Visar 9 inlägg - 751 till 759 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234359
    johan_gt
    Deltagare

      Haha länkade visst fel igår, det var denna jag menade.
      14 WHP ska det vara.

      http://www.airboytuning.com/archives/141

      #234790
      Igge
      Deltagare

        Folk brukar ju avsnorkla för ljudets skull om inte annat, så testa! 🙂

        #234602
        Patrick P931
        Deltagare

          Haha länkade visst fel igår, det var denna jag menade.
          14 WHP ska det vara.

          http://www.airboytuning.com/archives/141

          På sista bilden har vi hela förklaringen, lite leanare och lite högre ladd.

          Obs att mappar man in luftlådetricket kommer man inte få någon effektvinst och gör inte detta trick på en redan mappad bil då det kan bli farligt leant.

          #234603
          Patrick P931
          Deltagare

            Kul sida, här en kort artikel om att montera öppna filter utan att mappa:
            http://www.airboytuning.com/archives/199

            #234791
            Igge
            Deltagare

              11.5 är ju något högt men inte panik om man ställer tändningen därefter
              Fast jag brukar ju fega och sikta bra mycket fetare 😛

              #234604
              Patrick P931
              Deltagare

                11.5 är ju något högt men inte panik om man ställer tändningen därefter
                Fast jag brukar ju fega och sikta bra mycket fetare 😛

                11.5 är ingen fara, ligger själv på runt det även om jag mappar de flesta andras bilar snäppet fetare.

                Ville bara poängtera att lite snålare blandning ger lite mer pulver. 🙂

                #234360
                johan_gt
                Deltagare

                  Någon som provat någon av de två flexfuel moddar som ligger ute på Romraider?
                  Man blir lite sugen http://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=37&t=14020

                  #234605
                  Patrick P931
                  Deltagare

                    edit: Detta inlägg alltså som respons på det Johan ovan skriver… vilket inte alls var självklart. 😀

                    Gillar detta citat av andea79:

                    I recommend to be someone comfortable with sh boot mode if required …

                    Men det är grymt coolt och jag är helt fascinerad av dessa nördar!

                    #234835
                    Agnesson
                    Deltagare

                      tjena.
                      förberedde ju för att jag skulle börja mappa med att ta bort min låsta mapp.
                      det var visst 2016 det…

                      skalat om lv-fälten och blockat felkoder till mina trasiga luftpumpsventiler (pluggade) är allt vad de blivit ännu.

                      Men nu har mitt orginal avgassystem äntligen rostat upp!

                      Så då var det ju dumt att köpa något annat än ett 3″ turbo-back tyckte jag 🙂
                      Det fina är ju då att jag blir tvungen att ta tag i detta igen.

                      Som jag tänkte mej först var väl att jag börjar med att sänka WGDC och få den att reglera laddtryck som orginal mot orginal-mapp. Det jag nu inser är att jag skulle loggat mer hur orginal faktiskt beter sej.

                      Hur mycket boost error är normalt? och hur stor del av WGDC bör man ha från primär mapp respektive Turbo Dynamics regleringen? vad mer bör jag tänka på redan nu?

                      jag tänkte ju att om jag börjar med reglera mot orginal nivå på ladd borde man klara sej med orginal tändning och bränsle rakt men tycker mej se spikningar vid både högt gaspådrag och avsläpp.

                      Alla tips varmt välkomna.
                      //Niklas

                    Visar 9 inlägg - 751 till 759 (av 759 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.