› SSC › Modellspecifikt › Impreza / STI Racing / BRZ › Styling / Tillbehör / Bilvård › Huv ventiler????
- Detta ämne har 10 svar, 985 deltagare, och uppdaterades senast för 20 år, 2 månader sedan av
OzO.
-
FörfattareInlägg
-
1 juni, 2005 kl. 16:44 #15411
daniel83
DeltagareTjenare!!!
Hade tänkt ta bort kåporna som sitter under huvventilerna och kör tomt som dom som har 22b ventiler gör.
Min fråga är hur gör ni för att skydda batteriet från vattnet???
Tack på förhand.
1 juni, 2005 kl. 18:05 #158591David
DeltagareBatteriet är nog ingen fara med, värra med luftfiltret/boxen. Täcker mitt öppna filter med en plastpåse när bilen står stilla 🙂
Mvh David
1 juni, 2005 kl. 18:29 #158592daniel83
DeltagareJag har ett KN filter i boxen.
Hur gör jag för att skydda det i den då??1 juni, 2005 kl. 18:40 #158590Grusdraparn
DeltagareVarför krångla? Vad vinner man med att plocka bort skydden?
/K
2 juni, 2005 kl. 06:57 #158586OzO
DeltagareTar du bort skydden på batterisidan så finns risk att nån klåpare kör ner ett verktyg och kopplar ur batteriet och vips har du inget larm och bilen stjäls… det har hänt! Så då måste du täcka batteriet med nåt – jag kör med en metallplåt.
Som sagt, mycket krångel för så lite… 🙂
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile :::::2 juni, 2005 kl. 07:11 #158594Niklas
DeltagareHar man ett öppet konfilter i motorrummet precis under gälen på höger sida så finns det risk att detta blir blött då det regnar men har man filtret ute i skärmen eller i luftboxen så är det ingen fara.
Själv har jag tagit bort skyddet under gälen på höger sida för att lättare bli av med värmen från motorn då bilen står still. Vid lite aktiv körning ser man en värmepelare som går upp ur hålet. Dock hjälper detta väldigt dåligt då bilen är i rörelse. Har även hört att det blir sämre luftning av motorn om man tar bort skydden. Vad som är sant och falskt vågar jag inte säga.
Tycker ni skall behålla skyddet under gälen på vänster sida för att skydda batteriet.
2 juni, 2005 kl. 07:37 #158588Strat
DeltagareDet blir garanterat bättre ventilering utan skydden. Dels är 22b ventilerna utformade för att skapa drag ut, och dels sitter dom i ett område av undertryck då bilen är i rörelse.
2 juni, 2005 kl. 07:41 #158595Niklas
DeltagareStrat: Ok, hur är det med orginalgälarna då?
2 juni, 2005 kl. 08:10 #158589Strat
DeltagareStrat: Ok, hur är det med orginalgälarna då?
Dom sitter ju fortfarande i undertryck, så det borde ju slinka ut varm luft där med 🙂
2 juni, 2005 kl. 13:04 #158593gotte51
Deltagarevarför skulle subaru placera en huv ventil ovanför batteriet om det skulle vara någon fara??
jag kör öppet på båda sidor!!
…utom på vintern då det kan täppas igen med snö…
2 juni, 2005 kl. 13:12 #158587OzO
Deltagarevarför skulle subaru placera en huv ventil ovanför batteriet om det skulle vara någon fara??
Varför dom placerade en ovanför batteriet har väl antingen med symmetri att göra eller att man skall kunna köra samma huv (med hål ovanför filtret) oavsett högerstyrd eller vänsterstyrd, på rallybilarna.
Ingen som har sagt att huvventilen ovanför batteriet är en fara.
_______________________________________________________________________________
::::: ssiwebmaster | ”I would be unstoppable… if I could just get started!” | ssibluepile ::::: -
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.