SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hur mycket olja går det in i GT -97 kombi ?

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    abacus
    Deltagare

Jag som topicen säger hur mycket olja ska man ha i ? är det 4.5 l eller5.5 liter ?
      Och Vad är faran för att ha ”lite för mycket olja i tråget ?

Tricky
      Deltagare

de som kan hända om du har för mycket olja är att veven kan gå i oljan, vilketg inte är bra.

abacus
        Deltagare

jo jag har för mig att en del packingar kan blåsa ut med för högt olje tryck, men jag undrar fortfarande hur mycket olja en GT 2.0 ska ha, någon som vet den precisa mängden eller ?
          Bilen är en GT -97 2.0l 211 hp

tendency
          Deltagare

4,5l 🙂

Mumin
            Deltagare

4,3 Liter starta och kolla på stickan.. är det för lågt kan det bli 4.5 som tendency säger.
              Jag har dock alltid haft i 4.3 i min.

Eric Strom
              Deltagare

hej,

tänkte låna tråden lite, viken olja kör ni med och vad betalar ni för den? det är nämligen dax för mitt första byte nu och sitter och kollar runt lite…

/eric

Sternborn
                Deltagare

hej,

tänkte låna tråden lite, viken olja kör ni med och vad betalar ni för den? det är nämligen dax för mitt första byte nu och sitter och kollar runt lite…

/eric

Jag kör med Mobil 5w-50 sommartid och nu har jag Mobil 5w-40 i

Jag pröjsade 455 kr för 4L 5w-50 och 291 kr för 4L 5w-40

jeppe
                  Deltagare

Castrol Edge Sport 10w60 är en riktigt bra olja jag kan fixa till bra pris
                    pm:a om det är intressant

Niklas
                    Deltagare

4L + fullt oljefilter var regeln som alla körde efter förr, varjefall när det gällde GTn. Då hamnar nivån mitt mellan hålen på oljestickan.

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.