SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hur mycket öl i en impreza? Lastfrågor

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Igge
    Deltagare

Hej alla glada!

Har planer på att ta imprezan till nurburgring i sommar och då måste man ju köpa hem öl så klart. Då är det lite plats och viktfunderingar som uppstår.

Tjänstevikten är 1530 kg på bilen.
      Det är väl inkl förare och soppa? Full tank eller? Hur mycket beräknas då föraren väga?

Sedan vad väger en platta öl?

Är det någon som testat hur många plattor som ryms i en blobeye?

Om bilen är maxlastad, vad bör jag köra för däcktryck då?
      Transportkörning, 18*8 fälgar med 225/35-18 däck

Bara lite onödiga funderingar, kommer säkert fler 😀

Simon.x
      Deltagare

Vilken fråga 😀

Ska du takbox me + släp ASG 😀

Nu vet jag inte hur mycket öl du får ta in i landet utan att betala tull för detta. Ta reda på Detta 😉

Däck tryck så får du nog gå på max last i bilens spec ev + lite till 😀

Lycka till

//Simon

Igge
        Deltagare

Vilken fråga 😀

Ska du takbox me + släp ASG 😀

Nu vet jag inte hur mycket öl du får ta in i landet utan att betala tull för detta. Ta reda på Detta 😉

Däck tryck så får du nog gå på max last i bilens spec ev + lite till 😀

Lycka till

//Simon

Man måste ju få bjuda på udda frågor ibland 🙂

Takbox, släp och nurburgring rimmar illa 😀

”10 liter spritdrycker
          90 liter vin
          110 liter öl”

Står det på tullverket. Det kommer antagligen bli 2 pers i bilen så får man ta dubbla då?

harlekin
          Deltagare

ja?

210 kg per person… d—0.o—b

Glöm inte att ta en bild…

kamikaze
            Deltagare

Ja tjänstevikten är fulltankad bil + förare
              Ett flak öl (24 burkar) väger ca 8.5 kg, men glöm inte att räkna med vikt på passageraren och sedan borde du väl ha med dig en uppsättning däck och lite annat mått o gott om du ska till Ringen.

Själv brukar jag och brorsan åka ner och handla med jämna mellanrum och då ser man folk som skrapar i underredet när dom ska av färjan men tullen släpper igenom ändå, så att så länge det ser bra ut och bilen inte knäar allt för mycket så ska det nog inte vara några problem, du får la ställa coilsen på max :D:D

Igge
              Deltagare

Ja tjänstevikten är fulltankad bil + förare
                Ett flak öl (24 burkar) väger ca 8.5 kg, men glöm inte att räkna med vikt på passageraren och sedan borde du väl ha med dig en uppsättning däck och lite annat mått o gott om du ska till Ringen.

Själv brukar jag och brorsan åka ner och handla med jämna mellanrum och då ser man folk som skrapar i underredet när dom ska av färjan men tullen släpper igenom ändå, så att så länge det ser bra ut och bilen inte knäar allt för mycket så ska det nog inte vara några problem, du får la ställa coilsen på max :D:D

Räknar med 20kg packning per person, passageraren får väga 80 kg, sedan har jag 10kg krimskrams (bogserlina, kompressor etc)
                Då blir det 110 kg öl per person kvar då 🙂

Ska mest köra med hyrbil tänkte jag, så några extra däck lär inte behövas 🙂

Har tyvärr inga coils utan det är original fjädring 😛

Igge
                Deltagare

Dels är jag rädd om den. Sen tror jag helt enkelt det är roligare att köra en bil som är försäkrad, utrustad med riktig fjädring, R-däck, bur och riktiga säten är roligare. Även om det i detta fallet tyvärr blir en Suzuki swift 😛

t1hero
                  Deltagare

_Jag_ hade inte kört bil med okänd väghållning på ringen om jag haft välkänd väghållning att välja på.

abacus
                    Deltagare

Skulle nog hålla med där att sätta sig i en okänd bils egenskaper och köra ringen kan väl aldrig sluta bra vare sig det är en swift eller en Lamborghini, troligen lider man inte så mycket i en Lamborghini när det skiter sig. I swiften så får man någon räkna med en lååång rehab . Sen undrar jag vad uthyrings firman säger att man har kvadrat bilen på en bana…

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

TomK
                      Deltagare

Man ska inte underskatta Rent4ring swiften! 😀

Skulle hellre köra en bil som är byggd för ringen dvs Swiften än en vanlig bil.

abacus
                        Deltagare

Sätter ju saken i ett annat perspektiv men jag hade Heller kört min wrx och fått ytterligare ett minne med bilen. Hade inte tokkört utan njutit av ringen

Skippa swiften ta BRZ istället….

Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk

Igge
                          Deltagare

Som sagt är det en ringen-anpassad swift vi pratar om 🙂
                            Ska köra med den för att hitta runt banan. Men jag säger ju inte att jag inte ska köra imprezan
                            Jag vet bara av erfarenhet att imprezan inte är gjord för snabba banor (mantorp) utan mer för det knixigare, nu säger dom ju iofs att ringen inte går att jämföra med någon annan bana
                            Med det i åtanke misstänker jag tyvärr att hyrbilen är roligare 😛

Så vi får se hur det landar när jag är där. Men jag kommer åtminstone börja med Swiften 🙂

Kan tyvärr inte hyra BRZan då jag är för ung för det

Igge
                            Deltagare

Fortsätter ringensnacket i en annan tråd
                              http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?p=673581

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.