SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor Hur många kattar och var på WRX Sti (GDB) 2003?

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    GDB2003
    Deltagare

Hur många katalysatorer har min subba och var sitter de?

Vidare, kommer man igenom besiktning om man bara behåller någon av kattarna / byter till sportkatalysator?

Kommer byta avgassystem i sommar och vill köpa rätt grejjor för att dels öka prestandan, dels klara besiktning.

Tack!

TomK
      Deltagare

Det sitter 2st kattar.
        En i downpipe och en efter. Skaffar du ett system med race kat så se till att få den riktigt varm sen ska det inte vara några problem att besiktiga.
        Du kommer igenom med bara den i downpipen på originalsystemet.

GDB2003
        Deltagare

Det sitter 2st kattar.
          En i downpipe och en efter. Skaffar du ett system med race kat så se till att få den riktigt varm sen ska det inte vara några problem att besiktiga.
          Du kommer igenom med bara den i downpipen på originalsystemet.

Tack,
          Min tanke är att byta allt från turbon bakåt. Klarar jag mig med en race kat på downpipen och inget därefter eller är det att hoppas för mycket?

TomK
          Deltagare

Tack,
            Min tanke är att byta allt från turbon bakåt. Klarar jag mig med en race kat på downpipen och inget därefter eller är det att hoppas för mycket?

Det ska funka.
            Men som sagt se till att köra den riktigt riktigt varm innan dom ska mäta avgaserna på bilprovningen.

Joakimgabrielsson
            Deltagare

Jag kör med endast en 100 cell i dp. Gick igenom bes efter att jag tagit en med tvivel laglig tur runt kvarteret.

t1hero
              Deltagare

Jag kör med endast en 100 cell i dp. Gick igenom bes efter att jag tagit en med tvivel laglig tur runt kvarteret.

Även jag kör med 100cell i DP och den gick igenom (knappt) efter att besiktningsmannen kört en liten tur med väldigt mycket vänsterbroms.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.