› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Hur kommer det sig att Open Source inte är större?
- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 7 månader sedan av
Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
13 juni, 2017 kl. 21:20 #234272
-L-
DeltagareFick inte LV att fungera, men RR lirar bra och kan både visa historik och felkoder (samt nollställa). Dock med nackdelen att besudla installationen med java.
14 juni, 2017 kl. 06:35 #234786Igge
DeltagareSom sagt kan RR läsa felkoder också 🙂
Leolulz: lv ordnar till sig, ja. Men det kan ta längre tid än om du nollar 🙂
Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
14 juni, 2017 kl. 07:41 #234284Koffe
KeymasterBlinkande motorlampa ger sällan upphov till felkoder är min erfarenhet. Lysande ja, men inte när den bara blinkar. Hade dock förväntat mig att se backning av tändningen om min teori om knack hade stämt.
//Koffe
14 juni, 2017 kl. 18:05 #234823regashi
DeltagareHur kan man läsa ut IAM då definition inte finns till LV?
(Går heller inte flasha pga JDM Legacy JECS ECU)15 juni, 2017 kl. 18:04 #234593Patrick P931
DeltagareHar du kollat med RomRaider logger?
15 juni, 2017 kl. 19:08 #234824regashi
DeltagareJa finns inte att välja. Dock var det ett tag sen jag kollade ifall def. har uppdaterats iof
Tack ska göra en koll på det16 juni, 2017 kl. 16:00 #234838zanoii
DeltagareTycker jag känner igen beteendet på min WRX, vid kall motor då. när jag låter den stå en minut eller två på tomgång innan jag rör pedalerna så är allt som det skall. men petar jag på gasen lite för tidigt så dalar den snabbt o har lite bekymmer att hitta tillbaka
Det är by design. Tomgången är hög vid kall motor men duttar du på gasen tror den att du ska köra iväg och avslutar ”kallstartsläget”. Nån slags motsvarighet till gamla tiders choke. Vid varm motor ska den inte göra så.
16 juni, 2017 kl. 16:27 #234618FiddeFuling
KeymasterDet är by design. Tomgången är hög vid kall motor men duttar du på gasen tror den att du ska köra iväg och avslutar ”kallstartsläget”. Nån slags motsvarighet till gamla tiders choke. Vid varm motor ska den inte göra så.
Aha.. Make sense 🙂 tack
Skickat från min ONE E1003 via Tapatalk
20 juni, 2017 kl. 22:17 #235001leolulz
DeltagareOm jag vill reseta ECUn i romraider/LV, behöver jag då bygla de gröna kontakterna under instrumentpanelen? WRX 2001
Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk
29 juni, 2017 kl. 16:45 #234594Patrick P931
Deltagareleolulz, det behövs inte. 🙂
6 juli, 2017 kl. 20:10 #235010Frosty
DeltagareGår detta att göra på en Forester 00, och finns det någon i Göteborgstrakten?
Har sett att ECUTEC har möjlighet att leka lite i boxen.
7 juli, 2017 kl. 16:53 #234364Christian S
DeltagareGår detta att göra på en Forester 00, och finns det någon i Göteborgstrakten?
Har sett att ECUTEC har möjlighet att leka lite i boxen.
det gör det säkert om det går att köra ecutec på den.
hör mad Felix (InzoLino) om han har möjlighet, han bor i Kungsbacka.8 juli, 2017 kl. 16:47 #235002leolulz
DeltagareHmm, jag har kört 100 rätt lugna mil med bilen nu och körde en Learning View och fick då detta…
Inte jättebra (har inte nollat ECUn trots att jag frågat här heh)
Så jag provade en loggning, vad säger denna er?https://docs.google.com/spreadsheets/d/1Yh9hNp8UA-tmBgUk_36H7hhW9Ed1Q3r2RKjftvYQ2hc/edit?usp=sharing Säg till om ni inte kan öppna dokumentet
Får den för mycket bränsle? Loggningen är på 3an.
10 juli, 2017 kl. 17:20 #234595Patrick P931
Deltagareleolulz, maila mig din rom: smart44brabus@gmail.com
Får inte ihop din IAM med resten.
Du kan ha luftläckage mellan turbo och luftmassemätare.
Men maila mig din rom så kollar jag där först. 🙂
10 juli, 2017 kl. 18:36 #235003leolulz
DeltagareDirekt efter jag posta senast resetta jag ECUn och loggade och då steg IAM från 8 till 16 väldigt snabbt.
Jag ska kolla till plaströret mellan LMM och turbo, den var lite taskig i änden vid turbon så kan säkert vara där…
Ska även se om jag kan få ur ROMen ur bilen 🙂
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.