SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hur kopplas wastegate vakumslang?

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Evilgarage
    Deltagare

Har en legacy gtb som fått en impreza gt 2000 motor, tyvärr inte jag som gjort jobbet och nu är de kopplat vilse och bilen startar men när laddtrycket kommer så blir de pannkaka.

Massor med vakumslangar och kopplingar är inte inkopplade vilket känns som en mycket trolig anledning och jag undrar om ngn kan ge mig en beskrivning och förklaring var vakumslangen ( den lilla svarta ) ska kopplas till?

important
      Deltagare

Om det är samma som till de nyare impreza så skall det gå en slang mellan wastegate och turbons trycksida. klipp nu denna slang på mitten, sätt ett t-kors.
        Den nya slangen på korset skall gå till laddtryckssolenoidens sida. och botten på solenoiden kopplas till slangen som sitter på turbons sugsida.

söder
        Deltagare
          Evilgarage
          Deltagare

Tackar!
            Dumpventilen är inte heller ( pluggad ) inkopplad och det ser ut så ut så här; även rören närmast torpedväggen är öppna.
            :-S
            Skulle behöva kopplingsschema känner jag.

kleinis
            Deltagare

Då blir de snart jag får bara 0,6 i ladd ja då har du ingen restriktor i slangen mellankompressorhuset och t-korset 😉 restriktion är i tryckt i vakum slangen så har dom bytt alla slangar kan de bli ett problem och hitta den slangen igen :p

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.