Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #2088
    CodeMan
    Deltagare

      Jeg har en 96 mod GT med moongose 3″ eksos i fra turboen og KN innlegsfilter.

      Det jeg skal ha nå er e-manage (piggyback fra trust) og har vurdert nytt grenrør. (kjøpes på http://www.crazytuning.com/)

      Håper på en kansje 260 hk eller no slikt (???)

      Skjønner at jeg må skifte clutchen ganske snart, men hvor mye holder gearkassen min ? Kjører på bane et par ganger i året, ellers er det “normal” impreza kjøring 😉

      Å hva koster det med en doggshiftkasse i sverige ? (Eller en annen forsterket gearkasse ??)

      Er det noen andre spesielt svake pungt på bilen, som kan brytesammen fort ??

      Jan

      #49295
      SecretAgentMan
      Deltagare

        Skippa trustprylen och gör det ordentligt, fel inställt är det lätt att rasa en motor. Kolla på http://www.scoobyecu.com – mappningssystem för standardecu.

        Det går en motor med över 400 hk på standard invärtes delar, och den håller än – men den är byggd “rätt”.

        I Sverige finns det ett par bilar runt 350 hk idag – och motorerna verkar tåla det, värre är det med lådan (jag rasade min i januari).

        En PAR Engineering synkad drevsats a’ ~30000:- löser det problemet.

        /J

        Banträffsansvarig SSI
        Stolt ägare till Silverpilen

      Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.