› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hur montera pysventil/Daws Device..?
- Detta ämne har 39 svar, 4,465 deltagare, och uppdaterades senast för 16 år sedan av
edbe.
-
FörfattareInlägg
-
26 september, 2005 kl. 20:13 #56567
Building Micke
DeltagareMärkte det jag också… Fan ibland drar den iväg men sedan så går trycket ner… Blir såna där toppar. Farligt… Man kan inte alls ratta in det man vill ha utan man får styra med foten istället…:)
Blir nog en dawes för mig också, men man har ju testat om dom funkar ,men det gjorde det ju inte, man kan inte lyssna jämt på alla på forumet utan man måste se det med egna ögon också ibland:)
Kan man beställa från den sidan som ni har länkat till förut?? Fanns flera såg jag… vilken? Basig, hybrid?
Kopplar man in den på samma sätt eller???
27 september, 2005 kl. 23:04 #56565backfeed
Deltagare1. Köp hybriden.
2. Läs mini-instruktionen jag skrev längre upp i den här tråden eller sök här i forumet. Hint: det är skitlätt. :+
28 september, 2005 kl. 09:20 #56568Building Micke
DeltagareJo men sen skriver du att man måste plugga igen til wastegatesoloniden. Kan ju inte behövas på legacyn. För det är väl samma sätt att koppla in som en pysventil?
Är det säkert att betälla där ifrån? Pris på allt??
28 september, 2005 kl. 09:23 #56557SecretAgentMan
DeltagareRTFM 😉
Dawesen ersätter helt solenoider och t-kors, anledningen till att plugga slangar är att returen från solenoiden går tillbaka in i insuget, efter luftmassemätaren (är inte hundra på hur det ser ut på en legacy, men så är det på imprezorna).
Mao – en liiiten läcka där det tar sig in ofiltrerad, och icke uppmätt luft.
/J
28 september, 2005 kl. 13:21 #56569Building Micke
DeltagareMen om du sätter en pysventil på imprezan. I så fall måste du väl plugga då också.
Tänkte köpa hybriden men det finns ju två att välja på en för 43 dollar och en för 55 dollar med deluxe installtion kit. Vad är det??
Nåt man behöver…?
Är det säkert att beställa där ifrån?? Hur mycket i frakt o.s.v
28 september, 2005 kl. 14:07 #56576imprezapinge
DeltagareÄr det säkert att beställa där ifrån?? Hur mycket i frakt o.s.v
Hej!
jag köpte min från http://www.dawesdevices.com/
inga problem bara en dryg veckas leverans och ingen tull..
under 400kronor är det ju ingen tull!
finge jag betala knappt 400kronor!.alltså säkert köp är det ! 🙂
genom PAYPAL! :9
Jerry fixade min installation !
😀
28 september, 2005 kl. 20:02 #56583Nordquist
DeltagareJa monterade min Dawes för en vecka sedan..men det tog nästan två veckor få den.
men nu efter några dagars körning så kan jag bara ge en stor tumme upp för denna pryl. http://www.nordquist.nu/impreza/dawes
29 september, 2005 kl. 08:22 #56570Building Micke
DeltagareSå nu var en dawes beställd. Är nyfiken av hur denna lilla pryl funkar..:)
29 september, 2005 kl. 09:01 #56559OzO
DeltagareSå nu var en dawes beställd. Är nyfiken av hur denna lilla pryl funkar..:)
Ujujuj vad massor det finns att läsa på: http://www.dawesdevices.com/boost.html (om man inte räds utrikiska) 🙂
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::30 september, 2005 kl. 08:24 #56579gotte51
DeltagareÄnteligen någon som kan lägga upp en bild!!! http://www.nordquist.nu/impreza/dawes Tackar Nordquist för denna bild
🙂 🙂 🙂4 oktober, 2005 kl. 18:43 #56571Building Micke
DeltagareFick min dawes idag. Baställde den i fredags och fick den idag tisdag, så jäkligt bra leverans tid må jag säga:) Så nu är det bara till att sätta dit den.
4 oktober, 2005 kl. 18:45 #56572Building Micke
DeltagareSka inte en pip på dawes`n vara utan slang??
4 oktober, 2005 kl. 19:03 #56558SecretAgentMan
Deltagare…att något så simpelt kan bli så svårt – nej, det skall vara slangar på båda ändarna.
Dawesen ersätter HELT allt annat, en slang mellan nippeln på turbons utlopp – dawes – en slang till nippeln på wastegateklockan.
Sök på manual och dawes här så ramlar du säkert över mitt gamla worddokument jag knåpade ihop, det har lite tips för justeringen…
Inga mer frågor nu, rtfm och lite funderande först, gärna lite testande med. 😀
/J
4 oktober, 2005 kl. 21:28 #56573Building Micke
Deltagaremm visst är det underligt:) nä men jag köpte den där deluxe versionen:)
Och då var det med t-kors och slang. vad man nu ska med detta till om man nu kan bara sätta dit den…
Så det är bara att sätta den på slangen man satt t-korset till pysventilen förut…
9 oktober, 2005 kl. 20:43 #56577imprezapinge
Deltagareinget T-kors skall va,
gör som Jerry sa i föregående bara Två vakumslangar behövs…
3mm vacumslang bara …***Kombi Lover!!!!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.