Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234810
    BlåMes
    Deltagare

      Det första man måste kolla är om EcuFlash kan koppla upp sig och tanka ned din rom.

      Jag har andra program än RomRaider som kan fungera att editera med. Men den stora saken är att ta reda på om man kan koppla upp sig. 🙂

      Jag antar att man måste ha sladden och alla program för det. Känns ju lite synd att behöva köpa sladden och sen funkar det inte :/

      #234811
      BlåMes
      Deltagare

        Det första man måste kolla är om EcuFlash kan koppla upp sig och tanka ned din rom.

        Jag har andra program än RomRaider som kan fungera att editera med. Men den stora saken är att ta reda på om man kan koppla upp sig. 🙂

        Vad behövs för att få reda på det? Har du alla grejer? Isåfall kan du ju komma till högstabanan på söndag så kan vi prova 🙂

        #234371
        Garagekungen
        Deltagare

          Har plöjt genom alla inlägg – samt del av länkarna…
          …detta låter mycket intressant och lärorikt – helt i min stil d—0.o—b !

          Patrick, jag återkommer, behöver läsa på lite mer så det får möjlighet att fastna i mitt teflonhuvud.
          Jag är livrädd för att göra fel bakom tangenterna – ser datorn som nått märkligt väsen med ibland ett eget “liv och ovilja till sammarbete”…

          Tack för tipset (på mitt inlägg) och en liten kommentar:
          Det måste varit brutalt (roligt) med sådan kraft på 2-hjul !!!
          (egen jfr. -00 aprilia RSVR 1000, 117RWHP 98 nm – en bambino iförhållande till dina siffror) 😉

          #234403
          Patrick P931
          Deltagare

            BlåMes:
            Jag har allt som behövs för att testa. Söndag är familjedag. 😉

            Kontrollera följande:

            1. Att du har ett obd2 uttag (det ser ut som det iaf).
            2. Att du har 2 gröna testkontakter som går att koppla ihop under instrumentbrädan ovanför pedalerna.
            3. Att du har ett löst kontaktdon i närheten av de gröna kontakterna.

            Om du har 1, 2, 3 så kan vi testa om vi kan koppla upp oss.

            Jag bor mitt i stan, bäst blir någon kväll i nästa vecka.

            🙂
            Patrick

            #234812
            BlåMes
            Deltagare

              BlåMes:
              Jag har allt som behövs för att testa. Söndag är familjedag. 😉

              Kontrollera följande:

              1. Att du har ett obd2 uttag (det ser ut som det iaf).
              2. Att du har 2 gröna testkontakter som går att koppla ihop under instrumentbrädan ovanför pedalerna.
              3. Att du har ett löst kontaktdon i närheten av de gröna kontakterna.

              Om du har 1, 2, 3 så kan vi testa om vi kan koppla upp oss.

              Jag bor mitt i stan, bäst blir någon kväll i nästa vecka.

              🙂
              Patrick

              Jag kollar. Är dessa testkontakter och don enkla att se? Tar mig en titt innan!

              #234825
              kirren
              Deltagare

                Hej!

                istället för att skapa en ny tråd om detta, undrar jag vilket kablage jag behöver till min impreza wrx-01 för att kunna komunicera med bilen och även läsa av värden osv är det bara en sån här http://www.tactrix.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=17&category_id=6&option=com_virtuemart&Itemid=53

                såg även på nån annan sida att det va nån kontakt med bygling i mellan?

                mvh

                #234404
                Patrick P931
                Deltagare

                  Du behöver en Tactrixkabel samt loopning av ett kontaktstycke. Jag köpte alla färdiga kontaktstycken från Tactrix som “bra att ha”.

                  Jag har fått flera förfrågningar kring lektioner i open source mappning samt även riktiga mappningsuppdrag.

                  Jag håller gärna i ett “seminarie” där jag kan visa grunderna. Det kan bli en helgdag under september om jag hittar en lämplig lokal.

                  Jag har tyvärr inte tid att mappa andras bilar, om det inte är någon väldigt speciell modell dvs. 😉 Dubbel avcs lockar…. 😉

                  #234805
                  pettsun
                  Deltagare

                    Goddag kamrater
                    Var och lånade en tactrix kabel från Anders(isse) i går och testade logga lite. De gick bra och Romraider och logger verkar lätt att jobba med.

                    Men har lite problem att läsa ut nått ur min loggar. Öppnar CSV filerna med excel och får du hur mycke siffror och skit som hällst.
                    Vad ska man öppna dom i för att kunna läsa ut dem bättre?
                    Eller är det jag som gör för långa loggar?

                    Men var intressant och köra lite och kolla lite logg i realtid(lite farligt i stadstrafik 🙂 ) Såg att jag fick lite värden i bland på missfire, är det normalt att få lite? efter litte tomgångs körning så hade jag maxvalue 23 missfire på 1ans cylle och 2, 3 på 3an och 4an.
                    Såg också att jag hade några grader minus på knock.

                    hur väl stämmer värdet för insugstryck? har enligt loggen max cirka 1.2bar men enligt min ladd mätare så ligger jag på max 1.4-1.5bar

                    #234405
                    Patrick P931
                    Deltagare

                      Ta en learning view, klicka på screenshot och dela med dig.

                      Ang loggarna är det enklaste att ändra landsinställningar till USA, finns andra sätt men detta går nog snabbast.

                      Äntligen! 😉

                      #234406
                      Patrick P931
                      Deltagare

                        Under tiden som Pettsun loggar vidare där uppe i norr konstaterar jag att september visst tog slut. 😉

                        Jag har en lokal som fungerar och är redo att hålla ett seminarie under en lördag eller söndag. Skicka pm med namn, e-post och telefonnummer alt. skriv här i tråden så kan vi se hur många som är intresserade.

                        Obs att även ni som har EcuTek kan vara med då det även finns möjligheter för er att analysera era ecu.

                        🙂
                        Patrick

                        #234372
                        t1hero
                        Deltagare

                          Under tiden som Pettsun loggar vidare där uppe i norr konstaterar jag att september visst tog slut. 😉

                          Jag har en lokal som fungerar och är redo att hålla ett seminarie under en lördag eller söndag. Skicka pm med namn, e-post och telefonnummer alt. skriv här i tråden så kan vi se hur många som är intresserade.

                          Obs att även ni som har EcuTek kan vara med då det även finns möjligheter för er att analysera era ecu.

                          🙂
                          Patrick

                          Är väldigt intresserad men är förmodligen inte tillgänglig vid tillfället, vem spelar in det hela för tuben?

                          #234646
                          Igge
                          Deltagare

                            Kommit fram till vad som är möjligt med en tactrixkabel på en GT MY99?

                            Är “det mesta” möjligt är jag väl intresserad av att lära mig lite. 🙂

                            Vad kan det tänkas gå på?
                            I Stockholm antar jag, eller?

                            #234627
                            Jommie
                            Deltagare

                              Är intresserad. Bara inte 19-21 okt!

                              Sent from my Galaxy Nexus

                              #234806
                              andreasivarsson
                              Deltagare

                                Är intresserad men är väldigt långt till stockholm. Får se om man e ledig så kanske man kan komma.

                                #234407
                                Patrick P931
                                Deltagare

                                  Jag vill ha minst 8 anmälda eftersom det blir bara hälften som dyker upp. 😉

                                  Det är Stockholm och min förhoppning är att vi får en bil vi kan mappa om “live” tillsammans under seminariet. 🙂

                                Visar 15 inlägg - 61 till 75 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.