tjena.
förberedde ju för att jag skulle börja mappa med att ta bort min låsta mapp.
det var visst 2016 det…
skalat om lv-fälten och blockat felkoder till mina trasiga luftpumpsventiler (pluggade) är allt vad de blivit ännu.
Men nu har mitt orginal avgassystem äntligen rostat upp!
Så då var det ju dumt att köpa något annat än ett 3″ turbo-back tyckte jag 🙂
Det fina är ju då att jag blir tvungen att ta tag i detta igen.
Som jag tänkte mej först var väl att jag börjar med att sänka WGDC och få den att reglera laddtryck som orginal mot orginal-mapp. Det jag nu inser är att jag skulle loggat mer hur orginal faktiskt beter sej.
Hur mycket boost error är normalt? och hur stor del av WGDC bör man ha från primär mapp respektive Turbo Dynamics regleringen? vad mer bör jag tänka på redan nu?
jag tänkte ju att om jag börjar med reglera mot orginal nivå på ladd borde man klara sej med orginal tändning och bränsle rakt men tycker mej se spikningar vid både högt gaspådrag och avsläpp.
Alla tips varmt välkomna.
//Niklas