Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Larsa-9
    Deltagare

Jag har uppdaterat min Legacy Turbo -92 med VOS chip och ett TD05 aggregat och nu trycker den så mycket som 1,5 bar. Det känns ju trevligt i ryggen när jag drar på men jag är lite orolig för att det kan vara lite för mycket laddtryck för att jag ska känna mig “safe” mot ett för tidigt motorras.

Någon som har en uppfattning i ämnet så tar jag gärna emot synpunkter och förslag på hur jag gör för att dra ner trycket lite.

Vad är det som ger sig vid för mycket mos i en i övrigt std motor?

Mvh

Larsa

Timzzon
      Deltagare

Största frågan är hur du lyckas ladda så mycket, spärren ligger på 1,2 bar med VOS. jag skulle inte gå över 1 bar med den turbon och standardspridare (380cc).
        Det första som ger sig borde vara kolvarna, sen kommer nog inte stakarna långt efter.

Larsa-9
        Deltagare

Största frågan är hur du lyckas ladda så mycket, spärren ligger på 1,2 bar med VOS. jag skulle inte gå över 1 bar med den turbon och standardspridare (380cc).
          Det första som ger sig borde vara kolvarna, sen kommer nog inte stakarna långt efter.

När jag beställde chipet så frågade Adrian vilken snurra jag hade och det var var original IHI aggregat men efter det bytte jag till TD05 då originalet gav upp. Kollade med Adrian och det var turbobytet som gett extremt laddtryck. Underbart är kort om jag fortsätter köra utan att sänka trycket…

kullman
          Deltagare

Jag kör med vos-chip och en sån här http://3barracing.com/product_6.htm och laddar precis under 1,2 bar. Har funkat utan problem genom två vintrar.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.