Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Zenon
    Deltagare

Tjoo.
      Undrar lite hur mycket soppa era bilar dricker.
      Om ni inte har info om dom i signaturen så skriv:
      Subaru Outback 2.0 D -2009 Original, tankstorlek 64L.
      Förbrukning: Vet ej ännu, haft bilen 1 vecka.
      Modell, motor, årtal, tankstorlek, samt om ni ändrat något på era bilar som är relevant att veta.

Manor
      Deltagare

Min bil (Mitsubishi Outlander PHEV) har hittills snittat 0,13 L/mil…som dock kommer kunna sjunka lite ytterligare vid nästa tankning.

Andersson
        Deltagare

Har inte tänkt så mycket på det eftersom det finns mer på macken, tankar 3ggr i veckan om det inte är några extra långresor. Snittar nog 0,73 om jag inte har allt för bråttom 😉
          Håller man 80-90 tar den 0,57 men då får man ju inte så mycket gjort heller 🙂

Adelante
          Deltagare

2004 impreza STI.
            Aldrig kört tills jag fått soppatorsk men fram och tillbaka till jobbet + lite på helgerna. Så brukar snittet hamna 1.2 liter milen när man delar liter man tankar på vad trippen visar. 🙂

reiman
            Deltagare

2011 STI Racing.
              Kör mest fram och tillbaka mellan jobbet och hemmet där det är motorväg nästan hela vägen, så det brukar bli hastigheter mellan 90-130 under större delen av körningen. färddatorn brukar stå på 1.1 L/Milen men när man räknar på det så brukar jag ligga på typ 1,0-1,25 L/Milen beroende på om det är sommar eller vinterdäck på bilen. tycker detta är helt okej med tanke på vilken bil man kör;)
              Hade en Mazda RX-8 förut som drog 1,45 L/Milen för samma körning och då va det 70 hk mindre, “bara” bakhjulsdrift och smalare däck på den bilen, så för mig så e detta nästan en miljöbil i jämförelse 😛

joajan
              Deltagare

2004 STI med steg 1 ~340hk, kör mest i stadstrafik så snittet brukar hamna runt 1,4-1,5 liter/mil. Dock när jag körde hem från Stockholm (väldigt lugnt) lyckades jag komma ner till 0,85 🙂

LinkanGBG
                Deltagare

Min wrx wagon 05 kom ja väl 35 mil på en tank så blir väl runt 1,4 1,5 l milen, var mestadels kortare turer annars kom man ju längre, va 316 hk i motorn på den

Nu kör ja bmw 550 v8 med 367hk 490nm den drar 1,2-1,3 hittils!

underbara bilar båda två men ack så olika!

karlberg
                  Deltagare

Min type r v6 fick jag tanka 4 ggr från sthlm till Göteborg, med förra setupen på E85 självklart, ganska tung fot med (höll 140-160 mestadels av vägen)

Numera behöver jag tanka den varannan dag ungefär 🙂

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.