› SSC › Allmänt snack › Allmänt småprat › Hur kommer det sig att Open Source inte är större?
- Detta ämne har 758 svar, 69,944 deltagare, och uppdaterades senast för 6 år sedan av
Agnesson.
-
FörfattareInlägg
-
29 juli, 2018 kl. 16:23 #234359
johan_gt
DeltagareHaha länkade visst fel igår, det var denna jag menade.
14 WHP ska det vara.29 juli, 2018 kl. 16:31 #234790Igge
DeltagareFolk brukar ju avsnorkla för ljudets skull om inte annat, så testa! 🙂
1 augusti, 2018 kl. 23:09 #234602Patrick P931
DeltagareHaha länkade visst fel igår, det var denna jag menade.
14 WHP ska det vara.På sista bilden har vi hela förklaringen, lite leanare och lite högre ladd.
Obs att mappar man in luftlådetricket kommer man inte få någon effektvinst och gör inte detta trick på en redan mappad bil då det kan bli farligt leant.
1 augusti, 2018 kl. 23:14 #234603Patrick P931
DeltagareKul sida, här en kort artikel om att montera öppna filter utan att mappa:
http://www.airboytuning.com/archives/1992 augusti, 2018 kl. 07:24 #234791Igge
Deltagare11.5 är ju något högt men inte panik om man ställer tändningen därefter
Fast jag brukar ju fega och sikta bra mycket fetare 😛2 augusti, 2018 kl. 09:40 #234604Patrick P931
Deltagare11.5 är ju något högt men inte panik om man ställer tändningen därefter
Fast jag brukar ju fega och sikta bra mycket fetare 😛11.5 är ingen fara, ligger själv på runt det även om jag mappar de flesta andras bilar snäppet fetare.
Ville bara poängtera att lite snålare blandning ger lite mer pulver. 🙂
23 augusti, 2018 kl. 19:13 #234360johan_gt
DeltagareNågon som provat någon av de två flexfuel moddar som ligger ute på Romraider?
Man blir lite sugen http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=140206 september, 2018 kl. 10:10 #234605Patrick P931
Deltagareedit: Detta inlägg alltså som respons på det Johan ovan skriver… vilket inte alls var självklart. 😀
Gillar detta citat av andea79:
I recommend to be someone comfortable with sh boot mode if required …
Men det är grymt coolt och jag är helt fascinerad av dessa nördar!
12 augusti, 2019 kl. 20:03 #234835Agnesson
Deltagaretjena.
förberedde ju för att jag skulle börja mappa med att ta bort min låsta mapp.
det var visst 2016 det…skalat om lv-fälten och blockat felkoder till mina trasiga luftpumpsventiler (pluggade) är allt vad de blivit ännu.
Men nu har mitt orginal avgassystem äntligen rostat upp!
Så då var det ju dumt att köpa något annat än ett 3″ turbo-back tyckte jag 🙂
Det fina är ju då att jag blir tvungen att ta tag i detta igen.Som jag tänkte mej först var väl att jag börjar med att sänka WGDC och få den att reglera laddtryck som orginal mot orginal-mapp. Det jag nu inser är att jag skulle loggat mer hur orginal faktiskt beter sej.
Hur mycket boost error är normalt? och hur stor del av WGDC bör man ha från primär mapp respektive Turbo Dynamics regleringen? vad mer bör jag tänka på redan nu?
jag tänkte ju att om jag börjar med reglera mot orginal nivå på ladd borde man klara sej med orginal tändning och bränsle rakt men tycker mej se spikningar vid både högt gaspådrag och avsläpp.
Alla tips varmt välkomna.
//Niklas -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.