SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Motor hur mycket olja i motorn ??

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    persalls
    Deltagare

Hej!

Lite akut, hur mycket är rätt oljemängd i en ej20(type-r 97a) vid filterbyte ???? Har ingen manual och stickan är ju lite mystisk….

Tacksam för snabbt svar… lagar mat så länge 🙂

/Mvh Per

Mumin
      Deltagare

börja med 4 liter kolla på stickan. 4,3 i GT’s osv.

persalls
        Deltagare

Hej!

Ja, jag gjorde så och det är ju inte så svårt att testa, ville bara veta vilka värde det skall vara men nära 4,5 har jag nu så nu får den gå lite först. Tack!

/Mvh Per

Mats
          Deltagare

4,5 brukar jag ha i ungefär.

Mats
            Type R ’99

roadtip85
            Keymaster

Tror jag brukar få i lite drygt 4.5 liter i min 99:a Type R.

OzO
              Deltagare

GT: Fyll först oljefiltret fullt med olja, häll sedan 4 liter i motorn 🙂 Kolla sedan stickan på sedvanligt sätt…

/G
                _____
                ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::
                [font color=red]“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

persalls
                Deltagare

Hej!

Tack för era svar ! 4,5 är väldigt nära sanningen som det verkar men det beror ju lite på vilket filter man använder. Jag var mest ute efter att slippa slå på för mycket och tycker faktiskt att 4,5 liter känns lite i sammanhanget men den är väl bra byggd :-), kanske skall byta lite oftare istället.

/Mvh Per

OzO
                  Deltagare

Hej!Tack för era svar ! 4,5 är väldigt nära sanningen som det verkar men det beror ju lite på vilket filter man använder.

Sant. Kom faktiskt på att de nyare filtrena man får idag är lite mindre än de från förr…

/G
                    _____
                    ::::: | ~SSI#2-{19oOo99}-One-Owner-Only~ | :::::
                    [font color=red]“A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.