Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #29334
    Larsa-9
    Deltagare

      Jag har uppdaterat min Legacy Turbo -92 med VOS chip och ett TD05 aggregat och nu trycker den så mycket som 1,5 bar. Det känns ju trevligt i ryggen när jag drar på men jag är lite orolig för att det kan vara lite för mycket laddtryck för att jag ska känna mig “safe” mot ett för tidigt motorras.

      Någon som har en uppfattning i ämnet så tar jag gärna emot synpunkter och förslag på hur jag gör för att dra ner trycket lite.

      Vad är det som ger sig vid för mycket mos i en i övrigt std motor?

      Mvh

      Larsa

      #249003
      Timzzon
      Deltagare

        Största frågan är hur du lyckas ladda så mycket, spärren ligger på 1,2 bar med VOS. jag skulle inte gå över 1 bar med den turbon och standardspridare (380cc).
        Det första som ger sig borde vara kolvarna, sen kommer nog inte stakarna långt efter.

        #249005
        Larsa-9
        Deltagare

          Största frågan är hur du lyckas ladda så mycket, spärren ligger på 1,2 bar med VOS. jag skulle inte gå över 1 bar med den turbon och standardspridare (380cc).
          Det första som ger sig borde vara kolvarna, sen kommer nog inte stakarna långt efter.

          När jag beställde chipet så frågade Adrian vilken snurra jag hade och det var var original IHI aggregat men efter det bytte jag till TD05 då originalet gav upp. Kollade med Adrian och det var turbobytet som gett extremt laddtryck. Underbart är kort om jag fortsätter köra utan att sänka trycket…

          #249004
          kullman
          Deltagare

            Jag kör med vos-chip och en sån här http://3barracing.com/product_6.htm och laddar precis under 1,2 bar. Har funkat utan problem genom två vintrar.

          Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.