SSC Allmänt snack Allmänt småprat Hur länge kan man leka i snön?

• Detta ämne har 2 svar, 879 deltagare, och uppdaterades senast för 19 år sedan av locko99.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    locko99
    Deltagare

Tjenna alla! efter ett par månader med längtan kom ju lite snö här nere! Å jobbar man i Ullared har man nära till nordens med besökta varus´s stora parkering!

Men frågan är hur mycket kan man leka? Det jag tänker på är ju att ICn får ju mycket dålig kylning då man virrar omkring varv på varv utan att egentligen komma framåt utan mer på tvären 🙂

Så ska man oroa sig eller ska man inte oroa sig för att insugnings tempen stiger och det blir farligt varmt? Har ingen oljetemp mätare ännu…

Mvh /Martin

Twinturbo
      Deltagare

Tjenna alla! efter ett par månader med längtan kom ju lite snö här nere! Å jobbar man i Ullared har man nära till nordens med besökta varus´s stora parkering!Men frågan är hur mycket kan man leka? Det jag tänker på är ju att ICn får ju mycket dålig kylning då man virrar omkring varv på varv utan att egentligen komma framåt utan mer på tvären :)Så ska man oroa sig eller ska man inte oroa sig för att insugnings tempen stiger och det blir farligt varmt? Har ingen oljetemp mätare ännu…Mvh /Martin

Tror inte du behöver oroa dig alls med tanke på att insugstempen ändå ligger minst 20 grader under vad den gör sommartid och lek på bana, under förutsättning att allt är rätt inmappat och du har kvar värmeskyddsplåten över turbon 😉

locko99
        Deltagare

Då tar ajg dig på orden och leker tills jag tröttnar…är iof ingen snö kvar längre men kanske kommer ny 🙂

//Mappe som tycker om sin nya bil när det är snö ute 😉

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.