• Detta ämne har 5 svar, 1,809 deltagare, och uppdaterades senast för 12 år sedan av Jerry.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Jerry
    Deltagare

Hej Alla.
      Jag har köpt en 06 Impreza sedan åt min fru, efter att hon kvaddat sin Legacy. Bilen saknade vinge vilket hon krävde:p så jag har köpt en begagnad. Se länk. Men hur monterar man den utan mall? Hoppas att någon kan tipsa om något mått eller vad man ska tänka på.

http://iloapp.m-aronsson.se/data/_gallery//public/15/1300022796_resized.jpg

Hälsningar
      Jerry

TomK
      Deltagare

Du har PM

Jerry
        Deltagare

Om någon bara kunde ge ett mått så jag kan borra hålen, så borde det fixa sig.

Nikke McRae
          Deltagare

Har aldrig monterat nån vinge, men jag hade nog tejpat bakluckan med maskeringstejp och sedan placerat vingen där den ska vara. Sedan ritat av konturerna av fästena. Mät sedan på vingen var hålen sitter och ritat in det på tejpen.
            Går även att lägga på något fett eller nått runt hålen på vingen, och sedan sätta vingen där den ska vara (där du ritat). Då blir det fett där hålen ska vara på bakluckan.

Borra, bulta, klart! 🙂

Någon annan kanske har något smartare?

TomK
            Deltagare

Kan vara bra att borra på maskerings tapen så jazzar inte borren iväg på lacken.

Jerry
              Deltagare

Tack för tipsen. Men det jag verkligen behöver är någon form av mått för att få hålen på rätt. Alternativt ett mått från kanten på luckan till vingen. Bara så jag får placeringen rätt.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.