SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Hur sänka HKS hipermax III coilovers?

• Detta ämne har 5 svar, 1,188 deltagare, och uppdaterades senast för 13 år sedan av Christian S.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Fricke.w
    Deltagare

Nu börjar jag ledsna ur :(, skulle ge mig på att få till ett fint semi flush stuck på bilen i dag, men de ville sig inte, jag lossade lås ringen längst ner, sen skruvade jag ner benet i foten som bultar mot hubben, när jag då för att kolla att jag gjorde rätt, mätte jag mellan skärm kant och centrum bullten som håller jul lagret i hubben och mycket riktigt klättrade hubben upp cirka 20mm mot skärm kant, men ni ska inte tro att bilen vart nå lägre, när jag sen sänkte ner bilen för att kolla? så vad är felet, eller ramlar den ner om man tar sig en test runda tro?
      Någon som vet vart man kan se en utförlig manual, så jag kan bekräfta för mig själv att jag inte är helt dum i huvudet 😀

TomK
      Deltagare

Sänkte du ner båda sidorna?

Fricke.w
        Deltagare

Om du menar höger och vänster sida så ja 😀
          Tog även å spände på fjädrarna, då de annars ahde varit omöjligt att skruva ner dämparen till önskvär nivå?
          Men enligt HKS ska man ju kunna sänka utan att ändra inspäningen av fjädern, hur ska de kunna vara möjligt tänker då jag?
          Även om man tittar på bilder på hipermax 3 så vissar pil att de är ringen högst upp mot fjädern som är ride higt adjuster?

TomK
          Deltagare

Ser dina ut så här?

Då ska man lossa nedre ringen och skruva ner benet i själva hubb fästet. Samma som på mina BC.

Fricke.w
            Deltagare

Ja de stämmer bra de, ja men då är man ju inte helt tappad bakom en vagn i alla fall 😀 men varför kommer inte bil patrasket ner då för?
              Måste undersöka detta närmare i morgon.

Christian S
              Deltagare

Då ska man lossa nedre ringen och skruva ner benet i själva hubb fästet. Samma som på mina BC.

det är så det brukar fungera på coilovers och då ska man inte skruva någonting på ringarna som är vid fjädern då man bara ändrar förspänningen med dom utan man ska gör precis som du skriver nämligen lossa den ringen som är längst ner dvs den som är nere vid den delen som skrivas fast i hubben och sen skruva ner själva benet i den.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.