› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Motor › Hur pålitlig är drivaxlarna och fyrhjulsdriften?
- Detta ämne har 17 svar, 1,478 deltagare, och uppdaterades senast för 18 år, 9 månader sedan av
simo.
-
FörfattareInlägg
-
12 november, 2006 kl. 17:12 #3534
SubbaPower
DeltagareUndrar hur mkt påfrestningar drivaxlarna och fyrhjulsdriften klarar av på Impreza GT -00? Tär det mkt om man gör lite donuts då och då?! och är det någon som vet ett milt sätt att göra donuts med fyrhjulsdrift?
Sen en fråga till. Tänkte köpa en Hybrid dumpventil från GFB (streetside.se), någon som kör med en sån och kanske kan säga om den funkar utmärkt? Tacksam för hjälp.
12 november, 2006 kl. 17:29 #59509FeA
DeltagareDonuts på torr asfalt är nog det värsta man kan göra mot en GT, om man mot förmodan skulle lyckas. Mellandiffen, som är en viskodiff, lär bli slut ganska omgående.
Nä, köp dej någon billigare första bil och misshandla. Sen kan du köpa en Impreza när du lärt dej köra
🙂
12 november, 2006 kl. 18:00 #59512SPiKE
DeltagareDäremot donuts på en snöbelagd asfaltsparkering går alldeles utmärkt. Fullt rattutslag o´ gas´ ba´ 🙂
12 november, 2006 kl. 18:25 #59505Manor
DeltagareUndrar hur mkt påfrestningar drivaxlarna och fyrhjulsdriften klarar av på Impreza GT -00? Tär det mkt om man gör lite donuts då och då?! och är det någon som vet ett milt sätt att göra donuts med fyrhjulsdrift?Sen en fråga till. Tänkte köpa en Hybrid dumpventil från GFB (streetside.se), någon som kör med en sån och kanske kan säga om den funkar utmärkt? Tacksam för hjälp.
Suck :-(.
12 november, 2006 kl. 19:06 #59514IMPREZA FOREVER
DeltagareFullt rattutslag o´ gas´ ba
Och se på när det sprutar kulor ur knutarna
😉____________________________
BROOOOOOOOOOMTCHH
GT-0013 november, 2006 kl. 08:41 #59502simo
DeltagareVa fan x(
Snälla gör alla oss som gillar Imprezan en tjänst o sälj bilen på en gång!
/U
13 november, 2006 kl. 16:38 #59515SubbaPower
DeltagareOjdå. Hård kritik här visst haha. Har sett filmer på subarus som gjort donuts på torr asfalt osv, därfr undrade jag hur mkt drivaxlen tål mm. Jag behandlar min bil mkt väl och körningen klagar ingen på 😛 Men med tanke på att den har gener från rally wrc så tycker man att den borde klara hårda påfrestningar men antagligen så kör många här som kärringar med sin bil eller? En sportbil är till för att användas, på rätt sätt 😉
13 november, 2006 kl. 16:38 #59511Tpalm
DeltagareKul att det är ngn mer som gillar att använda bilen och inte bara putsa på den !
Ut å kör .. finns alltid värre saker att sätta dit 😉
13 november, 2006 kl. 16:46 #59513Sasse
DeltagareJo, men att göra donuts på en parkering är inte ”rätt sätt”. Snarare dumheter. Sätt på riktiga däck och kör bana/isåka, det är rätt sätt, och garanterat roligare.
13 november, 2006 kl. 17:52 #59508MickeM
DeltagareDonuts med en 4wd ser bara löjligt ut när bilen står med ena tassen
på samma ställe. Så det är inte värt skadorna det åsamkar. Roligare
se något bakhjulsdrivet göra donuts. Då ryker det oftast mer också.Håller med en föregående talare, kör på is om du kan. Det är hur
kul som helst. 🙂PS. Alla bilar går att köra slut på om man vill eller inte kan… .DS
13 november, 2006 kl. 18:02 #59510FeA
DeltagareOjdå. Hård kritik här visst haha. Har sett filmer på subarus som gjort donuts på torr asfalt osv, därfr undrade jag hur mkt drivaxlen tål mm. Jag behandlar min bil mkt väl och körningen klagar ingen på 😛 Men med tanke på att den har gener från rally wrc så tycker man att den borde klara hårda påfrestningar men antagligen så kör många här som kärringar med sin bil eller? En sportbil är till för att användas, på rätt sätt 😉
Men det var en GT-00 du frågade om, den lär du inte lyckas snurra med.
Drivaxlarna är inte det första du kör sönder på en GT, det är snarare låda, koppling och mellandiff.Om det är donuts du är ute efter så kan du glömma GT’n, kolla istället på en äldre STI Type-R eller RA med ställbar mellandiff. Nackdelen(?) är då att du lär sitta på höger sida.
Att den har GENER i WRC har du alldeles rätt i, men du lär förstå själv att det inte går att jämföra en GT med en WRC-kokare.
Kör som kärringar..? Du är välkommen till en konbana eller bana så får vi väl se
}(
Men som sagt, det handlar om att köra ”RÄTT” 🙂13 november, 2006 kl. 18:27 #59503simo
Kritiken får du för de att du misshandlar bilen o ingen annat.
Kör man som en kärring bara för att man inte gör degnötter?
Dyk upp på ngn konbana, bana lr is, så får vi se vem som kör som en kärring 🙂
/U – ser inga likheter med en wrcpulka
13 november, 2006 kl. 19:03 #59501Blocken
DeltagareU – ser inga likheter med en wrcpulka
Jooo kom igen nu… Emblemet i grillen, strålkastarna och färgkoden på lacken är väl i alla fall tre grejer som påminner mycket om WRC-pulkorna? 😉
/AB – gör gôrgärna wingar med Thai-Perr
15 november, 2006 kl. 16:55 #59516SubbaPower
DeltagareSå för att sammanfatta. Drivlinan håller inte för donuts. Får man fråga hur det är på strippen, någon som kör ofta? Bästa varvtalet att starta med?
Antar att det kommer konbane körning till våren 🙂
15 november, 2006 kl. 17:11 #59506Grusdraparn
DeltagareAntar att det kommer konbane körning till våren 🙂
Konbanekörning, förarträning, banträffar, you name it!
Men missa för all del inte isträffarna :7 Uppskattat ställe att lära sig hantera bilen på, inte minst bland folk som gillar att åka brett, göra degringar osv.
/K – var nere och klappade om isdäcken nyss…
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.