SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Allmänt Hur vet jag vilken modell jag har? Sti gc8

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    AerzieG
    Deltagare

Tjenare alla på forumet, har för cirka 2 månader sedan införskaffat mig en Subaru impreza sti gc8 -96. jag lär säga att det är det roligaste jag har haft, men jag har sjukt svårt att veta vilken modell det är? d
      en är ju importerad så finns inget i regbeviset som bevisar att det är en STI alla stag och mätartavlor med mera som det står sti på kan mycket väl vara eftermonterat. vad skiljer dem olika modellerna åt?

Vilken hemsida ska man vända sig till för att beställa grejjor till dem? både prestanda och reservdelar. är sugen på nytt grenrör annat lulllull.

Tacksam för svar!

Turbovin
      Deltagare

Kolla på plåten under huven med chassinr m.m. vilken modellkod du har och leta upp den i listan här http://www.subaru-impreza.org/forum/technical-general/18185-impreza-applied-model-engine-codes.html

AerzieG
        Deltagare

Kolla på plåten under huven med chassinr m.m. vilken modellkod du har och leta upp den i listan här http://www.subaru-impreza.org/forum/technical-general/18185-impreza-applied-model-engine-codes.html

Tacka verkligen tacksam!

tycker även att bilen tar in lite mycket vind när man ligger runt 140km/h och över på motorvägen, är det någon som har bytt gummilisterna som sidorutorna tätar imot? kan tänka mig att dem lätt torkar och inte tätar lika lätt i solljus..

challe
          Deltagare

En bil från 96 och med karmlösa fönster….. då tror jag inte du ska förvänta dig att det kommer vara vindtätt när du kryper upp mot 140 km/h sträcket 😉 😀
            En Impreza är inte någon komfortraket direkt 🙂

.zip
            Deltagare

Minns jag inte helt fel så gick alla gummilister på 4k
              Priset kan ha ändrats men det lät dyrt tidigare iaf.

Skickat från min GT-I9100

Dash
              Deltagare

Tacka verkligen tacksam!

tycker även att bilen tar in lite mycket vind när man ligger runt 140km/h och över på motorvägen, är det någon som har bytt gummilisterna som sidorutorna tätar imot? kan tänka mig att dem lätt torkar och inte tätar lika lätt i solljus..

Dörrarna kan hänga lite. Kolla det först. Kan räcka med att justera dörrarna. Massera in lite silikon i listerna så mår de bättre också.

AerzieG
                Deltagare

Tack för alla svar! ojj 4k lät verkligen dyrt med tanke på att det kanske inte gör så mycket skillnad. Tror ni en gc8 håller värmen bra under vintern?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.