› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Väghållning › Hur ska toppmonteringar på coilovers monteras?
- Detta ämne har 20 svar, 2,703 deltagare, och uppdaterades senast för 15 år, 3 månader sedan av
roadtip85.
-
FörfattareInlägg
-
25 april, 2010 kl. 22:13 #201003
Sternborn
DeltagareDå har även senare årsmodeller den annorlunda vridningen av bultdelningen 🙂
Alltså handlar det nog bara om hur hålen sitter i fjäderbenstornet,
såvida du inte har camberplattor där du kan vrida toppmonteringen i förhållande till justerspåren 🙂Alltså, på vissa bilar hamnar de på snedden ” automatiskt”
Mina satt först så att dom skulle hamnat på snedden men jag tyckte det kändes fel så jag böt plats på toppmonteringarna mellan hö och vä fjäderben och då hamna dom rakt 🙂
25 april, 2010 kl. 22:59 #200995specialized
DeltagareSkiljer ingenting på karosserna, förutom 2 dörrar mindre och felstyrd.. Alla infästningar och mått etc är exakt likadana på alla classic Imprezor. (förutom 22B kanske, är väll bla sömsvetsad)
Skulle bli för dyrt att tillverka olika vettö.. 😉
Ja att vrida bultdelningen några grader skulle ju bli ruskigt dyrt 😉
Du har dock helt rätt,
kollade lite bilder precis 🙂
26 april, 2010 kl. 21:12 #201004Sternborn
DeltagareRättade till vinkeln på toppmonteringarna idag, tog ju knappt 10 min 😀
så nu är bilen redo för hjulinställningen imorn 🙂26 april, 2010 kl. 22:32 #200996specialized
DeltagareSnabbt jobbat för att riva benen och byta plats på toppmonteringarna 🙂
I lördags så bytte jag skivor & belägg runt om, renoverade bakoken, bytte bromsvätska, rev och bytte fjädrar i D2-benen fram och bak och monterade tillbaka dem 🙂
Detta tog ca 8 timmar, dock utan något längre lunchuppehållVad blir det för vinklar då ? 🙂
26 april, 2010 kl. 23:10 #201005Sternborn
DeltagareSnabbt jobbat för att riva benen och byta plats på toppmonteringarna 🙂
I lördags så bytte jag skivor & belägg runt om, renoverade bakoken, bytte bromsvätska, rev och bytte fjädrar i D2-benen fram och bak och monterade tillbaka dem 🙂
Detta tog ca 8 timmar, dock utan något längre lunchuppehållVad blir det för vinklar då ? 🙂
behövde inte riva isär då hade det tagit tid 😛 släppte bara på alla skruvar i toppmonteringarna och hissa upp bilen då åkte fjäderbenen ner en bit så man kunde ta bort toppmonteringarna och flytta dom sen när allt var på rätt plats var det bara att hissa ner bilen igen och se till att dom tre skruvarna på vardera sida kom upp ur hålen i fjädertornen sen var det bara att dra åt allt igen 😀
blir nog standardvinklar till att börja med så slipper jag byta däck på en gång 😛 kumhodäcken jag köpte nya för nån månad sen har redan fått tendens till slitage på insidan pga för mkt camber 😛 det får bli värre vinklar när jag har bättre däck (R-däck)
28 april, 2010 kl. 22:39 #200990roadtip85
KeymasterJag funderade på samma sak när jag monterade mina D2 coilovers, så jag hörde med Street Performance där jag köpte dom, och dom sa att dom skulle sitta ”rakt”.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.