Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 759 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #234408
    Patrick P931
    Deltagare

      Det är Stockholm och min förhoppning är att vi får en bil vi kan mappa om “live” tillsammans under seminariet. 🙂

      Med ovanstående hoppas jag på att en deltagare som kommer vill få sin bil mappad “gratis” den dagen… 😉

      #234807
      andreasivarsson
      Deltagare

        Med ovanstående hoppas jag på att en deltagare som kommer vill få sin bil mappad “gratis” den dagen… 😉

        Blir det ett datum jag e ledig och jag ska upp så kan jag ställa min bil till förfogande för olika experiment.

        #234286
        Lirkus
        Deltagare

          Sitter å glor runt lite på nätet och hittar en sida där det tydligen ska gå att “patcha” in Launch i en WRX me open ecu.

          Är detta någonting någon har försökt sig på ? Skulle ju va skoj om det gick att slänga in i bilen utan några större ingrepp.

          Sidan i fråga:
          http://www.ecu-mods.com/online/index.php?act=viewProd&productId=49

          #234647
          Igge
          Deltagare

            Det där är väl bara varvstopp, inte launch för laddtryck med det fräcka smattret, eller förstod jag texten fel?

            [Tapatalk]

            #234287
            Lirkus
            Deltagare

              Kanske är så, men ja tyckte jag läste någonstans att de byggde lite ladd.

              #234409
              Patrick P931
              Deltagare
                #234410
                Patrick P931
                Deltagare

                  Intresset för att mappa själv har väl inte varit överväldigande, men jag anser att delad glädje är en bra sak. 😉

                  Ikväll ska jag justera mappar på en 03 STI och även lägga in launch och kanske annat gott. Detta kommer att ske i Järfälla, norr om Stockholm. Om någon är nyfiken på att lära sig mer kommer det kanske finnas tillfälle att vara med. Skriv i tråden eller skicka pm i så fall.

                  🙂
                  Patrick

                  #234607
                  Fladric
                  Deltagare

                    Synd att det är så långt till Stockholm, annars hade jag lätt hängt på för att titta! Är sugen på att skaffa kabel för att kunna börja lära mig lite med Imprezan 🙂

                    #234411
                    Patrick P931
                    Deltagare

                      Och det gick bra med launch, ja så bra man kan med tanke på att det var svårt att testa iom ganska friskt med snö. 😉

                      #234303
                      johan_gt
                      Deltagare

                        Och det gick bra med launch, ja så bra man kan med tanke på att det var svårt att testa iom ganska friskt med snö. 😉

                        Hur gör du när du tex vill lägga in en funktion så som launch, kryssar man i en ruta, skriver kod?
                        Har man någon kontroll över alla I/O i bilen?
                        Måste sätta mig in i detta någon gång.

                        #234273
                        GT99
                        Deltagare

                          Patrick vet du hur det blir om man har en ecu med ecutek licens och sen flashar in en opensource map, förlorar man licensen då? Och har du hunnit prova carberry och speed density nåt?

                          #234413
                          Patrick P931
                          Deltagare

                            1. Hur gör du när du tex vill lägga in en funktion så som launch, kryssar man i en ruta, skriver kod?
                            2. Har man någon kontroll över alla I/O i bilen?
                            3. Måste sätta mig in i detta någon gång.

                            Svar. 😉

                            1. Man öppnar sin rom i ett program (ecuEdit) och lägger till minne/rader, filen blir 192 kb istället för 160 kb. Sedan har man ett s.k. patchprogram som lägger till t.ex. launchfunktionen i rom. Nu ändrar man på definitionerna i EcuFlash, kopiera in i existerande def. Sedan kan man öppna sin rom i EcuFlash och justera den nya funtionen. Efter att den är justerad sparar man filen och då blir den åter 160 kb. Lite pill första gången man gör det men inte alls så komplicerat.

                            2. Ja, de flesta går att ha kontroll över – alla om du har rätt definitioner.

                            3. Akta dig då det är beroendeframkallande. 😉

                            #234412
                            Patrick P931
                            Deltagare

                              1. Patrick vet du hur det blir om man har en ecu med ecutek licens och sen flashar in en opensource map, förlorar man licensen då?
                              2. Och har du hunnit prova carberry och speed density nåt?

                              1. Vet ej. Det finns dock program andra än EcuTeks egna (ej längre open source, utan kostar pengar) som kan läsa/flasha och modifiera EcuTek rom.

                              2. Har läst på en hel del och är sugen på att testa men saknar tiden. ;(

                              Dessutom har jag en 32 bitars ecu i min bil så det vore inte Carberry jag skulle köra då jag går över till speed density. 😉

                              #234792
                              Sjögren Racing
                              Deltagare

                                Är det adaptern för Romraider du har köpt?

                                #234414
                                Patrick P931
                                Deltagare

                                  Tactrix OpenPort 2 heter “kabeln” jag har.

                                Visar 15 inlägg - 76 till 90 (av 759 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.