Visar 12 inlägg - 31 till 42 (av 42 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #288324
    Kvarnis
    Deltagare

      Att köpa en färdig motor är som jag sa nog det klart överlägset billigaste om du inte tänker bygga själv.

      En hel del av del främsta i UK har haft bilar själva eller har det fortfarande.
      Paul fd Zen Performance tävlade ch van Time Attack bla och jobbar i dag som utvecklare på Ecutech. Andy har ju hållit på extremt mycket med olika byggen och mappat så mycket att det nästan är löjligt förutom hans senaste bygge.
      Nästan alla har har ägt och byggt Subaru bilar för tävlingsbruk.

      Vilket i stort sett ingen gör i Sverige.

      Vad jag kommit fram till så är Per nog den vassaste för tävlingsbilar(då han nästan uteslutande jobbar med det), Sedan är Tony på AG riktigt bra.
      Sedan finns ett antal företag till som har många nöjda kunder men som jag anser mappat för lite riktigt potenta subarus.

      Att få problemlösning från mappar i Svergie när det inte lirar är betydligt svårare då de generellt inte kan något om Subaru.

      #288355
      Javiisst
      Deltagare

        hehe bra inlägg där Kvarnis =)

        jag har också hört om dem du nämnde, Per och Tony. vart jobbar Per nuförtiden?

        #288336
        Christian S
        Deltagare

          Per jobbar på Trollspeed i Trollhättan.

          #288356
          Javiisst
          Deltagare

            okay

            kanske tar ett besök hos han, efter att bilen är repad och fått antingen en ny låda eller del som är trasig =)

            #288325
            Kvarnis
            Deltagare

              okay

              kanske tar ett besök hos han, efter att bilen är repad och fått antingen en ny låda eller del som är trasig =)

              Var bara ute i god tid bara, han brukar vara riktigt uppbokad av Rallykross team har bla Specilazied(Matthias sagt). Och det brukar ta lång tid att få saker fixade.

              #288357
              Javiisst
              Deltagare

                Ja jo jo det kommer jag nog vara just nu har jag inte bråttom till något 🙂 ska försöka bara hitta rätt info och del till subban annars kommer det bli en låda från ej257 2011 bil som enligt folk skall passa. Med bak diffe också dåra

                #288337
                Christian S
                Deltagare

                  Var bara ute i god tid bara, han brukar vara riktigt uppbokad av Rallykross team har bla Specilazied(Matthias sagt). Och det brukar ta lång tid att få saker fixade.

                  japp, under rallycross säsongen är han riktigt upptagen och är ofta ute på resande fot.

                  #288334
                  Turbovin
                  Deltagare

                    Den lådan har inget hål för att sätta dit givaren för hastighetssignalen då nyare bilar tar den från absen. Lite osäker på denna info men bör kollas upp.

                    Kommer nog låta Maxxtuning mappa min. Orkar inte med folk som är helt omöjliga att få tag på. Han har ju mappat min 2 ggr.

                    #288326
                    specialized
                    Deltagare

                      Var bara ute i god tid bara, han brukar vara riktigt uppbokad av Rallykross team har bla Specilazied(Matthias sagt). Och det brukar ta lång tid att få saker fixade.

                      Stämmer bra det och Per säger själv att han inte ska mappa några nya kunders bilar, utan bara fortsätta med de som han känner / mappat åt tidigare.

                      Om han inte mappat åt dig tidigare så skulle jag inte lägga någon tid på att jaga honom….
                      Han mappar/mekar åt 2 stall konturnerligt,ett STCS-stall (Johan Kristoffersson) och ett European RX-Champinonship-Stall ( Anton Marklund) . Johan Kristoffersson kör ju för Vw´s fabrikssatsning i år, men förra året var Per med Johan och blev världsmästare :p

                      #288327
                      specialized
                      Deltagare

                        Tror inte någon i Sverige är tillräckligt bra för att fixa Subaru om jag ska säga mitt tycka. Och dem i England (varit där och erfarenhet) dem är experter på bilarna och får ut betydligt mer kraft i låg som hög varv med bra byggen och betydligt billigare än svenska marknaden. Det går inte ens o jämföra med svenska marknaden. Pratar man med någon som säger sig kunna Subaru och sen ska dem börja pilla med mjukvaran ja då brukar det ganska fort skita sig och massa bortförklaringar om annat skit som inte ens stämmer. Brist på kunskap/erfarenhet ute på marknaden. Mitt tycka.

                        Så blir nog intrycket om man hör hos alla små skitfirmor som poppar upp så gott som dagligen som påstår sig kunna allt om alla bilar.

                        Jag säger som Kvarnis, det finns några firmor som har pysslat mycket med Subaru, men det är ju etablerade firmor som varit med ett tag.Annars leta bland rallyåkare som kört med Subaru, de kan ofta otroligt mycket och betalar du kanske de kan hjälpa dig, inte med mappning kanske, men med allt annat. 🙂

                        #288358
                        Javiisst
                        Deltagare

                          Den lådan har inget hål för att sätta dit givaren för hastighetssignalen då nyare bilar tar den från absen. Lite osäker på denna info men bör kollas upp.

                          tänkte svara här lite snabbt annars har jag skapat ett tråd för lådan =)

                          Enligt Kungen så skall det passa rakt på? om man byter bakdiffen med.
                          men nu när du säger så så kanske man ska gräva vidare på det…

                          http://www.subaruclub.se/forum/showthread.php?t=99997

                          #288359
                          Javiisst
                          Deltagare

                            Det är tyvärr så att dem duktiga inte går att få tag på och vissa är inte ens intresserad av att få betalt för hjälp utan dem har helt enkelt inte tid 🙂

                          Visar 12 inlägg - 31 till 42 (av 42 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.