SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Styling / Tillbehör / Bilvård Hur många av er kör med bortplockad luftsnorkel?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
  • Författare
    Assazel
    Deltagare

Kan va kul att veta, har hört många som snackat om det men inte riktigt fått klart för mig om folk verkligen kör utan den..

FRBxxx
      Deltagare

Jag gör det…..

OzO
        Deltagare

Japp!

_______________________________________________________________________________
          ::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssi#2 :::::

STI_Subba
          Deltagare

Gjorde det på min gamal GT, men inte med min ny STI. Vill inte ta chansen med att skada LMM:n för några få hästkrafter. Snorkeln var byggt speciellt för att skydda LMM:n. Och alla vet att LMM:n är mycket känsligt. Men när man kommer upp i ungefär 320 – 350 bhp, måste man tydligen byta mot en induktion kit. Helst en kall kit med någon skydd mot vatten.

Men snart måste jag byter till en kall induktion kit själv. Börjar hamna i den hästkrafts område.

/Kyle

nisse
            Deltagare

k&n 57i kit med borttagen snorkel(självklart)

Niklas
              Deltagare

Har inte hört talas om någon som kört sönder sin LMM pga borttagen snorkel. Inte fler än de som kör sönder sin LMM med snorkeln kvar varjefall. De som kör med konfilter däremot, då har vi några fall men det är inte direkt ofta det händer något sånt heller.

Subbarist
                Deltagare

Avsnorklat var det här 😀

ADDE.H
                  Deltagare

ja:D 😀

Imp
                    Deltagare

eftersom jag har nada aning om vad snorkeln är för något så svarar jag vet ej.. men antar att den e borta 🙂

badlynx
                      Deltagare

Naturligtvis är den bortryckt även av mig. Faktum är att jag har börjat plocka bort allt som sitter lite löst och inte har någon funktion.

MVH Jocke

jarmo
                        Deltagare

Jag med sedan 1 månad tillbax 🙂

//Jarmo

STI_Subba
                          Deltagare

Ja konfilter verker inte fungera så bra ihop med LMM:n. Och det finns CEL som lyser för folk. Men om man hitta rätt i avsnorkeldjungeln, då trivs LMM:n bra. Från vad jag har läst, ska man ser till att röret ska ha exact samma diameter som LMM:n inuti och vara så jämn och utan turbulens i luft flödet. Plus vara en kall version med någon box för att skydda den mot vatten.

/Kyle

Assazel
                            Deltagare

Alien: sti kanske menar på just STI modellen?

Badlynx: ja för tillverkarna brukar installera massa saker som inte har en funktion??

🙂

Niklas
                              Deltagare

>Alien: sti kanske menar på just STI modellen?

Tvivlar på att det är någon större skillnad på luftsnorkeln och LMMn vanlig och på STI. Kan ju vara känsligare eller också tåligare grejor i STIn.

Vad jag förstått är det bara att plocka av luftsnorkeln och vara glad, inte behöva göra några modifikationer alls för att kompensera att snorkeln är borta.

christopher
                                Deltagare

Avsnorklad….(är väl som att klippa navelsträngen på nyfödda- det måste göras för att gå vidare)
                                  /
                                  fraSSe

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 20 totalt)
                                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.