SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hur lindar jag en twinneck downpipe?

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Risto: Passa dig så jag inte tar en tur till östkusten och lindar in din downpipe med mina gula gummihandskar! }(

Nu tycker jag att det ser rätt bra ut faktiskt, vad sägs om detta?

http://www.shellkonto.nu/alien/temp/downpipe3_1.jpg

http://www.shellkonto.nu/alien/temp/downpipe3_2.jpg

http://www.shellkonto.nu/alien/temp/downpipe3_3.jpg

Undersidan ser riktigt bra ut, ovansidan buktar in lite vid tomrummet mellan rören. Snälla säg att det är bra! 🙂

Niklas
      Deltagare

Föresten, nu när jag fått skills på detta så lindar jag andras downpipes också! 100kr tar jag per downpipe! 😀 😛 😉

Perra
        Deltagare

Om jag har förstått det hela rätt så har du lindat DP:n 3 ggr nu? 😀 😀 😉 :p

Här har du ett exempel på hur det kan se ut:
          http://home.btconnect.com/EVERETT-ASSOCI/DSCF1187.JPG

Om du inte har lindat grenröret så ska det enligt vissa betyda MER lag om du bara lindar DP:n. Läs själv tråden här:
          http://www.gtr.co.uk/forum/upload/showthread.php?s=&threadid=1446&perpage=15

Mvh Perra-som-kör-med-lindad-DP-på-Subban 😀

Subbarist
          Deltagare

>Föresten, nu när jag fått skills på detta så lindar jag
            >andras downpipes också! 100kr tar jag per downpipe! 😀 😛 😉
            Bara om du gör det i mitt badkar med Gummihandskar tjejen letar febrilt efter kameran och väntar på att du ska komma 😀 😀 😀

Niklas
            Deltagare

>Om jag har förstått det hela rätt så har du lindat DP:n 3 ggr
              >nu? 😀 😀 😉 :p
              >
              >Om du inte har lindat grenröret så ska det enligt vissa
              >betyda MER lag om du bara lindar DP:n.

Korrekt, tre gånger.

Är du säker på det där med laggen? Det kanske bara är nått för Skyliningarna? 😉

Finns väl några som kör med lindad downpipe i klubben men som inte har lindat grenrör? Håller ni med Perra eller har han druckit för mycket vinglögg?

Mange
              Deltagare

Alien, Lindar du du mitt grenrör till hondan då?

http://www.jdmcivic.com/shop/shop_image/product/MugenHeader.jpg

Mvh
                Magnus

Niklas
                Deltagare

Mange: Självklart, för dig gör jag anything! Fast du borde nog fundera på alu eller keram sprutning. 😉

Mange
                  Deltagare

Tycker det är mer hårdrock med lindat grenrör.

Jag tar med mig grejerna till japmeet så fixar du det =)

/Mange

OzO
                    Deltagare

>Håller ni med Perra eller har han druckit för mycket vinglögg?

Är väl allmänna gaslagen som har har druckit i så fall? :+

Ju högre temp desto högre tryck eftersom volymen är väl relativt konstant (iom stängt utrymme).

_______________________________________________________________________________
                      ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

Niklas
                      Deltagare

>Tycker det är mer hårdrock med lindat grenrör.
                        >
                        >Jag tar med mig grejerna till japmeet så fixar du det =)

Hahaha, visst! Det är ok. Så fixar vi det utan handskar som riktiga arbetare gör. Inte med skydd som fjollorna i Stockholm… 😉 😀 😛

Niklas
                        Deltagare

Slängde på två stycken slangklämmor modell stor på downpipen för att hålla bandaget på plats. Men jag vet fortfarande inte hur jag skall fästa det upptill där det är två rör. Kan man sätta fast en stooor slangklämma och dra åt den så den blir oval eller är de inte så ”töjbara”?
                          Skulle behöva göra den ”ovala approachen” precis vid toppen och en bit ner typ 10cm innan rören går ihop. Annars får det nog bli silvertejp för jag känner inte att jag får ståltråden tillräckligt spänd runt röret.

SecretAgentMan
                          Deltagare

Snälla Äljen, silvertejpa inte… 😮

Rostfri ståltråd, tvinna med hjälp av en mejsel så blir det spänt nog skall du se. 🙂

/J

Niklas
                            Deltagare

Ok, får åka och köpa grövre tråd då för jag tyckte den jag hade kändes i tunnaste laget.

Niklas
                              Deltagare

Jerry: Blev inte så dumt med ståltråden. Du kan det du kan och det kan du. 😉

PS: Provade att lossa skruvarna till värmeskölden också. Fick en skalle i handen när jag lossade de som sitter nere under turbon på höger sida. Alla andra var hyffsat snälla direkt så jag behövde inte använda ”bögsprayen” (5-56).
                                Låter downpipen ligga i lägenheten tills efter julfirandet. Vill inte stå stressad på GDS ikväll eller imorgon och känna att jag inte hinner få ihop det.

/A – själv är sämsta dräng!

Visar 14 inlägg - 16 till 29 (av 29 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.