- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 5 år, 3 månader sedan av Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
26 oktober, 2017 kl. 05:06 #234625FiddeFulingKeymaster
Mer sås bara xD
Etanol har ju lite bekymmer med det där så överflöd kan vara lösningen. Men visst finns det en gränsHehe joo, den blir ännu grinigare när man passerar den gränsen :rolleyes:
så hur denna gräns flyttar sig med temperatur är det jag försöker att hitta
2 december, 2017 kl. 15:24 #235007leolulzDeltagareHur noga är det med AFR i Closedloop?
Tycker att ibland siktar den för tex. 14.05 men det verkliga resultatet blir 13.9?
Körde en sväng: https://drive.google.com/open?id=1T9muIJWMqvIobbU6A4-Zm3BPPFn3gCsc
12 december, 2017 kl. 12:28 #234597Patrick P931Deltagarea) hur fräsch är din lambdasond?
b) hur bra är din maf skalning?
c) hur nära sitter din smalbandare (som styr closed loop) och din bredbandare?
🙂19 december, 2017 kl. 15:12 #235008leolulzDeltagarea) Den är ny
b) Har jag inte rört men borde väl inte behövas då insugssystemet är original?
c) bredbandaren sitter högst upp på Downpipen19 december, 2017 kl. 20:41 #234598Patrick P931DeltagareFör att fortsätta på samma tema. 😉
b) skadar aldrig med en bra mafskalning! Gör först closed loop och därefter open loop, helst vid samma tillfälle (dag).
c) det är en bit mellan orginal lambda och bredbandaren, kan förklara en del av diffen.
🙂3 januari, 2018 kl. 22:51 #234992HannesDeltagareTänkte bara säga att nu joinar jag Open Source-klubben. Ser fram emot att suga i mig av allt ni kan. MAF skalning blir nog det första projektet.
4 januari, 2018 kl. 11:06 #234599Patrick P931DeltagareVälkommen Hannes!
En bra maf skalning är en god grund och bra början!
På tal om bl.a. maf skalning så passar jag på att svära lite mer på Ecutek!
Igår kväll kom en kille från klubben förbi. Hans STI har mappats fram och tillbaka men har än så länge aldrig gått så bra som den förtjänar.
2 olika Ecutekmappare har lekt med bilen och det är en mindre förmögenhet nedlagd. Gjorde en kort loggning efter mappare nr 1, inte så bra… mappare nr 2 förvånade mig då de valt att behålla Racerom. Jag vet att han mappat open source tidigare, och enligt mig är open source det som är bäst för kunden/ägaren av bilen.
Iaf det blev backjobb även efter mappare nr 2. 🙁
Men allt jag kan göra är att syna jobbet genom loggning. Tack vare Ecutek RaceRom kommer jag inte in i ecu.
Detta maner med att låsa gillar jag verkligen inte och kollar man på Ecutek så är det första de skriver om fördelarna med Racerom: “Added security to protect the tuner’s work”…
Beklagansvärt. 🙁
25 januari, 2018 kl. 13:22 #234993HannesDeltagareVälkommen Hannes!
En bra maf skalning är en god grund och bra början!
På tal om bl.a. maf skalning så passar jag på att svära lite mer på Ecutek!
Igår kväll kom en kille från klubben förbi. Hans STI har mappats fram och tillbaka men har än så länge aldrig gått så bra som den förtjänar.
2 olika Ecutekmappare har lekt med bilen och det är en mindre förmögenhet nedlagd. Gjorde en kort loggning efter mappare nr 1, inte så bra… mappare nr 2 förvånade mig då de valt att behålla Racerom. Jag vet att han mappat open source tidigare, och enligt mig är open source det som är bäst för kunden/ägaren av bilen.
Iaf det blev backjobb även efter mappare nr 2. 🙁
Men allt jag kan göra är att syna jobbet genom loggning. Tack vare Ecutek RaceRom kommer jag inte in i ecu.
Detta maner med att låsa gillar jag verkligen inte och kollar man på Ecutek så är det första de skriver om fördelarna med Racerom: “Added security to protect the tuner’s work”…
Beklagansvärt. 🙁
Tack Patrick!
Det är en utmaning att ta sig an det här från grunden, iallafall för mig. Kämpar på och läser runt. Har tragglat mig igenom Subie Newbie Tuning Guide vilket var bra läsning, helt klart. Kommer att behöva gå tillbaka till den vid varje moment innan det sätter sig. Börjat logga lite för MAF skalningen och några WOT med en lånad laptop. Ska kolla efter någonting dedikerat framöver med god batteritid och så.
Det är en bra hjälp att ha din tune för min gamla FXT09 att relatera till, även om det är olikheter mellan den och min Wrx06.
Laddat ner flertalet tunes för min och håller på att kika igenom dem för att få en bild av vad det är jag ska göra. Knappt att jag kan kalla mig grön på det här än, då mkt är rena grekiskan.
29 januari, 2018 kl. 17:56 #235009leolulzDeltagareJag hittade precis läckan i motorn, slangen som sitter från vevhusventilationen till insuget hade ramlat av. Fixade det, nu håller bilen stadigt laddtryck vid gas.
Men… nu verkar det som den tar bort massa bränsle på tomgång. Såhär ser en LV
Står ju på -10,64%, innan med slangen av låg den runt +3-5%. Provade rengöra LMM med elektronikspray och även kontakterna till den, Främre lambda är näst intill ny. Gjorde även ett röktest på insugssidan precis och det är tätt.
Om det är läckage i grenröret så borde väl det väl vara negativa värden i alla fälten om det nu är Lambdan som skulle ställa till det? Ska röktesta det också till helgen tänkte jag.
Är det min MAF skalning som behöver en översyn tror ni eller kan det vara trasig LMM? Då kanske resten av värdena skulle vara sämre också dock :confused:
Kan tillägga att bilen inte är mappad för annan 2″ katfri uppipe och 3″ systemet (som jag mailat Patrick om ;)) ännu om det kan påverka
7 maj, 2018 kl. 16:33 #234600Patrick P931DeltagareDe flesta verkar ha flyttat från forumet till facebook, vilket iofs är smidigt,men loggade precis in och hade ett par meddelanden.
Jag har rätt körigt med vanligt jobb och många förfrågningar och pågående mappningar men om någon är intresserad nås jag alltid på min mail: smart44brabus snabela gmail punkt com
🙂
Patrick28 maj, 2018 kl. 19:02 #234356johan_gtDeltagareÖppnade en rom i EcuFlash och alla 5 ikonerna som har med överföring och läsning försvann.
Öppnar jag en av mina andra rommar ser det ut som vanligt.Någon som varit med om detta?
Inte ens med td-d’s egna stockrom fungerar det.
Edit: Här är rommen samt definitioner.
http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=90603 juni, 2018 kl. 15:38 #234601Patrick P931DeltagareYes, beror på vilka def man använder. Kan inte kallas bugg, utan kanske programmeringsmiss? Bara att välja en annan def så kommer de nog tillbaka.
🙂6 juni, 2018 kl. 18:49 #234357johan_gtDeltagareYes, beror på vilka def man använder. Kan inte kallas bugg, utan kanske programmeringsmiss? Bara att välja en annan def så kommer de nog tillbaka.
🙂Helt korrekt, jag kontaktade Oren ang. problemet och han löste det med en ny definition :).
28 juli, 2018 kl. 20:39 #234358johan_gtDeltagareCa 4 whp mer med ombyggt och borttagen resonator.
http://www.airboytuning.com/archives/79
Någon som provat?
29 juli, 2018 kl. 11:42 #234873TommyToadDeltagareCa 4 whp mer med ombyggt och borttagen resonator.
http://www.airboytuning.com/archives/79
Någon som provat?
4 WHP känns som inom ramen för felmarginal (0,1°C skillnad i insugstemperatur t.ex). Känns inte riktigt värt det.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.