (InzoLino) om han har möjlighet, han bor i Kungsbacka.

                            #235002
                            leolulz
                            Deltagare

                              Hmm, jag har kört 100 rätt lugna mil med bilen nu och körde en Learning View och fick då detta…

                              Inte jättebra (har inte nollat ECUn trots att jag frågat här heh)
                              Så jag provade en loggning, vad säger denna er?

                              https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Yh9hNp8UA-tmBgUk_36H7hhW9Ed1Q3r2RKjftvYQ2hc/edit?usp=sharing Säg till om ni inte kan öppna dokumentet

                              Får den för mycket bränsle? Loggningen är på 3an.

                              #234595
                              Patrick P931
                              Deltagare

                                leolulz, maila mig din rom: smart44brabus@gmail.com

                                Får inte ihop din IAM med resten.

                                Du kan ha luftläckage mellan turbo och luftmassemätare.

                                Men maila mig din rom så kollar jag där först. 🙂

                                #235003
                                leolulz
                                Deltagare

                                  Direkt efter jag posta senast resetta jag ECUn och loggade och då steg IAM från 8 till 16 väldigt snabbt.

                                  Jag ska kolla till plaströret mellan LMM och turbo, den var lite taskig i änden vid turbon så kan säkert vara där…

                                  Ska även se om jag kan få ur ROMen ur bilen 🙂

                                Visar 15 inlägg - 706 till 720 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.