Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Niklas
    Deltagare

Tog bort mätarhuset på a-stolpen som varit fäst med silikon. Nu skall det upp igen men först måste man ta bort det gamla silikonfogen. Vad använder man enklast för att göra detta? Hittat ett gäng olika tips och vill veta om någon gjort något liknande och hur du gick till väga då?

Skära bort det mesta med kniv och sen på med något “icke drickbart”? 🙂

.zip
      Deltagare

Silicon är riktigt svårt att få bort (har lärt mig det från jobbet)
        Men som du säger, börja karva med ett rakblad så mkt som möjligt. Sedan om t-röd eller liknande hjälper vette tusan. Det beror på vilket slags silicon som användes. Det ska finnas ett super medel som lackerare använder, men vart man får tag på detta vet jag inte.

Edit: Om det är så att hållaren ska upp igen så har jag något bättre att fästa med. PM:a om jag ska skicka lite på posten 🙂

//.zip

MariaimprezaGT
        Deltagare

http://www.lahega.se/showproduct.asp?id=70

borde funka

Maria

Audi is teh ####!!

Niklas
          Deltagare

Maria: “Borde” som i “det funkade för mig” eller “vem vet, ingen som provat men det kan ju gå”?

Provar att skära bort så mycket så möjligt och sen t-röd för att avlägsna det sista. Funkar inte det får man köpa något miljöovänligt.

Desen
            Deltagare

Äljen – Du ska nog vara försiktig med för starka medel på plasten.
              Det kan att göra plasten matt och missfärgad.

/Andreas, Skåne, Kristianstad

http://www.hildinggren.se/Bilder/BlockDesenSatanliten.JPG
              300 st posters av Block 1250kr
              1st porrfilm 199kr
              2st öl 28kr
              Att anvnjuta allt detta i sängen med satan PRICELESS!

MariaimprezaGT
              Deltagare

Maria: “Borde” som i “det funkade för mig” eller “vem vet, ingen som provat men det kan ju gå”?Provar att skära bort så mycket så möjligt och sen t-röd för att avlägsna det sista. Funkar inte det får man köpa något miljöovänligt.

som i att de är det starkaste lahega har å jag har blivit varnad för att använda de på hobbylackade ytor osv.. tar bort gummi å sånt. Har en sån flaska hemma, men har inte provat den än. Å har inte silikon att prova på. Dessutom är det högst omiljövänligt.

Maria

Audi is teh ####!!

.zip
                Deltagare

Silikon är en lackerares värsta mardrömm. Prata med någon som har det yrket så får du nog ett bra och riktigt svar.

//.zip

Niklas
                  Deltagare

Ikväll blev det då äntligen av att man hade tid att gå ut i garaget efter att resten av familjen somnat. Först skära bort vad man kunde med en kniv och sedan t-sprit på resten och det försvann förvånansvärt enkelt. Nu vet jag inte om där var någon “hemsk hinna” kvar men det är ju på insidan av mätarhuset så jag bryr mig inte. Däremot hittade jag inte tuben med Bostic silikon, den har väl blivit kastad i någon av bohags-flytterna så jag valde istället att skruva fast mätarhuset. Genom att använda svarta skruv så blev det faktiskt ganska osynligt måste jag säga och betydligt enklare att få ner och upp igen den dagen man måste in och pilla där igen.

Tack för tipsen. T-sprit från närmaste bensinmack löser Bostic silikon(-rester) ganska lätt.

storfiskarn
                    Deltagare

brukar göra rent silikon fogar med t-röd på jobbet,det händer inget med dom? var det verkligen silikon??

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.