SSC Modellspecifikt Impreza / STI Racing / BRZ Väghållning Huvudbromcylindern Gt-00:a

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    gotte51
    Deltagare

Tjena. Jag undrar och antar att ni som har Gt-00: or, att er huvudbromscylinder har en bromrösanslutning på OVANSIDAN och en på SIDAN av cylindern? Varför jag undrar är pga jag har fått hem en begagnad cylinder men där är BÅDA anslutningarna på SIDAN vilket innebär att den inte passar min bil. När jag beställde cylinderna uppgav jag självklart årsmodell och i kvittot står det att denne ska passa Impreza från 93-00!

Kan det vara så att jag kanske fått en från en 01:a eller nyare kanske? Någon som vet?? Mvh Johan

gotte51
      Deltagare

Det är en sådan jag fick och denne är FEL för min bil, en Gt-00:a. Som jag visar på bilden sitter ena min bromsrörs anslutning på ovansidan…

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi845/image.jpg

gotte51
        Deltagare

23 pers som varit inne och tittat på denne tråd och ingen som kör Gt 00:a?? 😮 😮 Jag får väll dra frågan igen då:

Tjena. Jag undrar och antar att ni som har Gt-00: or, att er huvudbromscylinder har en bromrösanslutning på OVANSIDAN och en på SIDAN av cylindern? Kan det vara så att jag kanske fått en från en 01:a eller nyare kanske? Någon som vet?? Mvh Johan

SecretAgentMan
          Deltagare

Lugna sig ett par hekton, jag sneglar på silverpilen när jag kommer hem. 🙂

Vi har ingen direktservice där folk inte gör annat än sitter och bevakar forumet, men är någon villig att skramla till en schysst månadslön så kan jag tänka mig att ta den pucken. 😀

/J

gotte51
            Deltagare

jag sneglar på silverpilen när jag kommer hem. 🙂

Jag bugar å bockar 🙂

gotte51
              Deltagare

Nåå hur såg det ut secret agent?

SPiKE
                Deltagare

Så här ser min ut, Gt-00:a, uppåt ska det va´ http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/ssi904/20070203_G.sized.jpg

SecretAgentMan
                  Deltagare

Jupp, stämmer bra. 🙂

/J – stod i garaget tills sent igår..

Mats
                    Deltagare

http://www.impreza.nu/ssi2/expo/albums/album243/broms.sized.jpg

Så ser det ut på en kokare utan ABS… 😉

Mats GBG
                      Regionsansvarig Göteborg

gotte51
                      Deltagare

Kanon killar! 🙂 Detta måste jag medela till alla bildemontörer landet runt som jag ringt till. Det verkar som de förväxlar 00:ans Huvudcylinder med någon annan årsmodell? 🙁 Jaja jag hoppas detta hjälper er andra som kanske ska köpa begagnad cylinder 🙂

Tack för hjälpen

Mvh Johan

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.